اصلاح فرم بینی بدون جراحی

در جامعه‌ای که زیبایی ظاهری نقش مهمی در اعتماد به نفس و بیان هویت یا شخصیت افراد دارد، تلاش برای داشتن بینی زیبا و بدون نقص به طور فزاینده‌ای رایج شده است. در حالی که گزینه‌ جراحی بینی مانند رینوپلاستی مدت‌ها است که برای افرادی که به دنبال تغییر شکل بینی خود هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرد اما همه افراد و متقاضیان تغییر فرم بینی، حاضر به انجام عمل جراحی نیستند.

خبر خوب اینکه با توسعه علم پزشکی در حوزه زیبایی زیبایی، روش‌های غیر جراحی متعددی نیز برای تغییر شکل بینی وجود دارند که می‌توانند نتایج رضایت‌بخشی را بدون نیاز به روش‌های تهاجمی ارائه می‌دهند. این روش‌ها برای بسیاری از افراد جذاب هستند. اگر شما نیز به دنبال روشی برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی هستید، مطلب زیر را دنبال کنید.

اصلاح فرم بینی بدون جراحی

منظور از اصلاح فرم بینی بدون جراحی چیست؟

اصلاح فرم بینی بدون جراحی به تکنیک‌های مختلفی گفته می‌شود که برای تغییر ظاهر بینی بدون انجام روش جراحی سنتی استفاده می‌شوند. این روش‌ها به طور معمول شامل استفاده از مواد تزریقی، پرکننده‌های پوستی یا سایر تکنیک‌های غیرتهاجمی برای افزایش شکل، اندازه و ایجاد تقارن در بینی است.

این نوع روش‌ها بیشتر برای افرادی جذاب هستند که از عمل جراحی ترس دارند. همچنین افرادی که می‌خواهند به طور آزمایشی تغییر بینی خود را مشاهده کنند، می‌توانند از همین روش‌ها کمک بگیرند. به طور کلی گزینه‌های مختلفی برای تغییر یا اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی وجود دارند که متخصصان با معاینه بینی شما می‌توانند بهترین تکنیک را به شما پیشنهاد دهند.

چرا اصلاح فرم بینی بدون جراحی؟

همه ما می‌دانیم که تنها با عمل بینی فانتزی می‌توانیم بینی خیلی خوش فرم و عروسکی داشته باشیم و روش‌های دیگر به اندازه جراحی بینی فانتزی موثر نخواهند بود. با این وجود برخی از افراد همچنان به اصلاح فرم بینی بدون عمل اصرار دارند.

 شاید برای شما سوال پیش آید که چرا باید بدون جراحی بینی خود را برای مدتی مشخص تغییر دهید. در ادامه دلایل اصلی انتخاب روش‌های غیر جراحی برای اصلاح فرم بینی را توضیح می‌دهیم:

  • غیر تهاجمی بودن: روش‌های غیر جراحی به طور معمول طی زمان اندکی و بدون دردسر انجام می‌شوند. این روش اصلاح فرم بینی بیشتر برای کسانی که سبک زندگی پرمشغله‌ای دارند، گزینه مناسبی خواهد بود.
  • برگشت‌پذیری: به طور حتم می‌دانید که بعد از جراحی بینی خود تنها از طریق عمل ترمیمی بینی می‌توانید بینی خود را به طور مجدد تغییر دهید اما در روش‌های غیر جراحی که شامل پرکننده‌ها هستند شما امکان تنظیم دوباره فرم بینی خود را دارید.؛ زیرا در این روش‌ها امکان برگشت شکل عادی و طبیعی بینی شما وجود دارد. از این رو شما با انتخاب این روش می‌توانید نظر خود را دوباره در مورد اصلاح فرم بینی‌تان تغییر دهید.
  • هزینه کمتر: روش‌های غیرجراحی نسبت به روش‌های جراحی مقرون به صرفه‌تر هستند. همین مسئله این روش‌های اصلاح فرم بینی را به گزینه‌ای مناسب برای افرادی تبدیل کرده که بودجه کمی برای تغییر شکل بینی خود در دست دارند.
  • نتیجه سریع: بیشتر درمان‌های غیرجراحی نتایج فوری ارائه می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا خیلی سریع تغییرات بینی خود را مشاهده کنید.

روش‌های بدون جراحی اصلاح فرم بینی

تکنیک‌های زیادی برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی وجود دارند که متخصصان بعد از بررسی و معاینه وضعیت بینی شما می‌توانند بهترین روش را برایتان در نظر گیرند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین تکنیک‌های غیر جراحی برای اصلاح فرم بینی را به طور خلاصه معرفی خواهیم کرد.

فیلرها یا پرکننده‌های پوستی

فیلرهای پوستی مواد تزریقی هستند که می‌توانند به نواحی خاصی از صورت، همانند بینی حجم دهند. پرکننده‌ها یا فیلرهای رایج شامل اسید هیالورونیک و اسید پلی ال لاکتیک هستند. زمانی که متخصص این پرکننده‌های پوستی را به بینی شما تزریق می‌کند، برآمدگی‌های بینی شما صاف می‌شوند.

همچنین با تزریق این فیلرها پل بینی شما تقویت شده و ظاهری متعادل‌تر خواهد داشت. خبر خوب اینکه این روش کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و حداقل ناراحتی را به همراه دارد. برخی از فواید اصلی پرکننده‌های پوستی را در زیر نام می‌بریم:

  • نتیجه فوری: شما بلافاصله بعد از درمان تغییرات را مشاهده می‌کنید
  • قابل تغییر و تنظیم: میزان و محل فیلر را می‌توان برای دستیابی به ظاهر دلخواه خود تغییر داد و تنظیم کرد
  • کمترین ویژگی تهاجمی: دوره ریکاوری خیلی کوتاهی برای این روش در نظر گرفته شده یا می‌توان گفت هیچ دوره ریکاوری خاصی وجود ندارد. از این رو شما خیلی سریع می‌توانید به فعالیت‌های روزمره خود برگردید.

در نظر داشته باشید اثرات فیلرهای پوستی دائمی نیست و به طور معمول بین 6 تا 18 ماه با توجه به نوع فیلری که استفاده می‌کنید، این اثرات بر روی بینی شما باقی می‌مانند. فیلر نیز عوارض جانبی احتمالی دارد که شامل کبودی، تورم و به ندرت انسداد عروق می‌شود.

نخ لیفت بینی

نخ لیفت بینی به معنای استفاده از نخ‌های ظریفی است که برای لیفت و تغییر شکل بینی به زیر پوست شما نفوذ می‌کنند. این روش تولید کلاژن را در پوست شما تحریک می‌کند و می‌تواند خط کانتور بینی شما را بدون جراحی بهبود بخشد.

در طول این روش غیر جراحی اصلاح فرم بینی، متخصص نخ‌ها را به صورت استراتژیک در زیر پوست شما وارد می‌کند تا اثر لیفتینگ آن را مشاهده کنید. نخ‌ها به طور طبیعی در طول زمان حل می‌شوند اما تحریک کلاژن می‌تواند منجر به نتایج طولانی‌تر شود.

 این روش نیز همانند سایر روش‌های اصلاح فرم بینی بدون جراحی مزایای زیادی دربردارد که برخی از آنها را در ادامه ذکر می‌کنیم:

  • عدم ایجاد برش
  • امکان انجام این تکنیک با بی‌حسی موضعی
  • داری اثرات طولانی مدت ( به دلیل تحریک کلاژن یک تا 2 سال اثر آن بر روی بینی شما باقی می‌ماند)
  • بهبودی خیلی سریع (شما بعد از مدتی کوتاه می‌توانید به فعالیت‌های عادی زندگی خود برگردید)

فراموش نکنید در حین استفاده از روش لیفت بینی با نخ ممکن است ناراحتی خفیفی را تجربه کنید. همچنین این روش با تغییرات محدودی همراه است. بنابراین اگر به دنبال بهبودی ظریف شکل بینی خود هستید از این روش استفاده کنید اما اگر تغییر شکل چشمگیر برای شما مهم است، نخ لیفت بینی فکر خوبی نخواهد بود.

روش ترکیبی فیلرها و نخ‌ لیفت بینی

با توجه به فرم بینی شما در برخی موارد استفاده از هر 2 روش نام برده شده می‌تواند ایده خوبی باشد. به عبارت دیگر ترکیب فیلرهای پوستی و نخ لیفت بینی با نتایج جامع‌تری همراه هستند. این رویکرد امکان حجم و کانتور فوری فیلرها را در کنار اثر لیفت افزایش می‌دهد. برخی از مزایای این روش را در ادامه نام می‌بریم:

  • نتیجه پیشرفته، چشمگیر و رضایت‌بخش این روش ترکیبی شما را شگفت‌زده می‌کند
  • متخصصان می‌توانند براساس سلیقه و نیاز شما این روش‌ ترکیبی را تغییر داده یا آن را تنظیم کنند

در نظر داشته باشید هزینه این روش ترکیبی فیلر و نخ لیفت بینی ممکن است نسبت به سایر روش‌ها گران‌تر باشد. همچنین شما به دوره ریکاوری طولانی‌تری نیاز خواهید داشت.

مشاوره قبل از اصلاح فرم بینی بدون جراحی

نتیجه اصلاح فرم بینی بدون جراحی

از آنجایی که روش‌های مختلفی برای اصلاح فرم بینی بدون جراحی وجود دارند، شاید انتخاب یک روش واحد و متناسب با نیاز شما برایتان کار سختی باشد. از این رو توصیه می‌کنیم قبل از تصمیم نهایی در مورد نیاز و هدف دلخواه خود با متخصصان مشورت کنید و از آنها مشاوره کامل بگیرید.

طی قرار مشاوره، متخصص می‌تواند هدف شما از تغییر شکل بینی، سابقه پزشکی و هر گونه نگرانی شما را تحت بررسی قرار دهد و سپس بهترین تکنیک را برای تغییر یا اصلاح فرم بینی‌تان به مرحله اجرا درآورد. به زبان ساده پزشک بینی شما را ارزیابی می‌کند  و بهترین روش را براساس نیاز شما به کار می‌گیرد.

چگونه برای روش غیر جراحی اصلاح فرم بینی آماده شویم؟

از آنجایی که این روش‌ها بدون جراحی هستند، شما به آماده‌سازی یا مراقبت‌های خاصی نیاز ندارید و به راحتی می‌توانید برای تغییر شکل بینی خود دست به کار شوید. روند اجرای تغییر یا اصلاح فرم بینی بدون عمل جراحی به شرح زیر است:

  • متخصص بینی شما را حسابی تمیز می‌کند
  • برای به حداقل رساندن ناراحتی و درد از یک بی‌حسی موضعی کمک می‌گیرد
  • با توجه به روشی که انتخاب کرده‌اید، متخصص یا فیلر را تزریق می‌کند و یا اینکه با استفاده از سوزنی نازک نخ را به زیر پوست شما می‌فرستد
  • مراقبت‌های بعد از این روش اصلاح فرم را جدی بگیرید. پس از انجام هر یک از این روش‌ها باید براساس دستورالعمل‌های تجویز شده توسط متخصص از بینی خود مراقبت کنید. با این کار تورم و کبودی بعد از تغییر اصلاح فرم بینی به روش غیر جراحی کاهش می‌یابد.

آیا اصلاح فرم بینی بدون جراحی به ریکاوری نیاز دارد؟

در قسمت‌های قبلی توضیح دادیم که ریکاوری و دوره نقاهت بعد از این روش‌های اصلاح فرم بینی بسیار کوتاه هستند. همچنین شما خیلی سریع می‌توانید نتیجه نهایی این تکنیک‌ها را مشاهده کنید. بسیاری از بیماران بلافاصله بعد از عمل متوجه بهبودی فرم بینی خود می‌شوند اگر چه بعد از این روش‌ها نیز ممکن است بینی با کمی تورم همراه باشد.

توصیه می‌کنیم برای کسب بهترین نتیجه حاصل از این روش‌های اصلاح فرم بینی، در زمان تعیین شده به ملاقات پزشک مجری خود بروید. در جلسات و قرار ملاقات‌های بعد از این تکنیک‌ها متخصص نتیجه نهایی را تحت ارزیابی دقیق قرار می‌دهد و برای تنظیمات مجدد فرم بینی شما برنامه‌ریزی می‌کند.

آیا اصلاح فرم بینی بدون جراحی عوارضی به همراه دارد؟

تاثیر و نتیجه حاصل از اصلاح فرم بینی بدون جراحی

با اینکه تغییر و اصلاح فرم بینی بدون جراحی به طور کلی بی‌خطر است اما به هر حال همیشه عوارض جانبی وجود دارد که برخی از آنها نسبت به سایر عوارض رایج‌تر هستند. به طور حتم اگر قصد دارید این روش و تکنیک‌های بدون جراحی را امتحان کنید بهتر است با عوارض احتمالی آنها نیز آشنا شوید که عبارت هستند از:

  • تورم و کبودی: این موارد بیشتر پس از تزریق قابل مشاهده هستند و به طور معمول در عرض چند روز از بین می‌روند.
  • وجود قرمزی در محل‌های تزریق: این حالت نیز موقتی است و به سرعت برطرف می‌شود.
  • عدم تقارن: ممکن است بعد از درمان متوجه شوید که عدم تقارن جزئی در بینی شما وجود دارد که اغلب با تعدیل پیگیری اصلاح می‌شود.

هزینه اصلاح فرم بینی بدون جراحی

این روش تغییر و اصلاح فرم بینی نیز همانند جراحی بینی با هزینه‌های متغیری همراه است. به عبارت دیگر این هزینه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارند. بنابراین شما برای برآورد هزینه اصلاح فرم بینی خود بدون عمل جراحی باید فاکتورهایی را در نظر بگیرید. در ادامه این عوامل موثر بر هزینه اصلاح فرم بینی بدون عمل را معرفی می‌کنیم:

  • موقعیت مکانی مطب یا کلینیکی که قصد دارید بینی خود را اصلاح کنید
  • تخصص پزشک یا متخصص منتخب شما
  • نوع روش درمانی که برای تغییر اصلاح فرم بینی شما در نظر گرفته شده است. در واقع تکنیک‌های مختلف همانند پرکننده‌ها، نخ لیفت بینی یا ترکیب این 2 روش با هزینه‌های متفاوتی همراه هستند.
  • تجربه متخصص یا پزشک منتخب نیز هزینه این روش‌ها موثر است. پزشکان بسیار ماهر و با تجربه ممکن است هزینه بیشتری برای خدمات خود دریافت کنند.

چگونه یک متخصص ماهر برای اجرای روش‌های غیرتهاجمی اصلاح بینی بیابیم؟

شما برای یافتن پزشک مناسب باید تحقیقات زیادی انجام دهید و در مورد سابقه یا تجربه هر یک از پزشکان نیز بررسی‌هایی داشته باشید. برای مثال باید مدارک متخصصان را تحت بررسی قرار دهید. همچنین از گواهی‌های هیئت مدیره بودن آنها در برخی انجمن‌ها آگاهی یابید.

بررسی تجربه متخصصان از اصلی‌ترین عواملی است که باید از آن آگاهی یابید. همچنین با بررسی آنلاین نیز می‌توانید در مورد اعتبار و تخصص پزشک مورد نظر اطلاعاتی به دست آورید. در نظر داشته باشید، بهترین متخصص دارای سایت اختصاصی است و تصاویری از کارهای خود را در سایت به نمایش می‌گذارد.

جمع‌بندی

اصلاح فرم بینی بدون جراحی یک گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال بهبود ظاهر بینی خود هستند و از جراحی می‌ترسند. با تکنیک‌های مختلف موجود که در این راهنما آنها را معرفی کردیم، شما می‌توانید ظاهر دلخواهی از بینی خود داشته باشید که با روش‌های غیرتهاجمی امکان‌پذیر هستند.

یکی از بهترین متخصصانی که علاوه بر عمل زیبایی بینی، می‌تواند فرم بینی شما را بدون جراحی نیز اصلاح کنید دکتر علی شفیعی متخصص گوش، حلق و بینی است. این متخصص دارای کلینیک مجهز و تیم حرفه‌ای است که بهترین خدمات زیبایی را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه