جراحی سانترال لب چیست؟

بدون شک در مورد تزریق ژل لب، فیلر و ایمپلنت لب چیزهایی شنیده‌اید. همه این روش‌ها راه‌حل‌هایی برای برجستگی بیشتر لب و افزایش زیبایی ظاهری افراد است. در صورتی که لب‌هایی خط شکل دارید، می‌توانید از روش‌های به روز و نوین برای برجستگی بیشتر لب‌های خود کمک بگیرید. علاوه بر این روش‌های نام برده شده، شما می‌توانید از روش لیفت لب نیز استفاده کنید که به آن سانترال لب می‌گویند. شاید برایتان سوال شود که سانترال لب چیست و آیا همانند سایر روش‌های بزرگ‌کننده لب موقتی خواهد بود؟ در نظر داشته باشید این روش لیفت در واقع نوعی جراحی محسوب می‌شود که باید تحت نظر متخصصان به مرحله اجرا درآید. برای آشنایی بیشتر با جراحی سانترال لب می‌توانید راهنمای زیر را مطالعه کنید.

جراحی سانترال لب چیست؟

لیفت یا سانترال لب چه نوع جراحی است؟

برای پاسخ به این پرسش که سانترال لب چیست، باید گفت یک روش جراحی زیبایی است که فضای بین لب بالا و بینی شما را کاهش می‌دهد. این روش لیفت لب، بدون فیلر یا ایمپلنت انجام می‌شود و به حجم لب شما اضافه نمی‌کند اما باعث می‌شود لب شما ظاهری بهتر و زیباتر داشته باشد.

طی این روش جراحی، بافت صورتی لب شما بیشتر مشاهده می‌شود. در نتیجه لب‌های فرد زیباجو پرتر و برجسته‌تر خواهند بود. همچنین به هنگام استراحت لب‌ها دندان‌های مرکزی قسمت بالایی دهان بیشتر نمایان می‌شوند. این روش در واقع بیشتر به قد لب توجه دارد و خیلی بر روی افزایش حجم آن متمرکز نیست.

کاربرد سانترال لب چیست؟

در بخش قبلی تا حدودی توضیح دادیم که سانترال لب چیست. اکنون نوبت به بررسی کاربرد آن رسیده است. با روش جراحی سانترال لب شما می‌توانید ظاهر لب‌های خود را به خوبی تغییر دهید. برخی از کاربردهای اصلی این روش جراحی زیبایی را در زیر نام می‌بریم:

  • پوشاندن دندان‌هایی که زیاد مشخص می‌شوند
  • افزایش حجم لب بالایی در نظر دیگران
  • بالا بردن گوشه لب پایین
  • از بین بردن خطوط ناشی از پیری طبیعی

بهترین کاندید برای سانترال لب کیست؟

اهمیت سانترال لب چیست

سانترال لب می‌تواند روش مناسبی برای افراد مسنی باشد که می‌خواهند فضای بین لب و بینی خود را کاهش دهند. به طور معمول با افزایش سن این فضا بیشتر می‌شود و در نتیجه لب‌های شما نازک‌تر به نظر می‌رسند. علاوه بر افراد مسن، افراد جوانی که ظاهر دلخواه لب خود را از فیلرها به دست نیاورده‌اند، می‌توانند از روش سانترال لب استفاده کنند.

در صورتی که از روش‌های پرکننده لب استفاده کرده‌اید و لب‌هایتان به طور غیرطبیعی حجیم شده است، سانترال لب می‌تواند ایده خوبی برای رفع این معضل محسوب شود. همچنین کسانی که از فیلر لب دل‌زده هستند، می‌توانند از روش سانترال لب کمک بگیرند.

به خاطر داشته باشید، اگر فضای زیادی بین بینی و لب شما وجود ندارد، نمی‌توانید این روش جراحی را انجام دهید. در ضمن اگر عادت به مصرف سیگار دارید، بهتر است به سراغ این روش جراحی نیایید؛ زیرا در دوره ریکاوری بعد از جراحی سانترال لب شما باید سیگار کشیدن را ترک کنید.

مراقبت‌های قبل از سانترال لب

دلیل انجام سانترال لب چیست

بعد از اینکه درک کردید، سانترال لب چیست و چه کاربردهایی دارد، بهتر است برای اجرای این روند جراحی به سراغ یک متخصص حرفه‌ای و مجرب بروید. در جلسات مشاوره اولیه متخصص، لب شما را معاینه می‌کند. همچنین در مورد سلامت عمومی شما سوال‌هایی می‌پرسد.

شما باید برای متخصص توضیح دهید که هدف شما از سانترال لب چیست و از این روش جراحی چه انتظاراتی دارید. با توجه به این توضیحات متخصص می‌تواند بهترین روش را برای لیفت لب شما انتخاب و اجرا کند. همان‌طور که مراقبت های قبل از عمل بینی را جدی می‌گیرید، باید به دستور العمل‌های متخصص در مورد سانترال لب نیز توجه کنید. برخی از این مراقبت‌ها را در زیر نام می‌بریم:

  • عدم مصرف الکل
  • عدم مصرف داروهای رقیق‌کننده خون همانند آسپرین
  • توقف مصرف مکمل‌های گیاهی
  • ترک سیگار از چند هفته قبل از عمل سانترال لب

برای اینکه بیشتر با این مراقبت‌ها آشنا شوید، می‌توانید از متخصص جراح خود و تیم حرفه‌ای او بخواهید اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار شما قرار دهند.

مراحل جراحی سانترال لب چیست؟

با اینکه جراحی سانترال لب خیلی سخت و زمان‌بر نیست اما متخصص جراح از بی‌حسی موضعی کمک می‌گیرد تا قسمت مورد نظر لب شما را بی‌حس کند. در طول جراحی سانترال لب شما بیدار و هشیار هستید اما دردی احساس نمی‌کنید. در جراحی لیفت یا سانترال لب، متخصص جراح، پوست اضافی بین بینی و لب بالایی شما را برمی‌دارد.

با این جراحی دهان شکل متفاوتی به خود می‌گیرد. با توجه به نیاز و هدف شما متخصص می‌تواند جراحی سانترال را بر روی قسمت‌های مشخصی از لب شما انجام دهد. مراحل اجرای این عمل عبارت هستند از:

  • ایجاد یک برش
  • برداشتن پوست اضافی
  • کشیدن لب به سمت بالا
  • اجرای بخیه‌های کوچک بر روی برش‌ها

در نظر داشته باشید تعداد برش‌ها و محل دقیق آنها به نوع عمل لیفت لب شما و هدف نهایی یا سلیقه‌تان بستگی دارد.

مراقبت‌های بعد از جراحی سانترال لب

کاربرد سانترال لب چیست

همه روش‌های جراحی به مراقبت‌ نیاز دارند تا بهترین نتیجه دلخواه را در اختیار زیباجویان قرار دهند. برای مثال شما با رعایت مراقبت های بعد از عمل بینی می‌توانید نتیجه دلخواه عمل بینی خود را مشاهده کنید. بنابراین با رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی سانترال لب نیز می‌توانید به نتیجه دلخواه لب خود برسید.

بعد از جراحی سانترال لب شما تحت نظر متخصص جراح هستید و سپس به شما اجازه می‌دهند کلینیک یا مطب را ترک کنید. شما می‌توانید از روزی که عمل کرده‌اید خودتان به خانه بروید. البته بهتر است از شخصی بخواهید کنار شما باشد تا به منزل خود برسید.

تیم متخصص جراح بهترین و ضروری‌ترین مراقبت‌های بعد از عمل سانترال لب را برای شما شرح می‌دهند که با رعایت کردن آنها پوست لب شما بهبود می‌یابد. برخی از این مراقبت‌های بعد از جراحی را در زیر نام می‌بریم:

  • به مدت 24 ساعت بعد از جراحی استراحت کنید
  • در هفته‌های بعد از جراحی از ورزش کردن شدید خودداری کنید
  • تا چند هفته بعد از جراحی سانترال لب سیگار نکشید
  • بر روی صورت نخوابید
  • دهان خود را بیش از حد باز نکنید
  • با مسواکی کوچک دندان‌های خود را بشویید
  • با دقت و به آرامی مسواک بزنید
  • لب‌های خود را مرطوب نگه‌دارید
  • با توجه به توصیه پزشک جراح خود محل برش‌ها را تمیز نگه‌دارید.

جراحی سانترال لب چقدر طول می‌کشد؟

به طور متوسط جراحی سانترال لب یک ساعت طول می‌کشد. بازه زمانی اجرای این روش جراحی، می‌تواند با توجه به نوع روند جراحی و لیفت لب شما متغیر باشد. البته تخصص و مهارت فرد جراح نیز بر روی مدت زمان این جراحی موثر است.

مزایای سانترال لب چیست؟

در بیشتر موارد سانترال لب برای مدتی طولانی حدود 5 تا 10 سال بر روی صورت شما موثر است و این میزان ماندگاری می‌تواند بهترین مزیت جراحی سانترال لب در مقایسه با سایر روش‌ها محسوب شود. البته برای پاسخ به این پرسش که مزایا سانترال لب چیست، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • نتیجه ماندگار
  • افزایش حجم لب
  • جوان‌سازی لب
  • بهبود لبخند
  • تقویت اعتماد به نفس

عوارض سانترال لب چیست؟

همانند تمام جراحی‌ها، سانترال لب نیز دارای عوارضی است. بنابراین توصیه می‌کنیم لب خود را تحت نظر متخصص جراحی لیفت کنید که مجوز این کار را داشته باشد تا در صورت بروز هر مشکلی بتوانید آن را پیگیری کنید. به زبان ساده جراحی سانترال لب عوارض جانبی به همراه دارد که ممکن است احتمال بروز آنها کم باشد.

در صورتی که از حضور یک متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید که در این زمینه مهارت کافی داشته باشد احتمال بروز این عوارض نیز تا جای ممکن کاهش می‌یابد. در بیشتر موارد عوارض سانترال لب عبارت هستند از:

  • ایجاد جای زخم
  • روند کند بهبودی جای زخم
  • از دست دادن خون به مقدار زیاد در طول جراحی و حتی بعد از آن
  • آسیب رسیدن به عصب
  • واکنش‌های آلرژیک به بی‌حسی‌های موضعی
  • کبودی
  • جای زخم دائمی
  • تورمی که از بین نمی‌رود
  • لب‌های ناهموار

زخم بعد از سانترال لب

نتیجه سانترال لب چیست

یکی از قابل توجه‌ترین عوارض بعد از جراحی سانترال لب، زخم پس از آن است که در محل برش ایجاد می‌شود. جراحان حرفه‌ای و متخصصان ماهر برای ایجاد یک برش در محل دقیق آموزش‌های لازم را از سر گذرانده‌اند. این متخصصان با توجه به مهارت خود می‌توانند جای زخم بعد از جراحی را به حداقل برسانند.

در بیشتر موارد، جای زخم سانترال لب خطوط ظریفی هستند که در چین طبیعی زیر بینی فرد زیباجو پنهان می‌شوند. در صورتی که از مراقبت‌های بعد از جراحی سانترال لب به درستی پیروی کنید، خطر و ریسک ایجاد این جای زخم به حد قابل توجه کاهش می‌یابد.

اگر جراحی به صورت اصولی و با تکنیک‌های خوبی انجام شود، محل برش با گذر زمان و بعد از بهبودی پوست ترمیم می‌شود. به زبان ساده این جای زخم به مرور زمان محو خواهد شد و با رنگ طبیعی پوست شما ترکیب می‌شود. در صورتی که نگران جای زخم بعد از جراحی سانترال هستید، بهتر است به سراغ متخصص جراح ماهری بروید که در این زمینه تجربه کافی داشته باشد.

آیا جراحی سانترال لب دردناک است؟

خبر خوب اینکه روش جراحی سانترال لب دردناک نیست. در واقع با اینکه شما بیدار و هشیار هستید اما هیچ دردی احساس نمی‌کنید. البته بعد از جراحی این امکان وجود دارد که کمی احساس ناراحتی داشته باشید یا اینکه از درد و تورم بعد از عمل رنج ببرید.

برای اینکه درد بعد از جراحی سانترال لب را تحمل کنید،متخصص داروهای ضددرد را به شما پیشنهاد می‌دهد. شما با استفاده از این داروها می‌توانید درد و هرگونه ناراحتی بعد از جراحی خود را کاهش دهید.

آیا سانترال لب روشی ماندگار است؟

باید گفت این روش جراحی لیفت لب در مقایسه با سایر روش‌های تغییردهنده فرم و حالت لب، ماندگاری بیشتری دارد اما به هر حال این روش نیز با گذر زمان با تغییراتی همراه خواهد بود. به عبارت دیگر شکل لب شما 10 سال بعد از جراحی سانترال لب، با ظاهر لب شما 2 ماه بعد از این جراحی کمی متفاوت است.

در بیشتر موارد افراد 5 تا10 سال تاثیرات جراحی سانترال لب را مشاهده می‌کنند اما میزان ماندگاری این روش جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد. شکل طبیعی لب شما نیز بر روی ماندگاری نهایی لب فرد زیباجو موثر است. برای اینکه نتیجه این جراحی ماندگارتر باشد، باید از مراقبت‌های بعد از سانترال لب پیروی کنید.

هزینه جراحی سانترال لب

فایده سانترال لب چیست

بدون شک می‌دانید که عمل‌های زیبایی همیشه جزء جراحی‌های گران قیمت هستند. از آنجایی که سانترال لب نیز جزء عمل‌های زیبایی است هرگز اداره بیمه هزینه آن را پوشش نمی‌دهد. هزینه این روش جراحی به عوامل مختلفی بستگی دارد و برای همه زیباجویان یکسان نخواهد بود. در ادامه برخی از موارد تاثیرگذار بر روی هزینه سانترال لب را نام می‌بریم:

  • متخصص جراح مجری
  • تخصص فرد جراح
  • محل اجرای جراحی
  • موقعیت مکانی کلینیک، مطب یا بیمارستان
  • نوع تکنیک به کار رفته ( اگر بخواهید گوشه لب‌های خود را جفت کنید بدون شک هزینه بیشتر باید بپردازید.)

سخن آخر

در این راهنما به طور مفصل توضیح دادیم که جراحی سانترال لب چیست و چه مزایایی دارد. در این روش جراحی متخصص لب شما را بزرگ می‌کند و فاصله بین بینی و قسمت بالای لب را کاهش می‌دهد. این روش جراحی با حداقل عوارض جانبی همراه است و شکل لب شما را به صورت طبیعی تغییر می‌دهد.

برای اینکه به بهترین نتیجه جراحی سانترال لب دست پیدا کنید باید به سراغ متخصصی بروید که در این حوزه توانایی و تجربه خوبی داشته باشد. دکتر شفیعی یکی از بهترین متخصصان و جراحان در حوزه عمل‌های زیبایی است که تا به امروز توانسته رضایت بسیاری از افراد زیباجو را کسب کند. دکتر شفیعی علاوه بر سانترال لب، جراحی بینی گوشتی، عمل بینی طبیعی ، عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی را  نیز  به شکل حرفه ای و بی نقص انجام می‌دهد. تخصص این جراح در انواع جراحی زیبایی دیگر نیز قابل توجه است و با داشتن نمونه کارهای موفق در رزومه خویش، مهر تاییدی بر این ادعا دارند.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه