اهمیت نوع پوست در جراحی بینی

اهمیت نوع پوست در جراحی بینی

عموم مردم بر این باور هستند که قاعده و اساس جراحی بینی بر روی اندازه و شکل اسکلت یا استخوان زیرین بینی تمرکز دارد. در نتیجه، رینوپلاستی به طور عمده برای اصلاح ایرادات ظاهری اما عمیق بینی انجام می‌شود تا فرد زیباجو به ظاهر مطلوب خود دست پیدا کند. با این حال، از آنجایی که چارچوب اسکلتی و استخوان بینی توسط پوست و بافت‌های زیرین همانند ماهیچه‎ها و چربی پوشانده شده است، نوع پوست بیمار نیز بر روی روند رینوپلاستی بسیار موثر خواهد بود. بنابراین متخصصان باید قبل از انتخاب تکنیک مناسب (جراحی فانتزی، نیمه فانتزی و طبیعی) برای جراحی بینی فرد متقاضی، نوع پوست او را نیز در نظر بگیرند. در برخی از افراد تاثیرات پوستی بر روی نتیجه جراحی بسیار چشمگیر است، بنابراین نمی‌توان نوع پوست را قبل از جراحی بینی نادیده گرفت. در این راهنما به طور مفصل در مورد اهمیت نوع پوست به منظور اجرای عمل بینی صحبت می‌کنیم.

چرا نوع پوست در جراحی بینی تاثیرگذار و مهم است؟

بدون شک شما می‌دانید که اندازه و شکل بینی شما براساس ساختارهای زیرین آن تعبیه و طراحی شده‌اند. بنابراین جراحی زیبایی بینی بر تغییر شکل و فرم اسکلت یا غضروف بینی متمرکز است. با این حال، زمانی که متخصص جراح قصد دارد بینی شما را عمل کند، ضخامت پوست آن را نیز در نظر می‌گیرد.
در صورتی که پوست بینی شما متعادل است و خیلی نازک یا ضخیم نیست، همچنین صاف و سالم است، لازم نیست در مورد ضخامت پوستتان نگران باشید. در واقع پوست معمولی و متعادل در عمل بینی هیچ محدودیتی ندارد. در مقابل اگر پوست شما بیش از حد ضخیم یا خیلی نازک است، این امکان وجود دارد که در طول جراحی و نتیجه نهایی آن با محدودیت‌هایی روبرو شوید.

ارزیابی نوع پوست قبل از جراحی

ارزیابی نوع و کیفیت پوست شما در معاینه فیزیکی قبل از عمل، امر بسیار مهمی است اما تنها متخصصان حرفه‌ای به این موضوع اهمیت می‌دهند. می‌توان گفت در بیشتر موارد ارزیابی پوست قبل از رینوپلاستی نادیده گرفته می‌شود.
فرقی ندارد قصد انجام عمل فانتزی بینی را دارید یا اینکه به دنبال عمل طبیعی بینی هستید، در هر حال باید قبل از جراحی پوست بینی خود را مورد ارزیابی دقیق قرار دهید. به طور معمول ضخامت پوست در بینی از نازک تا خیلی ضخیم متغیر است.
در بیشتر موارد متقاضیان زیباجو بینی‌هایی دارند که ضخامت پوست آنها متوسط است. ضخامت پوست، بافت‌های زیرین و سایر ویژگی‌های بینی براساس ساختار ژنتیکی ما تعیین می‌شوند. با انتخاب یک متخصص حرفه‌ای، نوع پوست بینی شما قبل از جراحی تحت معاینه دقیق قرار می‌گیرد.
چه فاکتورهایی باعث ضخامت و نازکی پوست بینی می‌شوند؟
فراموش نکنید، پوست روی بینی شما با پوست سایر قسمت‌های صورتتان فرق دارد. به طور معمول پوست روی بینی ضخیم‌تر است و کلاژن بیشتری دارد. می‌توان گفت عوامل مختلفی بر روی ضخامت پوست روی بینی شما موثر هستند که در بخش‌های بعدی آنها را توضیح می‌دهیم.

ژنتیک

عامل اصلی موثر بر ضخامت یا نازکی پوست بینی شما ژنتیک است. برخی از افراد با پوست ضخیم بینی متولد می‌شوند، در حالی که پوست بینی برخی دیگر از افراد بسیار نازک است. پوست ضخیم بینی به دلیل ترکیب طبیعی فیبرهای کلاژن و الاستین خواهد بود. اگر در خانواده خود سابقه وجود پوست ضخیم بینی داشته باشید، به احتمال زیاد شما نیز این ویژگی را به ارث می‌برید.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

آسیب حاصل از نور خورشید می‌تواند ضخامت پوست بینی را کاهش دهد. اشعه ماورا بنفش می‌تواند کلاژن و الاستین را در پوست تجزیه کند و منجر به از دست دادن استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست شود. بدین ترتیب این روند می‌تواند پوست روی بینی را نازک کند و حساسیت آن را در برابر چین، چروک و سایر علائم پیری افزایش دهد.
جای زخم حاصل از آکنه و سایر آسیب‌ها
یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث نازکی پوست روی بینی شود، همین موضوع است. هنگامی که آسیب‌های پوستی به دلایلی همانند آکنه و غیره رخ دهند، پوست شما برای بهبود این آسیب کلاژن بیشتری تولید می‌کند. در صورتی که این کلاژن بیش از حد باشد، می‌تواند منجر به زخم شود. در ادامه نیز اسکارها جایگزین بافت سالم روی بینی می‌شوند و دلیل نازکی پوست بینی خواهند بود.

افزایش سن

با افزایش سن به طور طبیعی، عواملی همانند زخم حاصل از آکنه، تابش نور خورشید و از دست دادن کلاژن، استحکام و قابلیت ارتجاعی پوست را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهند. بنابراین بینی شما افتاده می‌شود و چین یا چروک‌های روی آن افزایش می‌یابند. در نظر داشته باشید افتادگی پوست ناحیه اطراف بینی شما نیز امری طبیعی است.

پوست نازک و عمل بینی

داشتن پوست نازک در عمل ترمیمی بینی یا سایر جراحی‌های بینی می‌تواند فواید و مضراتی به همراه داشته باشد. برای مثال اگر پوست بینی شما نازک است، روند بهبودی پس از جراحی سریع‌تر و آسان‌تر خواهد بود. در ضمن پوست‌های نازک تورم کمتری را تجربه می‌کنند.
در ادامه می‌توان گفت افرادی که پوست بینی نازکی دارند، نتیجه جراحی بیشتر بر روی صورت آنها قابل مشاهده و نمایان است. البته این نوع پوست معایبی نیز به همراه دارد. برای مثال پوست نازک بینی نمی‌تواند هیچ نوع اختلاف و عدم تقارن حتی جزئی را بپوشاند.
به عبارت دیگر با از بین رفتن تورم، به تدریج متوجه ایرادات جزئی بینی خود می‌شوید. همچنین پوست نازک بینی باعث می‌شود بینی شما نوک تیزتر از سایر بینی‌ها به نظر برسد. در واقع جراحی بینی با این نوع پوست به دانش عمیقی نیاز دارد؛ زیرا اگر متخصص حرفه‌ای بینی شما را عمل نکند، ممکن است در نهایت بینی شما ظاهری غیر طبیعی داشته باشد.

مزایا پوست نازک در جراحی بینی

• عمر کوتاه تورم روی بینی
• بهبود سریع اسکارهای ناحیه عمل شده
معایب پوست نازک در جراحی بینی
• نشان دادن هر نوع ناهنجاری حداقلی موجود بر روی پل بینی
• کوچک شدن بیش از حد بدنه بینی
• امکان مخدوش شدن چارچوب اصلی بینی
• امکان وجود ظاهری بدشکل و ناخوشایند در بینی
• دسترسی سخت به چارچوب اسکلتی صاف و محکم
• قرمزی بیشتر بینی
• امکان ایجاد وریدهای عنکبوتی

بهترین تکنیک برای جراحی بینی‌های پوست نازک

با توجه به اینکه عمل بینی‌هایی که پوست نازکی دارند، کمی چالش برانگیز و دردساز است، جراحان متخصص می‌توانند طی روش‌هایی از معایب این نوع پوست جلوگیری کنند. برای مثال متخصص جراح باید دقت زیادی به خرج دهد تا مطمئن شود که پل بینی شما تا حد ممکن صاف شده و نوک آن متقارن است.
در صورتی که پوست بینی شما بیش از نازک باشد، متخصص باید یک لایه نازک گرافت بافت نرم اضافی را برای افزایش ضخامت پوست پیوند بزند تا هر گونه نقص اسکلتی یا غضروفی پوشیده و پنهان شود. به زبان ساده متخصصان حرفه‌ای می‌توانند به صورت مصنوعی پوست بینی را ضخیم کنند.

پوست ضخیم و جراحی بینی

پوست ضخیم بینی نیز همانند پوست نازک آن با مزایا و معایب مختلفی همراه است. اصلی‌ترین مزیت این نوع پوست پوشاندن عیوب جزئی خواهد بود؛ زیرا پوست ضخیم می‌تواند ریزترین ناهنجاری‌ها را به طور کامل بپوشاند. البته افرادی که بینی آنها پوست ضخیم دارد، نمی‌توانند خیلی به کوچک شدن بینی خود امید داشته باشند.
متاسفانه انجام جراحی‌های عمیق و تاثیرگذار بر روی پوست ضخیم خیلی امکان‌پذیر نخواهد بود و با محدودیت‌های بسیاری همراه است. در طول عمل بینی گوشتی متخصص جراح، ساختار غضروفی استخوانی را تا جای ممکن کاهش می‌دهد و اغلب نوک بینی پس از جراحی همچنان هیچ شکل خاصی به خود نگرفته است.
توصیه می‌کنیم قبل از انجام عمل بینی‌ پوست ضخیم، از متخصصان و جراحان حرفه‌ای مشاوره دقیق بگیرید. متخصصان می‌توانند با ارائه راه‌حل مناسب بینی بزرگ شما را کوچک کنند تا جذابیت ظاهری چهره شما افزایش یابد.

مزایا پوست ضخیم در جراحی بینی

• قدرت پنهان کردن هر نوع نقص موجود در چارچوب زیرین بینی
• عدم نیاز به تغییر شکل گسترده ساختارهای زیرین بینی
• امکان ایجاد اصلاحات سریع
معایب پوست ضخیم در جراحی بینی
• پیچیدگی بیشتر جراحی بینی
• سخت بودن ایجاد هر نوع تغییر در ساختارهای زیرین
• دشوار بودن تغییر شکل بینی
• دارای چارچوب غضروفی ضعیف
• بیشتر بودن وزن بینی
• امکان پایین کشیدن نوک بینی
• امکان تضعیف ساختار بینی
• امکان فروپاشی اسکلتی بینی
• طولانی بودن دوران بهبود بعد از جراحی
• طولانی شدن روند بهبود و رفع تورم بینی بعد از عمل
• امکان ورم داشتن بینی 12 تا 18 ماه بعد از جراحی
• عدم مشخص بودن تغییر کلی بینی حداقل تا یک سال بعد از رینوپلاستی

بهترین تکنیک برای جراحی بینی‌هایی که پوست ضخیم دارند

متخصصان حرفه‌ای با حفظ استحکام ساختار بینی شما می‌توانند واضح‌ترین نتیجه عمل را در اختیارتان قرار دهند. بنابراین اگر پوست بینی شما ضخیم است، باید از جراحی کمک بگیرید که ماهر و مجرب باشد. یک جراح حرفه‌ای می‌تواند از تکنیک‌های مختلفی برای عمل بینی شما استفاده کند و بهترین نتیجه را در اختیارتان قرار می‌دهد.
یکی از بهترین تکنیک‌هایی جراحان می‌توانند برای عمل بینی که پوست ضخیم دارد به کار برند، کشیدن پوست است. با این کار پوست بینی فرد متقاضی نازک‌تر می‌شود و متخصص می‌تواند اصلاحات مورد نظر و ضروری را به خوبی ایجاد کند. البته روش دیگری نیز برای جراحی این نوع بینی‌ها وجود دارد.
متخصص می‌تواند گرافت‌های غضروفی بیشتری را اضافه کند. شاید این روش کمی عجیب به نظر رسد؛ زیرا شما انتظار دارید در عمل بینی استخوان و غضروف برداشته شود نه اینکه غضروفی اضافه نیز در ساختار بینی قرار بگیرد. با این حال اضافه کردن غضروف می‌تواند به اصلاح بهتر بینی فرد متقاضی کمک کند.

پوست چرب با منافذ بزرگ و رینوپلاستی

به جز افرادی که پوست ضخیم و نازک دارند، عده دیگری از متقاضیان نیز پوست چربی دارند که منافذ آنها بیش از حد بزرگ است. این نوع پوست‌ها نیز جراحی بینی را پیچیده‌تر می‌کنند. این نوع بینی‌ها بیشتر ایرادات را در معرض نمایش می‌گذارند.
در واقع افرادی که پوست بینی آنها چرب است، برای دست یافتن به بهترین نتیجه باید اقدامات بیشتری را انجام دهند. برای مثال آنها باید قبل از جراحی بینی خود لایه‌برداری شیمیایی یا لیزر درمانی انجام دهند. همچنین در برخی موارد متخصصان داروهایی برای کوچک کردن منافذ صورت تجویز می‌کنند تا پوست بینی بیمار قبل از عمل صاف شود.

انتخاب بهترین جراح برای عمل بینی‌های پوست نازک و ضخیم

فرقی ندارد پوست بینی شما نازک است یا اینکه بینی با پوست ضخیم دارید، به هر حال روند اجرای جراحی اولیه بینی شما عامل اصلی است که بر روی ظاهر بینی‌تان تاثیر می‌گذارد. برای اینکه روند اجرای عمل بینی شما به خوبی انجام شود باید از متخصصی کمک بگیرید که در این حوزه سابقه و تجربه خوبی کسب کرده است.
به همین دلیل توصیه می‌کنیم در انتخاب جراح متخصص منتخب خود دقت زیادی به خرج دهید. اگر چه جراحی زیبایی بینی یکی از رایج‌ترین عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود، پیچیدگی‌ها و دشواری‌های زیادی به همراه دارد. سعی کنید متخصصی را در نظر بگیرید که از تجربه بالایی برخوردار باشد و درک روشنی از ساختار بینی طبیعی شما در اختیارتان قرار دهد.
جراحان حرفه‌ای از تکنیک‌های زیادی باخبر هستند، بدین ترتیب می‌توانند بینی شما را به بهترین شکل ممکن عمل کنند. در ضمن با انتخاب یک جراح متخصص از نتیجه جراحی خود راضی خواهید بود. دکتر شفیعی یکی از بهترین جراحان و متخصصان گوش، حلق و بینی است. این متخصص علاوه بر اینکه در جراحی سر و گردن تخصص خوبی کسب کرده، در حوزه انجام انواع عمل‌های زیبایی نیز به تجربه و سابقه خوبی دست یافته است.

نتیجه‌گیری

شاید از نظر عموم مردم ارزیابی پوست بینی امری غیر ضروری و بی‌اهمیت به نظر رسد اما در واقعیت این گونه نیست. پس متخصصان و جراحان قبل از شروع روند جراحی بینی باید نوع، ضخامت و سایر ویژگی‌های پوست بیمار را بررسی کنند و آن را در نظر بگیرند. سپس با توجه به نوع پوست بینی فرد متقاضی بهترین تکنیک جراحی را انتخاب و اجرا کنند.
در این راهنما به طور مفصل توضیح دادیم که نوع پوست بینی در عمل بینی بسیار مهم است و نباید آن را مسئله‌ای ساده و غیر جدی تلقی کرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه