تزریق کورتون به بینی بعد از جراحی

جراحی بینی ، از جمله تکنیک های پیچیده بوده که طی آن پوست بینی ، ساختار داخلی و استخوان و موارد دیگر دچار تغییر خواهند شد. پس از پایان جراحی بینی واکنشی را از خود نشان خواهند داد ، که تورم از جمله آن نیز می باشد. در برخی مواقع و با تزریق کورتون به بینی می توان این عارضه را بهبود بخشید و همچنین فرایند بهبودی در دوره نقاهت را سریع تر کرد. مقاله تهیه شده توسط دکتر علی شفیعی ، جراح بینی خوب در تهران را مطالعه کنید ، تا با جنبه های درمانی و عوارض ناشی از تزریق این ماده مطلع شوید.

 

تزریق کورتون - دکتر علی شفیعی

 

کورتون چیست ؟

یکی از داروهای ساخته شده توسط انسان که در بسیاری از موارد پزشکی کاربرد دارد کورتون بوده که از نوع دارو های سنتزی نیز می باشد. در واقع کورتون التهابات بدن افراد را با تولید ماده شیمیایی خاص در بدن کاهش می دهد. این ماده ساختاری همانند کورتیزول دارد ( هورمون تولید شده در بدن توسط غدد فوق کلیه که سبب کنترل استرس ، واکنش های سیستم ایمنی بدن و غیره نیز می شود.) بهترین جراح بینی تهران ، با وجود داشتن تاثیر بسیار کورتون در التهاب و تورم ، تزریق ان را در افراد بعد از جراحی بینی برای کاهش تورم در دوز های مناسب و مشخص توصیه می کنند.

نکته : در صورت تزریق کورتون در دوز های بالا سبب کاهش فعالیت سیستم ایمنی بدن نیز خواهد شد.

مزایای تزریق کورتون به بینی چیست ؟

عمل رینوپلاستی ، نوعی تکنیک زیبایی بوده که نیازمند رعایت اصول زیبایی با ظرافت بسیار بالایی می باشد. در پروسه جراحی بینی به علت ایجاد تغییرات بسیار زیاد و کنار زده شدن کامل پوست بینی و تحمل ضربات و یا تراشیدگی غضروف و استخوان بینی بسیار حساس و آسیب پذیر نیز خواهد شد. به همین منظور بیماران با پوستی نازک و ایجاد تغییرات کم ، سرعت بهبودی تورم و التهابات ناشی از جراحی در آن ها بالا بوده در صورتی که بینی های گوشتی با پوستی ضخیم برای درمان تورم خود به تزریق کورتون نیاز دارند ، این ماده با داشتن ویژگی و مزیت های فوق العاده کمک می کند تا تورم نیز به میزان لازم و با سرعت الا کاهش یابد.

چه کسانی گزینه مناسبی جهت تزریق دارو کورتون بعد از عمل رینوپلاستی می باشند ؟

  1. افرادی با پوست ضخیم و حاوی چربی بسیار زیاد.
  2. زیبا جویانی که علائم و تورم در ان ها کاهش پیدا نمی کند.
  3. افرادی که در گذشته تحت عمل بینی اولیه قرار گرفته باشند.
  4. زیبا جویانی که روند کاهش تورم شان طبق انتظارات پزشک نبوده باشد.

تاثیرات کورتون بعد از عمل بینی

بعد از پایان عمل رینوپلاستی ، زیبا جویان حدود 6 الی 8 ماه با تورم بینی خود مواجه می شود. البته بهتر است بدانید که این تورم و التهاب در افراد با بینی های گوشتی بسیار بیشتر و مدت زمان طولانی تر نیز باقی می ماند. در این مواقع و در صورت عدم تحمل بیمار برای کاهش تورم از دکتر علی شفیعی ، متخصص گوش و حلق و بینی تهران ، می خواهند تا با تزریق کورتون به بینی روند بهبودی را افزایش دهند ، که پزشک در دوز های مشخص و در مواقع نیاز ان را تزریق خواهد کرد.

تعداد دفعات استفاده از کورتون به بینی به چه عواملی بستگی دارد ؟

میزان التهاب و تورم در هر فردی با توجه به نوع بافت بینی متفاوت می باشد ، همین امر موجب شده تا فاکتور های متنوعی در تعداد جلسات مورد نیاز جهت تزریق کورتون به بینی وجود داشته باشد. در صورتی که زیبا جویان بینی با پوستی نازک داشته باشند ، لازم است تا یک بار تنها این ماده را تزریق کند ، در حالی که افراد با بینی های گوشتی و بافتی ضخیم نیازمند تعداد جلسات بیشتر در بازه زمانی 5 الی 7 هفته ای نیز می باشند. البته این تعداد حتمی نبوده و نیازمند بررسی جراح بینی است.

⭐نمونه جراحی بینی انجام شده توسط دکتر علی شفیعی

 

اقدامات مراقبتی بعد از تزریق کورتون به بینی

  • سر خود را تا بهبودی کامل به پایین خم نکنید.
  • از مصرف دارو های رقیق کننده خون بپرهیزید.
  • از لمس کردن و ماساژ دادن محل تزریق خودداری کنید.
  • از مصرف هر گونه دارو ضد التهاب همانند آسپرین خودداری کنید.
  • توصیه می شود در روز های ابتدایی از کمپرس های سرد استفاده شود.
  • بعد از تزریق کورتون به بینی از انجام فعالیت های سنگین و ورزشی پر تنش بپرهیزید.

آیا بعد از تزریق کورتون به بینی به رژیم غذایی خاصی نیاز داریم ؟

در این بازه زمانی بعد از تزریق کورتون به دماغ بهتر است از محصولات غذایی که در افزایش تورم بینی تاثیر گذارند بپرهیزید. از جمله آن ها می توان به نمک و ادویه نیز اشاره کرد. بنابراین از مصرف آن ها بپرهیزید و سعی کنید بیشتر از آب آناناس ، آب کرفس و آب بنوشید ، زیرا با داشتن تاثیرات آنتی اکسیدان می تواند در کاهش تورم بسیار موثر و مفید باشد.

⭐ جراحی بینی انجام شده توسط دکتر علی شفیعی جراح پلاستیک بینی و صورت.

 

آیا تزریق کورتون به بینی های استخوانی ضروری است ؟

داشتن بینی استخوانی ، همراه با پوستی نازک و استخوان هایی مقاوم از جمله نقاط قوت یک بینی می باشد ، که روند بهبودی و کاهش تورم در آن ها نرمال بوده و بکارگیری از تزریق کورتون در آن ها ضرورتی نداشته این موضوع در افراد با بینی هایی با پوستی ضخیم و همراه با چربی بسیار برعکس بوده که کاندیدای اصلی تزریق و کاهش تورم با کورتون نیز می باشند.

عوارض احتمالی بعد از تزریق کردن کورتون به بینی

تکنیک تزریق کورتون به بینی و کمک به کاهش تورم در کنار مزایای بسیار ، عوارضی را نیز به همراه خواهد داشت. از جمله این عوارض می توان به فرورفتگی بینی در محل تزریق شده اشاره کرد ، که بافت نرم از بین رفته و در واقع آتروفی به وجود می آید ، که عارضه شایع نبوده و به صورت نادر رخ می دهد. اما بهتر است بدانید که گاهی اوقات ممکن از پس از تزریق زیبا جویان با تغییر رنگ پوست ، تشکیل رگ های غیر طبیعی و خونی و نازک شدن بیش از حد پوست خود مواجه شود. کبودی و تورم محل تزریق نیز عوارض شایع این تکنیک بو ده ، که به مرور بهبود می یابد ، همچنین مانند دیگر ماده های تزریق شده امکان عفونت محل تزریق نیز وجود خواهد داشت. از دیگر عوارض این تکنیک می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد.

  1. ضعف بدن
  2. تحلیل رفتن عضلات
  3. کاهش جذب کلسیم در بدن
  4. عدم مقابله بدن با عفونت ها
  5. افزایش بسیار زیاد اشتها بیمار
  6. کاهش بینایی و کمک به بروز آب مروارید
  7. رسوب کلسیم در استخوان و جلوگیری از استخوان سازی

هزینه تزریق کورتون به بینی در تهران

مقدار هزینه لازم جهت تزریق کورتون به بینی در ابتدا به تجربه و مهارت کافی پزشک و سپس به مقدار و تعداد دفعات تزریق بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه و یا تعداد جلسات مورد نیاز می توانید به مطب دکتر علی شفیعی ، مراجعه کنید ، تا با بررسی های لازم مقدار هزینه آن را به شما اطلاع دهد.

پاسخ به سوالات متداول در خصوص تزریق کورتون به بینی بعد از جراحی

آیا امکان تورم مجدد بعد از بکارگیری این تکنیک وجود دارد؟

بله ، ممکن است زیبا جویان پس از تزریق کورتون با تورم بیشتری رو به رو شوند ، که در این مواقع نیاز است تا مجدد و با دوز بیشتری از کورتون استفاده شود.

چه زمانی تاثیرات کورتون قابل مشاهده است؟

پس از تزریق کورتون به بینی آثار و نتایج ناشی از آن حدود 2 الی 3 هفته بعد مشخص خواهد شد.

آیا می توان بعد از بکارگیری کورتون از چسب های بینی استفاده کرد ؟

با توجه به توصیه جراح بینی خوب در تهران ، بهتر است بیماران بعد از تزریق کورتون به مدت یک الی دو هفته برای تاثیر بخشی بیشتر کورتون از چسب بینی نیز استفاده کنند.

در کدام قسمت های بینی کورتون تزریق می شود ؟

تزریق کورتون به بینی با توجه به نظر جراح بینی خوب در تهران ؛ در مناطق مورد نیاز انجام خواهد شد. برای مثال اگر تورم در نوک بینی افراد باشد ، مقدار مناسبی از کورتون در همان ناحیه تزریق می شود.

چه زمانی برای بکارگیری از کورتون مناسب می باشد ؟

بهتر است بدانید که زمان مناسب جهت تزریق کورتون به نظر جراح بینی تهران بستگی داشته و به نسبت تجربه و نظر هر پزشک با دیگر متفاوت است. اما به طور کلی برخی جراحان توصیه می کنند تزریق با گذشت 2 الی 3 ماه بعد از عمل بینی انجام شود. زیرا در این بازه زمانی ، خطرات ناشی از گسترش بافت اسکار و خطرات احتمالی دیگر نیز کاهش یافته است.

آیا انجام این تکنیک درمانی بعد از جراحی بینی ضروری است ؟

گاهی اوقات فرایند فروکش کردن تورم بعد از رینوپلاستی در افراد بسیار نرمال بوده و با گذشت بازه زمانی مشخصی بهبود می یابد که ضرورتی جهت بکار گیری از کورتون را ندارند. اما برخی دیگر با توجه به شرایطی همچون عمل ببینی ترمیمی و ضخامت بالای پوست و غیره نیازمند ضروری تزریق کورتون به بینی می باشند ، زیرا روند بهبودی در آن ها بسیار کاهش یافته است.

میزان درد ناشی از تزریق کردن کورتون به بینی چقدر است ؟

آستانه تحمل درد در افراد با یکدیگر متفاوت است ، بنابراین درد ناشی از تزریق کورتون در بسیاری از افراد قابل تحمل بوده در صورتی که دیگری درد بیشتر را تجربه می کند.

از چه نوع سرنگی برای تزریق کورتون به بینی استفاده می شود ؟

بهترین دکتر عمل بینی تهران ، برای تزریق کردن کورتون از سرنگ های انسولین استفاده می کنند ، زیرا ظرافت بالای آن سبب کاهش درد به هنگام تزریق خواهد شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
دانیال

سلام جناب دکتر شفیعی ، بینیم گوشتی هستش و 5 ماهه عمل کردم می تونم برای تزریق کورتون برای کاهش ورم اقدام کنم؟

dralishafiee11

سلام ، بله تزریق کورتون انجام می شود ، اما با گذشت سه ماه از جراحی بینی تاثیر بسیار کمی در کاهش تورم خواهد داشت.

نوشته‌های تازه