اقدامات قبل از جراحی بینی

اگر می خواهید برای جراحی بینی آماده شوید ، لازم است تا برخی اقدامات قبل از جراحی بینی را با دقت و حساسیت بالایی رعایت کنید. شاید فکر کنید که انجام این اقدامات تاثیر چندان مثبتی در روند بهبودی و یا در زمان جراحی نداشته باشد ، اما ما از اهمیت و ضرورت این اقدامات در مقاله دکتر علی شفیعی رونیزی ، بهترین جراح بینی تهران ، به شما خواهیم گفت بنابراین از همین ابتدا توصیه می شود تا با دقت بالایی این اقدامات را انجام دهید.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

 

یک اقدام مهم – انتخاب بهترین جراح برای عمل بینی

شما باید بدانید که جراحی دماغ دارای حساسیت بالایی بوده و باید تحت نظر پزشکی ماهر و کار بلد انجام شود. بهتر است به خوبی از دوستان و اطرافیان خود جویای یک جراح بینی خوب در تهران ، باشید و یا با جست و جو در وب سایت و شبکه های اجتماعی نمونه کارها و نظرات مراجعین را مطالعه کنید. پس از انتخاب و برگزیدن یکی از پزشکان ، حضورا به مطب پزشک بروید و با افراد حاضر در مطب صحبت کنید ، در واقع سوالاتی درباره دکتر و میزان رضایت شان بپرسید و مدارک پزشک را نیز مورد بررسی قرار دهید. پس از تایید تمامی موارد نام برده شده در جلسات مشاوره به خوبی تمامی خواسته و انتظارات تان را بازگو کنید و یک نگاه واقع بینانه به جراحی داشته و توصیه های پزشک را جدی بگیرید. در واقع علت حساسیت بالا در انتخاب جراح دماغ یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی بوده که می تواند از بروز هرگونه مشکل نیز پیشگیری کرد.

 چگونه با ترس و استرس خود قبل از جراحی زیبایی بینی مقابله کنیم ؟

وجود ترس ، استرس و نگرانی در افراد قبل از جراحی بسیار شایع و طبیعی می باشد. شما باید در اقدامات قبل از عمل بینی بتوانید آن را کنترل کنید. حتما درباره ترس و نگرانی هایتان و دلایل ناشی از آن را با پزشک خود در میان بگذارید ، تا با شما در باره تمامی موارد آن صحبت کند و از نگرانی های شما بکاهد. همچنین می توانید موزیک آرامش بخش را گوش کنید و یا به آرامی قدم بزنید ، بخوابید و یا به طبیعت نگاه کنید هر یک از این موارد می تواند سبب آرامش شما و کاهش استرس تان قبل از عمل بینی شود.

 

 

اقدامات قبل از جراحی بینی - دکتر علی شفیعی

 

اقدامات قبل از جراحی بینی که باید از آن ها بپرهیزید !

مصرف داروهای خاص ممنوع

پزشک توصیه می کند تا یک الی دو هفته قبل از عمل و به هنگام رعایت اقدامات قبل از جراحی بینی ، از مصرف برخی داروهای خاص مانند آسپرین ، ناپروکسن و داروهای ضد التهابی ، ویتامین E و غیره نیز خودداری کنید. این دسته از داروها می توانند سبب خونریزی فرد به هنگام جراحی شوند.

داروهای موثر در رقیق شدن خون

داروهای گیاهی و روغن ماهی در رقیق تر شدن خون زیبا جو بسیار نقش دارند ، بنابراین قبل از جراحی حدودا دو الی یک هفته از مصرف آن ها نیز بپرهیزید.

استعمال دخانیات ممنوع

به طور کلی نیکوتین موجود در سیگار تاثیرات بسیار منفی در طول زندگی افراد نیز دارد. همچنین شما باید در اقدامات قبل از جراحی بینی به مدت سه الی دو هفته از مصرف آن ها نیز بپرهیزید. نیکوتین می تواند تاثیر منفی بر روی دی اکسید کربن موجود در عروق ، بهبودی زخم ها و عفونت های احتمالی داشته باشد.

از مصرف نوشیدنی های حاوی الکل بپرهیزید

مصرف هرگونه نوشیدنی که حاوی مقادیری از الکل باشد ، می تواند سبب دهیدراته شدن بدن ( کاهش آب بدن ) و ضعف سیستم ایمنی زیبا جو شود. که این موارد مشکلات بسیاری را در دوره ریکاوری به همراه خود خواهد داشت پس از مصرف الکل حدود یک ماه قبل از عمل زیبایی بینی بپرهیزید.

محصولات آرایشی

بسیار مهم است در اقدامات قبل از جراحی بینی ، که صورتتان قبل از عمل رینوپلاستی تمیز و عاری از هرگونه محصولات آرایشی حتی انواع ضد آفتاب ها و کرم های مرطوب کننده باشد. پس بهتر است حتما صورتتان را بشویید و قبل از عمل از محصولات آرایشی استفاده نکنید.

در محیط های بسیار گرم قرار نگیرید

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و یا سولاریم می تواند سبب اسیب به پوست زیبا جو شو د، که این موضوع می تواند روند درمان و جراحی را به علت وارد شدن آسیب به بافت ها دچار مشکل کند.

💭 جراحی بینی انجام شده توسط دکتر علی شفیعی جراح پلاستیک بینی و صورت 

اقداماتی که شب قبل از جراحی باید به آن ها توجه کنید !

چند مورد ضروری در اقدامات قبل از جراحی بینی که در ادامه به آن ها می پردازیم می تواند به زیبا جو کمک بسیار زیادی کند. بنابراین با دقت آن ها را مطالعه کرده و رعایت کنید.

نسخه تجویز شده : بهترین پزشک در تهران ، داروها و موارد مورد نیاز بعد از عمل زیبایی بینی را از قبل برای بیمار تجویز کرده است ، حتما آن ها را قبل از جراحی تهیه کرده و با خود به همراه داشته باشید.

مواد غذایی : به علت وجود درد و آسیب های وارد شده به استخوان و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن ، زیبا جو در دوره نقاهت قادر به پخت و پز نمی باشد. به همین منظور ، در اقدامات قبل از عمل بینی حتما تعداد متنوعی از سوپ های مناسب ، مواد غذایی نرم را آماده در یخچال بگذارید تا در مواقع نیاز مصرف کنید.

بالم لب : شما تا مدتی نمی توانید به راحتی از بینی خود تنفس کنید. وجود تامپون ، التهاب و تورم بافت های بینی مانع از تنفس بیمار شده و زیبا جو از راه دهان تنفس می کند ، که قطعا با خشکی لب ها همراه است ، بنابراین حتما از بالم های مناسب لب های خود را تهیه کنید و مرتبا برای از بین رفتن خشکی لب هایتان مورد استفاده قرار دهید.

ملافه : شما در روز های ابتدایی ، ترشحات خونی خواهید داشت ، بنابراین از قبل چند ملافه تمیز را آماده داشته باشید تا بلافاصله بعد از هر خونریزی آن را تعویض کنید.

آب بنوشید : از ضروری ترین اقدامات قبل از جراحی بینی می توان به نوشیدن کافی آب نیز اشاره کرد. حتما روزانه هشت لیوان آب بنوشید تا از تهوع بعد از عمل بینی تان کاسته شود.

حمام کنید : شب قبل از عمل دماغ حتما دوش بگیرید و کاملا تمیز و مرتب برای جراحی آماده شوید.

ناشتا باشید : بهتر است 8 ساعت قبل در اقدامات قبل از عمل بینی ناشتا باشید و از خوردن مواد غذایی سنگین شب قبل از عمل بینی بپرهیزید.

لباس مناسب : حتما لباس مناسب و راحتی را به همراه داشته باشید. لباس ها تنگ ، بدون دکمه و زیپ می تواند در هنگام پوشیده شدن آسیبی را به بینی تازه جراحی شده وارد کند.

آزمایشات : در اقدامات قبل از جراحی بینی توجه داشته باشید که تمامی مدارک ها و آزمایشات را به همراه خود داشته باشید.

💭 از جمله نمونه کارهای بی نظیر دکتر علی شفیعی جراح بینی

چه آزمایشاتی را در اقدامات قبل از جراحی بینی باید انجام داد ؟

تهیه برخی از آزمایشات توصیه شده توسط جراح رینوپلاستی ، از جمله مهم ترین اقدامات قبل از عمل بینی می باشد تا سلامت زیبا جو ، مورد بررسی دقیقی قرار گیرد و در صورت وجود هرگونه مشکل برای درمان اقدام شود و پزشک توجه بیشتری به مشکلات موجود داشته باشد.

آزمایش خون : از معمول ترین آزمایشات که باید تمامی افراد قبل از عمل دماغ خود آن را انجام دهند می توان به آزمایش خون اشاره کرد. با توجه به این آزمایش پزشک می تواند وجود هر نوع عفونت ، کم خونی و اختلالات اساسی دیگر موجود در بدن زیبا جو را مورد بررسی قرار دهد.

آزمایش HIV : آزمایشات دیگری در اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی انجام خواهد شد ، از جمله هپاتیت و HIV برای بررسی سلامت عمومی فرد انجام داده می شود ، که برای بهترین جراح بینی در تهران ، در روند جراحی بسیار حائز اهمیت می باشد.

الکتروکاردیوگرافی : به طور کلی تمامی افراد باید این این آزمایش را انجام دهند اما در افراد بالای 30 الی 40 سال ضروری می باشد. در واقع این فرایند می تواند عملکرد الکترود قلب بیمار را نیز ثبت و بررسی کند.

آزمایش بارداری : بانوان مشکوک به بارداری ، برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه آسیب به نوزادشان باید در اقدامات قبل از جراحی بینی ، تست بارداری را انجام دهند.

سی تی اسکن : با تهیه یک سی تی اسکن از بینی افراد پزشک می تواند انحرافات ، پولیپ و گرفتگی های موجود در بینی را به طور دقیق مورد بررسی و درمان قرار دهد.

نوار قلب : این پروسه در اقدامات قبل از عمل بینی به منظور اندازه گیری الکترونیکی کنترل کننده ضربان قلب بیماران انجام می شود ، تا پزشک هرگونه حملات قلب را پیش بینی و از آن به هنگام رینوپلاستی جلوگیری کند.

عکس برداری از قفسه سینه : با تهیه یک عکس از قفسه سینه فرد ، پزشک مشکلات تنفسی و ریه بیمار را بررسی خواهد کرد ، تا از عوارض احتمالی در هنگام بیهوشی جلوگیری شود.

آزمایش قند خون : انجام پروسه جراحی در افراد مبتلا به قند خون بسیار حساس و با ریسک بسیار بالایی می باشد. اما هرچه شدت این بیماری کم شود و یا بیمار مبتلا به نوع دوم آن باشد اختلالی در جراحی ایجاد نخواهد شد ؛ بنابراین حتما در اقدامات قبل از جراحی بینی آزمایشات مورد نیاز در رابطه با این بیماری را انجام دهید و به توصیه های پزشک توجه کافی را نیز داشته باشید.

با وجود حساسیت و آلرژی بیمار باید از انجام چه اقداماتی پیروی کند ؟

در اقدامات قبل از جراحی زیبایی بینی ، اگر افراد مبتلا به آلرژی و یا حساسیت می باشند ، باید تحت نظر جراح بینی خوب در تهران ، برخی داروها را به منظور کنترل این موارد مصرف کنند و سپس تحت عمل جراحی قرار گیرند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه