بهترین سن جراحی بینی

زمانی که صحبت از جراحی‌های زیبایی صورت به میان می‌آید، یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی جراحی بینی خواهد بود. متقاضیان عمل‌های زیبایی برای دستیابی ظاهر رویایی خود در قدم اول به عمل بینی فکر می‌کنند. هدف از عمل بینی بهبود شکل و تناسب بینی است تا در ظاهر صورت تعادل ایجاد شود. اگر بینی شما نیز با بقیه اجزای صورتتان تناسب ندارد یا ظاهر دلخواه خود را به خاطر بینی‌تان نمی‌توانید داشته باشید، بهترین گزینه عمل زیبایی بینی است.

 بینی یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های صورت است که نمی‌توان آن را پنهان کرد. بسیاری از نوجوانانی که به ظاهر بینی خود خیلی اهمیت می‌دهند، دوست دارند هر چه زودتر بینی خوش فرمی داشته باشند، به همین دلیل بهترین سن جراحی بینی برای آنها بسیار مهم است. برای اینکه اطلاعات بیشتری در مورد بهترین سن جراحی بینی کسب کنید، می‌توانید راهنمای زیر را تا انتها بخوانید.

بهترین سن جراحی بینی

سن مناسب برای عمل بینی

افراد در سنین مختلف می‌توانند جراحی بینی یا رینوپلاستی انجام دهند اما به طور معمول افرادی که در اواخر نوجوانی یا اوایل بیست سالگی خود هستند به دنبال جراحی بینی خواهند بود. در این سن، بینی به رشد و تکامل کامل خود رسیده و فرد متقاضی می‌تواند بینی خود را عمل کند.

با این حال هیچ پاسخ یکسانی برای بهترین سن جراحی بینی وجود ندارد؛ زیرا شرایط و اهداف هر یک از افراد متقاضی منحصر به فرد است. تصمیم برای انجام جراحی بینی باید براساس عوامل مختلفی انجام شود. در نظر گرفتن بلوغ عاطفی و انتظارات بیمار بسیار مهم است.

همچنین متخصص باید به صورت دقیق بررسی‌های لازم را انجام دهد و بیمار نیز از پیامدهای بالقوه درک واضحی داشته باشد. همچنین بررسی سابقه پزشکی بیمار از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر قصد جراحی بینی دارید، بهتر است با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنید تا بهترین سن این عمل برای شما مشخص شود.

جراحی بینی در نوجوانی یا اوایل دهه 20 سالگی

زمانی که بینی شما رشد خود را به طور کامل پشت سر گذاشت، شما می‌توانید برای جراحی اقدام کنید. به طور معمول در اواخر نوجوانی یا اوایل دهه بیست عمل بینی می‌تواند یک گزینه مناسب برای زیبایی ظاهری شما محسوب شود. بیمارانی که در سن کم قصد دارند بینی خود را عمل کنند باید به عوامل خاصی توجه داشته باشند.

در مرحله اول بلوغ فیزیکی بسیار مهم است؛ زیرا بینی باید به طور کامل رشد کند تا از نتیجه ماندگار جراحی بتوانید اطمینان حاصل کنید. علاوه بر بلوغ فیزیکی، بلوغ عاطفی نیز بسیار مهم است. در واقع بیماران باید انتظارات واقع‌بینانه داشته باشند و روند بهبودی خود را درک کنند.

برای افراد جوان‌تر، مزایای جراحی بینی می‌تواند فراتر از پیشرفت‌های ظاهری و زیبایی باشد. بسیاری از نوجوانان و افراد جوان نسبت به ظاهر خود آگاهی کامل دارند و رفع ناهنجاری‌های بینی باعث افزایش عزت نفس آنها می‌شود. جراحی بینی می‌تواند علاوه بر اصلاح مسائل ساختاری به رفع مشکلات تنفسی نیز کمک کند.

جراحی بینی در دهه 20 و 30 سالگی

جراحی بینی در سنین جوانی

 

افراد زمانی که به دهه 20 و 30 سالگی خود می‌رسند، ممکن است به دلایل مختلفی به عمل بینی فکر کنند. تغییرات زندگی مانند ورود به دنیای حرفه‌ای یا تشکیل خانواده می‌تواند به عنوان انگیزه‌ای برای انجام عمل زیبایی در این محدوده سنی به حساب آید. همچنین با افزایش استقلال و ثبات مالی، افراد در دهه 20 یا 30 سالگی ممکن است تغییرات ظاهری خود را بیشتر بپسندند.

علاوه بر این موضوعات، تغییرات فیزیکی که با افزایش سن رخ می‌دهد ممکن است بر تصمیم آنها برای انجام جراحی بینی نیز تاثیر بگذارد. بینی در طول دوران نوجوانی و اوایل سنین بزرگسالی به تغییر خود همچنان ادامه می‌دهد اما در دهه 20 سالگی بینی آنها به طور کامل رشد کرده و به ثبات کامل رسیده است.

به همین دلیل هر نوع نگرانی مربوط به شکل و ساختار بینی آنها ممکن است برجسته‌تر به نظر رسد و افراد به دنبال اقداماتی همانند عمل بینی فانتزی در تهران یا عمل بینی طبیعی در تهران باشند.

عمل بینی در دهه 40 و 50 سالگی

با اینکه جراحی بینی به طور معمول در افراد جوان‌تر انجام می‌شود اما این عمل برای افرادی که در دهه 40 و 50 سالگی خود هستند نیز امکان‌پذیر و مفید خواهد بود. در این سنین، بیماران اغلب از ثبات مالی برخوردار هستند و تصمیم برای انجام عمل بینی امکان‌پذیرتر است.

در ضمن افرادی که در دهه 40 و 50 سالگی هستند، فرزندانی بزرگسال دارند و زمان بیشتری برای تمرکز بر روی خود خواهند داشت و راحت‌تر به اهداف شخصی خود دست می‌یابند. در این محدوده سنی افراد به دلایل مختلفی می‌توانند به دنبال جراحی بینی باشند.

علائم پیری در این سنین برجسته‌تر خواهند بود و در حالت ارتجاعی پوست یا ساختار صورت تغییرات زیادی مشاهده می‌شود. جراحی بینی می‌تواند نگرانی‌هایی مانند افتادگی نوک بینی، قوز برجسته یا سایر ناهنجاری‌های بینی را رفع کند. با ایجاد تعادل و هماهنگی بین اجزای صورت ، عمل بینی می‌تواند به افراد کمک کند تا ظاهری جوان‌تر داشته باشند.

 

عمل بینی در دهه 60 سالگی و بعد از آن

افراد مسن نیز ممکن است به دنبال جراحی بینی باشند که البته برای انجام این عمل زیبایی باید فاکتورهای مختلفی را در نظر گرفت. در نظر داشته باشید، سن افراد دلیلی برای محرومیت آنها از عمل بینی محسوب نمی‌شود بلکه سلامت کلی و شرایط پزشکی آنها مسئله اصلی است.

در صورتی که فردی مسن برای عمل بینی واجد شرایط باشد، می‌تواند این عمل را انجام دهد. قبل از جراحی افراد مسن، تیم متخصص ارزیابی کاملی بر روی شرایط سلامتی خود اجرا می‌کنند. در برخی از افراد مسن بینی با اختلالات عملکردی روبرو است که به جراحی نیاز دارد.

برای مثال با افزایش سن ممکن است، در مجاری بینی افراد اختلالاتی ایجاد شود یا انسداد بینی آنها افزایش یابد. همچنین تجربه مشکلات تنفسی در سنین بالا امری عادی است که نیاز به عمل دارد. جراحی بینی می‌تواند به رفع این مسائل، بهبود تنفس و افزایش کیفیت زندگی افراد مسن نیز کمک کند.

از چه سنی می‌توان عمل بینی انجام داد؟

توقف رشد بینی و سن مناسب عمل بینی

هیچ شرایط سنی مشخصی برای عمل جراحی بینی وجود ندارد اما بسیاری از جراحان حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنند تا حدود 18 سالگی برای جراحی بینی صبر کنید تا مطمئن شوید که اجزای صورت شما به طور کامل رشد کرده‌اند. هر یک از اجزای صورت با سرعت متفاوتی بالغ می‌شوند.

هر یک از افراد متقاضی براساس دلایل خاص خود به فکر عمل بینی هستند، به همین دلیل مشورت گرفتن از افراد متخصص در مورد بهترین زمان عمل بینی به شرایط مختلفی بستگی دارد. به عبارت دیگر در هر یک از افراد بهترین سن برای عمل بینی متفاوت از سایرین خواهد بود. جراح حرفه‌ای بعد از ارزیابی بینی شما می‌تواند بهترین سن را برای عمل بینی در نظر گیرد.

آیا نوجوانی سن مناسبی برای عمل بینی است؟

در حال حاضر رایج‌ترین جراحی زیبایی در میان نوجوانان عمل بینی است. با اینکه نوجوانان می‌توانند با خیالی آسوده عمل بینی انجام دهند اما این سن همیشه زمان مناسبی برای عمل بینی نخواهد بود. برای اینکه از زمان مناسب برای عمل بینی خود آگاه شوید، بهتر است از یک متخصص حرفه‌ای کمک و راهنمایی بگیرید.

اگر قصد دارید در سنین نوجوانی عمل بینی انجام دهید، باید به فاکتورهایی که در ادامه شرح داده شده‌اند به طور کامل  توجه داشته باشید:

منتظر بمانید تا بینی شما به اندازه کافی بزرگ شود

 نوجوانان باید قبل از انجام عمل جراحی زیبایی بینی خود صبر کنند تا بینی‌شان به اندازه کافی بزرگ شود. زنان به طور معمول در سنین پایین‌تر به رشد کامل بینی خود دست می‌یابند. به عبارت دیگر دختران در 15 یا 16 سالگی می‌توانند برای عمل بینی خود آماده شوند.

این در حالی است که پسرها به طور معمول حدود یک سال بعد یعنی در سنین 16 تا 17 سالگی می‌توانند برای جراحی بینی خود دست به کار شوند.

بلوغ خود را جدی بگیرید

اندازه بینی تنها مسئله مهمی نیست که باید در مورد جراحی زیبایی بینی نوجوانان به آن توجه کرد. مسائل دیگری همانند توقع و انتظارات بیمار از جراحی بینی نیز مهم است. رینوپلاستی یک عمل جراحی دائمی است، به همین دلیل نوجوانانی که به جراحی بینی فکر می‌کنند باید براساس دلایل صحیح و انتظارات واقع‌بینانه به این جراحی روی برند.

رینوپلاستی ظاهر بینی افراد را به خوبی تغییر می‌دهد، از این رو فرد متقاضی باید از عملی که انجام می‌دهد مطمئن باشد و تردید یا دودلی به ذهن خود راه ندهد.

روش‌های اصلاح غیرتهاجمی بینی را در نظر بگیرید

در برخی موارد روش‌های اصلاح غیرتهاجمی بینی می‌توانند گزینه مناسب و موثری برای کسانی به حساب آیند که هنوز برای جراحی بینی آماده نیستند. برای مثال نوجوانان می‌توانند از پرکننده‌های مختلف برای بهبود شکل و خطوط بینی خود کمک بگیرند.

روش‌های اصلاح غیرتهاجمی بینی دائمی نیستند اما می‌توانند نتایج خیره‌کننده را در حدود 15 دقیقه و بدون نیاز به دوره ریکاوری ارائه دهند.

آیا در سنین 14 تا 17 سالگی می‌توان عمل بینی انجام داد؟

متخصصان عمل بینی

پاسخ به پرسش بالا مثبت است. نوجوانان در برخی شرایط می‌توانند در سنین 14 تا 17 سالگی عمل بینی انجام دهند. با این حال جراحی بینی در افراد 14 تا 17 ساله خیلی رایج نیست؛ زیرا برخی از اجزای صورت آنها همچنان در حال تغییر است. در این گروه سنی که افراد جوان‌تر هستند جراحی بینی روشی برای رفع مشکلاتی همانند شکاف کام یا اختلالات تنفسی انجام می‌شود.

عمل بینی در این سنین بعد از نتیجه مشورت و گفتگو میان فرد متقاضی، والدین و جراحی متخصص قابل انجام خواهد بود. به جز بلوغ فیزیکی باید بلوغ عاطفی نیز در نظر گرفته شود تا فرد متقاضی بتواند بعد از جراحی بینی خود تغییرات واضح صورتش را درک کند.

جراحی بینی در این سنین امری بسیار پیچیده است که به دوره بهبود طولانی نیاز دارد. در برخی موارد حتی مشاهده نتایج نهایی ممکن است یا یک سال نیز طول بکشد و بیماران باید دستور العمل‌های دقیق بعد از عمل را برای اطمینان از نتیجه مطلوب دنبال کنند. به زبان ساده مراقبت های بعد از عمل بینی بر روی نتیجه جراحی بینی در سنین کم موثر است.

آیا بچه‌ها می‌توانند عمل رینوپلاستی را تجربه کنند؟

کودکان نباید تحت عمل بینی قرار گیرند؛ زیرا بدن آنها همچنان در حال رشد بوده و بینی آنها نیز به رشد کامل خود نرسیده است. زمانی که رشد بدن افراد به طور کامل متوقف شد، فرد بیمار می‌تواند برای یک جراحی بینی ایمن و موثر دست به کار شود و اقدامات لازم را انجام دهد.

در قسمت‌های قبلی نیز گفتیم بهترین سن برای عمل بینی در هر یک از افراد متفاوت و متغیر است اما به طور کلی دختران می‌توانند در سنین 15 و 16 سالگی برای جراحی بینی کاندید شوند و پسران یک یا 2 سال بعد قادر به تجربه عمل بینی خواهند بود.

آیا در سنین بالا برای جراحی بینی محدودیت‌هایی وجود دارد؟

اگر می‌خواهید شکل یا عملکرد بینی خود را تغییر دهید، سن شما خیلی مهم نیست اما سلامت شما بسیار مهم است. پس از تکمیل مرحله رشد اولیه می‌توانید در هر زمانی از زندگی خود جراحی زیبایی بینی را تجربه کنید. تنها عاملی که باید قبل از عمل به آن توجه داشته باشید، سلامت بدنتان است. اگر به یکی از بیماری‌های زیر مبتلا باشید، نمی‌توانید کاندید مناسبی برای عمل بینی محسوب شوید:

  • بیماری قلبی
  • مشکلات و اختلالات مربوط به خونریزی
  • دیابت
  • مشکلات ریوی

قبل از اینکه برای عمل اقدام کنید، با متخصص منتخب خود صحبت کرده و اطلاعات کافی در مورد جراحی بینی خود به دست آورید تا بتوانید در بهترین سن برای عمل بینی خود دست به کار شوید.

سخن آخر

رینوپلاستی یک روش محبوب است که با هدف بهبود شکل و عملکرد بینی انجام می‌شود. به طور معمول افراد در اواخر نوجوانی و اوایل بیست سالگی خود به دنبال عمل جراحی هستند اما نمی‌توان سن دقیقی را برای انجام این عمل زیبایی ذکر کرد؛ زیرا در هر یک از افراد با توجه به وضعیت سلامتی که دارند، این سن متفاوت خواهد بود.

برای اینکه از بهترین زمان برای عمل بینی خود آگاه شوید، توصیه می‌کنیم به سراغ متخصصان حرفه‌ای بروید که در این زمینه تجربه و تخصص کافی دارند. دکتر شفیعی متخصص گوش، حلق و بینی یکی از بهترین متخصصان در زمینه جراحی بینی است که در جلسات مشاوره و ارزیابی وضعیت بینی شما می‌تواند بهترین و مناسب‌ترین سن برای عمل بینی را به شما پیشنهاد می‌دهد.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه