لیفت گونه و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

با افزایش سن، پوست ما دستخوش تغییرات مختلفی قرار می‌گیرد که این تغییرات منجر به افتادگی و کاهش حجم صورت شما خواهد شد. تغییرات پوستی و سیر نزولی بیشتر از هر جای دیگری در نواحی همانند گونه‌ها قابل مشاهده هستند. این سیر نزولی می‌تواند خطوط صورت شما را تغییر دهد و باعث شود که خسته یا مسن‌تر از آنچه هستید، به نظر برسید. برای مبارزه با این معضل، روش‌های مختلفی وجود دارد که لیفت گونه نیز یکی از همین روش‌های کارآمد محسوب می‌شود.

 شاید این عبارت زیاد به گوشتان خورده باشد اما از نحوه اجرای آن و تاثیراتی که بر روی پوست صورت دارد، خیلی آگاه نباشید. در این مطلب به طور مفصل در مورد لیفت گونه صحبت می‌کنیم.

 

لیفت گونه در تهران

بررسی مفهوم لیفت گونه

لیفت گونه به عنوان روشی برای بزرگ کردن گونه است که البته قسمت میانی صورت شما را نیز حجیم‌تر نشان می‌دهد. این عمل جراحی زیبایی برای بهبود ظاهر گونه‌ها و بازگرداندن حجم صورت شما قابل انجام خواهد بود. در ضمن با اجرای عمل لیفت، خط کانتور شما نیز بهبود می‌یابد.

متخصصان برای اینکه گونه شما را لیفت کنند روش‌های مختلفی پیش روی دارند. برای مثال می‌توانند پوست افتاده صورت شما را بلند کنند، پدهای چربی صورت و پوست شما را تغییر دهند یا از طریق فیلرها و ژل‌ها حجم صورت شما را بیشتر کنند.

به طور کلی هدف اصلی از انجام این تغییرات یا جراحی زیبایی، رفع علائم پیری صورت است. همچنین با کمک همین روش لیفت شما می‌توانید ظاهری جوان‌تر و شاداب‌تر را تجربه کنید.

آشنایی با انواع روش‌های لیفت گونه

خبر خوب اینکه روش‌های مختلفی برای لیفت گونه وجود دارند. هر یک از روش‌هایی که برای این نوع لیفت انجام می‌شوند، تکنیک‌ها و مزایای منحصر به فردی خواهند داشت. در بخش‌های بعدی برخی از روش‌های جراحی لیفت را به طور خلاصه معرفی می‌کنیم:

  • جراحی لیفت: این روش، جزء سنتی‌ترین روش‌های لیفت است که باید تحت نظر متخصصان انجام شود. در واقع متخصص برش‌هایی در اطراف گوش یا خط مو فرد متقاضی ایجاد می‌کند که از این طریق به بلند کردن پوست صورت او کمک خواهد کرد. همچنین موقعیت بافت‌های زیرین پوست نیز تغییر می‌کنند. این روش لیفت صورت نتایج طولانی مدتی دارد اما دوره بهبود آن نیز طولانی‌تر است.
  • جراحی مینی لیفت: این روش نسبت به روش قبلی کمتر تهاجمی است؛ زیرا از برش‌های کوچک‌تر ایجاد شده و بر بلند کردن نواحی خاصی از گونه‌ها تمرکز دارد. زمان بهبود این دوره کوتاه است و نتایج آن امکان دارد به اندازه جراحی چشمگیر نباشد.
  • لیفت به روش غیرجراحی: متخصصان با استفاده از فیلرهای پوستی یا بوتاکس می‌تواند بدون نیاز به جراحی باعث افزایش حجم صورت شما شود و خطوط ریز روی گونه‌تان را صاف کند. البته نتیجه این روش موقتی است و به طور معمول تنها چند ماه طول می‌کشد.

بهترین کاندید برای لیفت گونه

تاثیر لیفت گونه

با اینکه لیفت گونه روشی منحصر به فرد برای افزایش زیبایی ظاهری افراد است اما شاید هر کسی نتواند این روش را تجربه کند. اگر شما نیز برای انجام این روش زیبایی تردید دارید، بهتر است ویژگی‌های کاندیدای ایده‌ال برای این نوع روش لیفت را تحت بررسی قرار دهید.

همه افراد برای لیفت کردن گونه خود گزینه مناسبی نیستند. برای اینکه از مناسب بودن خود برای این روش زیباسازی پوست مطمئن شوید باید عوامل و فاکتورهای موثر را تحت بررسی دقیق قرار دهید که آنها را در ادامه شرح می‌دهیم:

  • سن: اکثر متقاضیان این روش زیباسازی پوست بین 30 تا 60 ساله هستند؛ زیرا علائم پیری در این سنین قابل مشاهده خواهند بود اما پوست همچنان خاصیت ارتجاعی خود را حفظ می‌کند.
  • وضعیت سلامتی: افراد دارای سلامت کلی و غیرسیگاری برای انجام این روش زیباسازی پوست ارجح هستند؛ زیرا سیگار می‌تواند مانع از بهبودی کامل آنها شود.
  • انتظارات واقع‌بینانه: داوطلبان که باید انتظارات واقع‌بینانه داشته باشند و از نتیجه روش‌های زیباسازی صورت خود به طور منطقی استقبال کنند. در نظر داشته باشید شاید لیفت و زیباسازی گونه به روش‌های مختلف موثر باشد و به ظاهر شکل گونه شما را بهبود بخشد اما راه‌حلی کامل برای جلوگیری از پیری نخواهد بود.

مزایای انجام لیفت گونه

شما با انجام لیفت گونه ظاهر جوان خود را بازمی‌یابید. یکی از مزایای اصلی این روش لیفت، بازیابی ظاهری صورت جوان شما است. با لیفت کردن پوست افتاده و افزایش حجم صورت خود می‌توانید ظاهری شاداب‌تر و باطراوت‌تر داشته باشید. همچنین این روش زیباسازی صورت، خطوط چهره شما را بهبود می‌دهد.

به زبان ساده انواع روش‌های لیفت می‌توانند خطوط طبیعی صورت شما را بهبود بخشند و ظاهری متعادل‌تر و هماهنگ‌تر برای شما ایجاد کنند. این روند حتی می‌تواند اعتماد به نفس شما را افزایش دهد و زیبایی کلی صورتتان را تقویت کند. از دیگر مزایای لیفت صورت می‌توان به نتایج طولانی مدت آن اشاره کرد.

عمل جراحی که منجر به لیفت می‌شود به طور معمول نتایج طولانی مدتی خواهد داشت که اغلب چندین سال اثر آنها بر روی صورت شما باقی می‌ماند. با اینکه روش‌ها یا تکنیک‌های غیر جراحی لیفت موقتی هستند اما شما برای حفظ اثرات مورد نظر خود می‌توانید آنها را تکرار کنید. دو مورد از دیگر مزایای این روش جوانسازی پوست را در قسمت‌های بعدی توضیح می‌دهیم.

کمترین جای زخم حاصل از تکنیک لیفت گونه

با پیشرفت تکنیک‌های جراحی بسیاری از روش‌های لیفت گونه به شکلی طراحی شده‌اند که جای زخم تا حد ممکن کاهش یابد. به عبارت دیگر شما برای اینکه کمترین جای زخم را بعد از لیفت صورت خود تجربه کنید، می‌توانید از همین روش‌ها کمک بگیرید.

توجه داشته باشید، به حداقل رسیدن جای زخم به تخصص فرد جراح نیز بستگی دارد. متخصصان حرفه‌ای اغلب برش‌ها را در چین‌های طبیعی و نواحی پنهانی صورت انجام می‌دهند. در نتیجه همین مسئله باعث می‌شود تا جای زخم حاصل از این برش‌ها کمتر دیده شود.

بدین ترتیب برای کاهش جای زخم در صورت خود سعی کنید، متخصصی را بیابید که در این زمینه تجربه و تخصص کافی داشته باشد و بتواند با قیمتی مناسبی گونه شما را لیفت کند.

امکان استفاده راحت‌تر و سریع‌تر از وسایل آرایشی

این مزیت روند لیفت کردن گونه‌ها می‌تواند برای بانوان از ارزش بالایی برخوردار باشد؛ زیرا بانوان بعد از بلند شدن گونه‌هایشان و بهبود خطوط صورتشان می‌توانند خیلی راحت از لوازم آرایشی استفاده کنند. به عبارت دیگر این روش لیفت کردن گونه‌ها استفاده از لوازم آرایش را برای شما تسهیل خواهد کرد.

در واقع شما بعد از اینکه گونه‌های خود را لیفت کردید، می‌توانید از روش‌های مختلفی همانند برجسته‌سازی صورت یا گونه استفاده کنید. همچنین کانتورینگ صورت شما بعد از جراحی لیفت بسیار ساده‌تر و موثرتر خواهد بود.

آمادگی‌های قبل از انجام لیفت گونه

زیبایی حاصل از لیفت گونه

فرقی ندارد از طریق جراحی یا با روش غیر از جراحی قصد لیفت کردن گونه‌های خود را داشته باشید، در هر حال باید از متخصصان حرفه‌ای حاضر در این حوزه کمک و راهنمایی بگیرید. متخصصان اطلاعات کافی و ضروری را در مورد این روش لیفت به شما انتقال می‌دهند.

شما در جلسات مربوط به آمادگی قبل از انجام لیفت مشاوره کاملی را با جراح خود خواهید داشت. در مورد سابقه پزشکی، داروها و هر گونه آلرژی احتمالی یا موجود در بدن خود صحبت می‌کنید. جراحی نیز شما را از روش جراحی، خطرات احتمالی و انتظارات بعد از بهبود آگاه خواهد کرد.

مشاوره با متخصصان در مورد لیفت گونه

قبل از انجام لیفت گونه ضروری است که با یک جراح متخصص در حوزه پوست و زیبایی مشورت کنید. هر چه متخصص منتخب شما خبره‌تر باشد به طور حتم اطلاعات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهد. در طول جلسات مشاوره می‌توانید اهداف، سابقه پزشکی و هر گونه نگرانی و سوال خود را با متخصص منتخب در میان بگذارید.

متخصص نیز ساختار صورت و وضعیت پوست شما را تحت ارزیابی دقیق قرار می‌دهد تا بتواند مناسب‌ترین روش را براساس نیازها و توقعات شما انتخاب و تعیین کند. به طور کلی شرکت در جلسات مشاوره قبل از انجام لیفت امری بسیار مهم و کارآمد است که نباید آن را ساده انگارید.

ارزیابی‌های پزشکی و بررسی وضعیت سلامت

جراح ممکن است آزمایش‌های پزشکی خاصی را به منظور اطمینان از سلامت شما قبل از انجام جراحی توصیه کند. این آزمایشات مربوط به ارزیابی سلامت بدن افراد متقاضی می‌توانند شامل آزمایش خون و انواع روش‌های تصویربرداری باشند.

مراقبت‌های قبل از انجام لیفت گونه

برای لیفت کردن گونه خود نیز باید به مراقبت‌های قبل از روند جراحی توجه داشته باشید. یکی از مهم‌ترین مراقبت‌های قبل از انجام لیفت اصلاح سبک زندگی است. به منظور ارتقای روند بهبودی و به حداقل رساندن خطرات یا عوارض بعد از لیفت کردن گونه باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • اجتناب از مصرف سیگار یا سایر دخانیات: اگر فردی سیگاری هستید، توصیه می‌شود چند هفته قبل و بعد از جراحی لیفت سیگار نکشید و این عادت خود را ترک کنید.
  • پرهیز از مصرف برخی داروهای مشخص: از مصرف داروهایی که می‌توانند خون را رقیق کنند، باید بپرهیزید. برای مثال از مصرف آسپرین یک هفته قبل از جراحی لیفت خودداری کنید.
  • مراقبت‌های بعد از جراحی لیفت را جدی بگیرید: طی دوره نقاهت اولیه بعد از جراحی فردی را به عنوان همراه و مراقب خود انتخاب کنید. در صورتی که از طریق روش‌های غیر جراحی گونه خود را لیفت کرده‌اید، وجود مراقبت الزامی نیست اما در روش‌های جراحی باید فردی را به عنوان همراه کنار خود داشته باشید.

دوره ریکاوری مربوط به لیفت گونه

در نظر داشته باشید، از آنجایی که لیفت کردن گونه به روش‌های مختلفی قابل انجام است، دوره ریکاوری مربوط به این روندها نیز متفاوت خواهند بود. به زبان ساده با توجه به روشی که برای لیفت انتخاب کرده‌اید، باید برای بهبودی صورت و گونه خود دوره مشخصی را انتظار بکشید. همچنین نتیجه هر یک از این روش‌ها متفاوت از دیگری خواهد بود.

  • لیفت کردن گونه از طریق جراحی: بهبودی بعد از این روش ممکن است تا چندین هفته طول بکشد و تورم یا کبودی حاصل از جراحی به تدریج کاهش می‌یابد.
  • روش مینی لیفت: بهبودی در این روش به طور معمول سریع‌تر از روش جراحی خواهد بود و بسیاری از افراد در عرض یک هفته می‌توانند به فعالیت‌های عادی خود برگردند.
  • روش غیر جراحی لیفت: بیشتر افراد بعد از این روش لیفت می‌توانند بلافاصله فعالیت‌های عادی خود را از سر بگیرند اگرچه ممکن است مقداری تورم همچنان بر روی پوست آنها باقی بماند و به تدریج از بین برود.

ریسک‌ها و عوارض لیفت گونه از طریق جراحی

اهمیت لیفت گونه

مانند رینوپلاستی و هر روش جراحی دیگری، لیفت گونه دارای خطراتی است که اگر از متخصصان حرفه‌ای کمک و راهنمایی بخواهید به طور حتم تمام این خطرات و عوارض تا جای ممکن کاهش می‌یابند. برخی از عوارض بعد از جراحی لیفت را به طور خلاصه شرح می‌دهیم:

  • عفونت: عفونت‌ ممکن است بعد از جراحی رخ دهد. البته اگر از مراقبت‌های بعد از جراحی براساس توصیه‌های متخصص جراح خود پیروی کنید، احتمال بروز عفونت کاهش می‌یابد.
  • اسکار: در حال که تکنیک‌هایی برای به حداقل رساندن جای زخم طراحی شده‌اند برخی از افراد که از متخصصان حرفه‌ای برای جراحی کمک نمی‌گیرند ممکن است جای زخم قابل توجهی را تجربه کنند.
  • خطرات مربوط به داروی بیهوشی: استفاده از داروی بیهوشی عمومی خطراتی به همراه دارد. این خطرات بیشتر کسانی را تهدید می‌کند که مشکلات زمینه‌ای دارند.

ریسک‌ها و عوارض لیفت گونه با روش‌های غیرجراحی

با اینکه گزینه‌های غیر جراحی به طور کلی از روش جراحی ایمن‌تر هستند اما همچنان این روش لیفت نیز با خطرات همراه خواهد بود. البته ما توصیه می‌کنیم برای لیفت کردن گونه خود از کمک متخصصان حرفه‌ای استفاده کنید و جراحی انجام دهید. برخی ازعوارض لیفت کردن گونه بدون عمل را در زیر معرفی می‌کنیم:

  • واکنش‌های آلرژیک: برخی از افراد ممکن است واکنش‌های آلرژیکی به پرکننده‌ها یا بوتاکس نشان دهند.
  • نتایج موقت: روشی‌های غیرجراحی نتایج موقتی دارند و برای حفظ اثرات مطلوب باید آنها را دوباره تکرار کنید.

سخن آخر

لیفت گونه می‌تواند یک روش متحول‌کننده برای کسانی باشد که به دنبال بهبود ظاهر صورت خود و جوان‌سازی پوستشان هستند. لیفت کردن گونه به روش‌های مختلفی از جراحی گرفته تا تزریق ژل امکان‌پذیر است. شما با توجه به اهداف، بودجه و با در نظر گرفتن خطرات احتمالی مربوطه باید بهترین روش را برای لیفت کردن گونه خود بیابید.

برای اینکه بهترین روش را انتخاب کنید، توصیه می‌کنیم از کمک متخصصان و جراحان حرفه‌ای استفاده کنید. یکی از بهترین متخصصان و جراحانی که در حوزه زیبایی تجربه و سابقه خوبی دارد، دکتر علی شفیعی است. تیم متخصص حاضر در مطب این متخصص حاذق بهترین مشاوره و راهنمایی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه