جراحی بینی شکسته در تهران

بینی از جمله اندام اصلی و بخش مهمی از سیستم تنفسی بوده که در ایجاد زیبایی ظاهر و بر قراری هارمونی در کل صورت بسیار حائز اهمیت می باشد. با توجه به برجستگی این اندام در صورت ، در موقعیتی قرار داشته که در برابر آسیب ، ضرب و جرح و موارد دیگر نیز می باشد ، که در نتیجه افراد بسیار مستعد شکسته شدن استخوان بینی در این مواقع خواهند بود. این عارضه علاوه بر زیبایی ظاهر بر روی تنفس افراد تاثیر گذار بوده که تنها با جراحی بینی شکسته قابل درمان می باشد. مقاله دکتر علی شفیعی را در رابطه با بینی شکسته مطالعه کنید ، تا اطلاعات مفیدی از نحوه و چگونگی جراحی بینی به دست آورید.

جراحی بینی شکسته - دکتر علی شفیعی

منظور از عمل جراحی بینی شکسته در تهران چیست ؟

گاهی منظور از جراحی بینی فقط زیبایی نیست مشکلاتی مانند پلیپ بینی، بینی کج یا شکسته نیز دلیل جراحی بینی هستند. در مواقعی که استخوان و یا غضروف بینی دچار شکستگی و یا ترک شود ، به آن بینی شکسته شده می گویند. این عارضه در نواحی همچون پل بینی ، غضروف های مجاور و استخوان سپتوم نیز رخ می دهد. عارضه شکستگی بینی با توجه به شدت ضربه وارد شده می تواند با خونریزی ، انسداد مجاری بینی و وارد شدن آسیب به مسیر جریان هوا همراه باشد ، که لازم است فورا برای جراحی بینی شکسته به بهترین جراح بینی در تهران مراجعه شود.

عوامل موثر در شکسته شدن استخوان بینی در تهران

همانطور که اشاره کردیم به علت برجسته بودن این اندام در صورت ، بسیار بیشتر از دیگر اعضای صورت آسیب پذیر تر می باشد ، که با وارد شدن هر نوع ضربه ای امکان شکسته شدن استخوان آن وجود دارد. اما عواملی احتمال وقوع این عارضه را افزایش داده که در ادامه به آن ها می پردازیم.

ورزش های برخوردی : این دسته از ورزش ها که برخورد فیزیکی در آن بسیار زیاد بوده خطر شکستگی بینی را افزایش خواهد داد. برای مثال راگبی ، فوتبال آمریکایی و هاکی و حتی برخورد ها و دعوا های فیزیکی از جمله این عوامل می باشند ، که در صورت شدیدی بودن آسیب افراد به جراحی بینی شکسته نیاز پیدا می کنند.

تصادف با خودرو : رانندگی کردن بدون استفاده از کمربند و کلاه های ایمنی می تواند از جمله عواملی باشد که به وارد شدن آسیب بر استخوان بینی و افزایش جراحی بینی تاثیر بگذارد.

زمین خوردن : بهتر است بدانید که زمین خوردن ، از روی بلندی و یا دوچرخه افتادن و غیره هم از جمله موارد تاثیر گذار در شکسته شدن استخوان بینی می باشد.

نتیجه جراحی بینی با وجود آسیب و شکستگی های شدید

در فیلم عمل بینی زیر می توانید شاهد ایجاد تغییرات بینی بعد از عمل بینی شکسته با دکتر علی شفیعی ، جراح بینی شکسته در تهران باشید. همانطور که مشاهده می کنید بینی به دلیل آسیب و شکستگی های شدید دچار کجی محور شده و شکل طبیعی خود را از دست داده بود ، که با انجام عمل زیبایی بینی ، محور بینی صاف شد و مشکلات تنفسی نیز بهبود پیدا کرد. این جراحی هر چند با مدت زمان طولانی همراه بود ؛ ما در نهایت نتیجه رضایت بخش و موفقیت آمیزی حاصل شد.

چگونه می توان از شکستگی استخوان بینی جلوگیری کرد ؟

پیشگیری از این عارضه و کاهش نیاز افراد به جراحی بینی شکسته کمی غیر ممکن بوده زیرا این امر به صورت کاملا ناگهانی رخ می دهد. اما می توان با انجام برخی اقدامات همچون بستن کمر بند ایمنی ، استفاده از کلاه های ایمنی مخصوص به هنگام دوچرخه سواری ، موتور سواری و غیره ، بکارگیری از محافظ های صورت به هنگام انجام ورزش های برخوردی از بروز آن پیشگیری کرد.

در چه شرایطی به جراحی بینی شکسته نیاز پیدا می کنیم ؟

بعد از شکسته شدن استخوان بینی ، علائم آن بلافاصله مشخص شده و تا حدود 3 الی 4 روز به صورت شدید نمایان می شود. مواردی که در ادامه به آن ها اشاره می شود از علائم بارز این آسیب می باشد که نیازمند جراحی بینی شکسته است.

درد : افراد با درد شدیدی و متوسط رو به خواهند شد که البته به هنگام لمس کردن ساختمان بینی این درد شدت پیدا خواهد کرد.

کبودی : با شکسته شدن استخوان ، بینی و اطراف چشم ها به علت آسیب دیدگی مویرگ و تجمع خون در زیر پوست با کبودی بسیار زیادی مواجه خواهند شد.

خونریزی : هرچه میزان ضربه وارد شده به بینی فرد زیاد باشد ، خطر و احتمال خونریزی افزایش می یابد. در واقع این علائم نشان دهنده آن بوده که فورا به پزشک جهت بررسی و جراحی بینی شکسته مراجعه شود.

مشکلات تنفسی : در پی این شکستگی ، با تورم بافت های داخلی ، خشک شدن خون در مجاری تنفسی و کج شدن استخوان سپتوم افراد با مشکلات تنفسی و عدم تنفس راحت و آسان رو به رو خواهند شد.

بینی کج : در این مواقع استخوان بینی کج شده و شما متوجه آن خواهید شد که همانند گذشته صاف نمی باشد.

🌟 جراحی بینی انجام شده توسط متخصص گوش و حلق و بینی دکتر علی شفیعی .

تشخیص شکستگی استخوان بینی با بهترین جراح بینی شکسته در تهران

در مواقعی که آسیب وارد شده به بینی شما جزئی باشد ، با درد و تورم همراه خواهد بود ، که توصیه می شود تا بهبودی کامل تورم صبر کرده و سپس به پزشک مراجعه کنید ، تا به راحتی بینی شما را مورد بررسی قرار دهد.

نکته : دقت داشته باشید در این مواقع بیش از یک هفته صبر نکنید و پس از گذشت این بازه زمانی حتما برای بررسی و در صورت نیاز به عمل بینی شکسته به جراح پلاستیک تهران ، مراجعه کنید.

بعد از گذشت هفت روز و مراجعه ، بهترین پزشک برای جراحی بینی شکسته در تهران ، به آرامی بینی و نواحی مختلف آن را تحریک می کند ، همچنین مجاری بینی را بررسی کرده تا علائم آسیب وارد شده به استخوان و انسداد را شناسایی کند. در این مواقع حتما از شما درباره آلرژی و حساسیت های دارویی و موارد ضروری دیگری نیز سوال خواهد پرسید. در آخر و در صورت عدم تشخیص و یا وارد شدن آسیب بسیار شدیدی و غیر قابل بررسی فیزیکی از بیمار می خواهد ، تا عکسی با استفاده از اشعه ایکس تهیه کند.

شکستگی بینی در بروز چه عوارضی نقش دارد ؟

استخوان سپتوم کج

به طور کلی بهتر است بدانید که استخوان سپتوم ، دیواره جدا کننده مجاری چپ و راست بینی می باشد. انحراف استخوان سپتوم زمانی به وجود می آید که از محل مناسب خود جا به جا شود ، در پی آن بینی باریک تر شده و مشکلات تنفسی در افراد بروز می دهد.

انحراف خارج از بینی

گاهی اوقات ممکن است انحراف خارج از بینی در بازه زمانی یک الی دو هفته ای بهبود یابد ؛ در غیر این صورت افراد نیازمند جراحی بینی شکسته در تهران با دکتر شفیعی خواهند بود تا آن را درمان کنند.

هماتوم سپتوم

با توجه به این عارضه ، توده هایی از خون ( لخته خون ) در بینی شکسته تجمع می یابند و سبب مسدود شدن مجاری تنفسی می شوند. این موقعیت بسیار اضطراری بوده و لازم است تا فورا زه کشی برای پیشگیری از آسیب دیدگی غضروف انجام شود.

شکسته شدن غضروف بینی

جنس غضروف بینی همانند استخوان سفت و سخت نمی باشد و به علت انعطاف پذیری که دارد می تواند بعد از وارد شدن ضربه له شود ، که جراحی بینی شکسته در این دسته از افراد بسیار ضروری است.

عفونت

در صورتی که ساختمان بینی مختل شود ، باکتری و عوامل عفونت زا می توانند به راحتی در آن راه پیدا کند. این باکتری ها با نفوذ در سینوس های مجاور می توانند در استخوان های صورت و حتی مغز نیز گسترش پیدا کنند.

حس بویایی

هرگونه شکستگی در ساختار بینی با درجه ای متفاوت از حس بویایی و اختلال در آن همراه می باشد. این آسیب در دامنه کاهش حس بویایی و از بین رفتن کامل این حس متغیر است.

🌟 ویدئو زیر از جمله نمونه کار های بی نظیر جراح پلاستیک صورت و بینی دکتر علی شفیعی می باشد.

انواع تکنیک های جراحی بینی شکسته با دکتر شفیعی

رینوپلاستی

تکنیک رینوپلاستی ، این امکان را به جراح خواهد داد تا در کنار درمان بینی شکسته در ایجاد تغییر جهت افزایش زیبایی ظاهر موثر باشد. طی این روش علاوه بر جراحی بینی شکسته مس توان مشکلات دیگر را نیز درمان کرد. برای مثال اگز بینی بیمار دارای قوز ، نوک پهن و یا سوراخ هایی پهن باشد ، بهترین جراح بینی در تهران می تواند آن را هم درمان کند. در این روش از جراحی بینی پزشک از روش های جراحی باز ( طی آن پوست بینی به طور کامل برداشته می شود) و جراحی بینی بسته ( برش های مورد نیاز تنها در سوراخ های بینی ایجاد می شوند) انجام خواهد شد.

سپتوپلاستی

عمل بینی شکسته با استفاده از روش سپتوپلاستی ، مشکلات و آسیب های وارد شده در استخوان سپتوم را درمان کرده و جریان هوا و تنفس از راه بینی را در بیماران بهبود می بخشد.

سپتورینوپلاستی

عمل بینی شکسته با استفاده از تکنیک سپتورینوپلاستی ، علاوه بر درمان سپتوم با هدف رفع ایرادات ظاهری بینی فرد انجام می شود.

آیا تمامی بینی های شکسته نیازمند جراحی می باشند ؟

خیر ، جراحی بینی شکسته در تهران ، برای تمامی افراد پس از وارد شدن آسیب مورد نیاز نمی باشد و تنها با گچ گرفتن می توان آن را به راحتی درمان کرد.

در صورت مواجه با شکستگی بینی بهتر است چه اقداماتی انجام شود ؟

• در صورت وارد شدن آسیبی جزئی و عدم نیاز به پزشک بهتر است موارد زیر را رعایت کنید.
  • می توانید برای کنترل درد ناشی از شکستگی از دارو های مسکن استفاده کنید.
  • برای پیشگیری از خونریزی بینی ، سرتان را خم کرده و ناحیه نرم آن را به آرامی بگیرید.
  • به هنگام استراحت بعد از جراحی بینی شکسته ، چند بالشت در پشت سر خود قرار دهید و سر خود را بالا تر از قفسه سینه نگه دارید.
  • بهتر است کمپرس یخ را در میان یک حوله گذاشته و روزانه چندین بار آن را به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی بینی خود بگذارید.

هزینه جراحی بینی شکسته در تهران با دکتر شفیعی چقدر است ؟

فاکتور های گوناگونی می تواند در تعیین میزان هزینه عمل بینی شکسته در تهران با دکتر علی شفیعی رونیزی ، جراح پلاستیک تهران نقش داشته باشد ، برای مثال موقعیت جغرافیایی ، مهارت و تجربه پزشک ، میزان آسیب وارد شده به بینی بیمار و موارد دیگر نیز موثر می باشد. جراح در جلسات مشاوره با شما در رابطه با هزینه نهایی این تکنیک صحبت خواهد کرد.

mehdi

سلام جناب دکتر شفیعی برای جراحی زیبایی بینی که شکسته شده و 2 ماهه عمل شده ، به نظر شما چه زمانی بهتره که مراجعه کنم؟

یک سال بعد از شکستگی امکان انجام جراحی زیبایی بینی خواهد بود.