تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی در چیست؟

جراحی بینی نیمه فانتزی - دکتر علی شفیعی

شما به عنوان کسی که از فرم و ساختار بینی خود راضی نیست، کدام سبک عمل را می‌پسندید؟ به دنبال عمل طبیعی بینی هستید یا اینکه عمل بینی فانتزی و عروسکی را بیشتر دوست دارید؟ قبلا در مقاله ای دیگر تفاوت بینی طبیعی و نیمه فانتزی را بررسی کردیم. در این مقاله تفاوت بینی فانتزی و نیمه فانتزی را بیان می کینم. برای اینکه بهترین روش جراحی بینی را انتخاب کنید باید از متخصصان حرفه‌ای کمک بگیرید؛ زیرا برخی از عمل‌ها همانند جراحی نیمه فانتزی یا فانتزی بینی برای هر کسی مناسب نیست. از این رو به منظور انتخاب بهترین روش جراحی، متخصص باید بینی شما را معاینه و ارزیابی کند. در صورتی که در انتخاب جراحی بینی دلخواه خود با تردید روبرو هستید، توصیه می‌کنیم مطلب زیر را در مورد تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی مطالعه کنید تا اطلاعات کاملی در مورد این نوع عمل به دست آورید.

عمل بینی فانتزی چیست؟

همان‌طور که از نام این عمل بینی مشخص است، طی جراحی فانتزی سایز بینی بسیار کوچک و شکل آن عروسکی می‌شود. بنابراین این نوع جراحی برای همه صورت‌ها مناسب نیست، بلکه تنها افرادی که صورتی ریزنقش دارند می‌توانند این نوع عمل را تجربه کنند.

در واقع اصلی‌ترین تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی در شکل و ساختار نهایی بینی بعد از جراحی است. طی این نوع جراحی قوس زیادی بر روی پل بینی ایجاد می‌شود و بینی فرد متقاضی از نیم‌رخ دارای انحنای زیادی خواهد بود. در ضمن سر یا نوک بینی نیز بالاتر از حالت عادی قرار می‌گیرد.

توجه داشته باشید این نوع جراحی که در حال حاضر رایج‌تر از عمل طبیعی بینی است باعث می‌شود بینی شما در روبرو خیلی باریک‌ به نظر برسد، بنابراین اگر با این تغییرات غیر عادی و غیر طبیعی موافق هستید بهتر است برای جراحی فانتزی بینی آماده شوید.

نکات مهم مربوط به عمل بینی فانتزی

برای اینکه بتوانید عمل بینی فانتزی را تجربه کنید باید فرم بینی شما الزامات اصلی این نوع جراحی را داشته باشد. یکی از مهم‌ترین الزامات برای این نوع جراحی، داشتن بینی با بافت قوی است، همچنین غضروف بینی شما باید مستحکم و سفت باشد تا متخصص بتواند جراحی فانتزی را بر روی آن پیاده کند.

در مقابل پوست بینی باید نازک باشد تا جراحی فانتزی به خوبی اجرا شود. با توجه به این نکات، افرادی که بینی‌های استخوانی دارند، بهترین گزینه برای این نوع جراحی هستند. در بخش‌های قبلی نیز گفتیم برای اینکه عمل فانتزی بینی نتیجه خوبی داشته باشد، اجزای صورت فرد متقاضی باید کوچک و ریز باشند.

در نهایت اینکه به منظور رسیدن به نتیجه بهتر، توصیه می‌کنیم هرگز بر روی عمل فانتزی بینی خود پافشاری نکنید. اجازه دهید متخصص جراح با بررسی وضعیت و نوع ساختار بینی شما بهترین روش جراحی را در نظر بگیرد و آن را به مرحله اجرا درآورد.

جراحی نیمه فانتزی بینی

نتیجه نهایی، اصلی‌ترین تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی

می‌توان گفت عمل نیمه فانتزی بینی تا حدودی ساختاری مابین بینی طبیعی و فانتزی دارد؛ زیرا بینی عمل شده با سایر اجزای طبیعی صورت سازگاری بیشتری خواهد داشت. البته نوک بینی نیمه فانتزی تا حدودی از نوک بینی طبیعی بالاتر قرار می‌گیرد اما به اندازه عمل فانتزی بالا نیست.

در چنین شرایطی بینی فرد خیلی ظاهر غیر طبیعی ندارد اما تا حد زیادی نیز می‌توان فهمید در آن تغییراتی ایجاد شده است. به طور معمول بینی‌های نیمه فانتزی سایز کوچک‌تر از بینی‌های معمولی دارند اما از بینی‌های فانتزی نیز بزرگ‌تر هستند.

محسوس بودن تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی باعث می‌شود شما به هنگام بهترین روش جراحی کمی دچار تردید شوید اما به هر حال با توجه به سلیقه شخصی خود و سایر اجزای صورتتان می‌توانید بهترین روش جراحی بینی را انتخاب کنید.

تغییرات حاصل از عمل بینی نیمه فانتزی

تغییرات حاصل از عمل بینی نیمه فانتزی با تغییرات حاصل از عمل بینی فانتزی متفاوت است؛ زیرا در جراحی نیمه فانتزی متخصص سعی دارد اندازه بینی را با سایر اجزای صورت تطبیق دهد. این در حالی است که طی عمل بینی فانتزی متخصص، بینی فرد زیباجو را تا حد زیادی کوچک می‌کند و حتی ممکن است با سایر اجزای صورت او همخوانی نداشته باشد.

شاید در جراحی نیمه فانتزی بینی نوک بینی کمی بالاتر از بینی معمولی و طبیعی به نظر رسد اما قوس روی پل بینی به طور حتم معمولی است. بینی‌های نیمه فانتزی در مقایسه با بینی‌های طبیعی کوچک‌تر، باریک‌تر و ظریف‌تر هستند. برخی دیگر از تغییرات این نوع جراحی بینی را در زیر نام می‌بریم:

  • ظاهر بینی نیمه فانتزی نسبته به ظاهر بینی طبیعی خیلی تغییر نمی‌کند
  • نوک بینی نیمه فانتزی کمی بالاتر از بینی معمولی است
  • زاویه بین نوک بینی تا لب فرد حدود 90 تا 100 درجه خواهد بود
  • بینی نیمه فانتزی ظاهر خوکی نخواهد داشت
  • قوس بینی نیمه فانتزی خیلی شیب‌دار نیست

چه کسانی نمی‌توانند عمل بینی نیمه فانتزی انجام دهند؟

با اینکه جراحی بینی نیمه فانتزی خیلی از ظاهر طبیعی متفاوت نیست اما باز هم افراد به دلایل مختلف نمی‌توانند این نوع جراحی را تجربه کنند. در صورتی که اجزای صورت شما ریز است شما می‌توانید برای عمل بینی نیمه فانتزی آماده شوید اما باید بدنی سالم و عاری از هر گونه بیماری داشته باشید.

در واقع افراد سیگاری نمی‌توانند هیچ یک از عمل‌های زیبایی بینی را تجربه کنند. به طور کلی مصرف‌کنندگان دخانیات باید قبل از عمل بینی خود سیگار یا هر نوع ماده مخدر دیگر را ترک کنند. همچنین افراد مبتلا به بیماری‌های زیر نمی‌توانند عمل بینی نیمه فانتزی را انجام دهند:

  • دیابت
  • آرتریت
  • اختلالات خونی
  • آلرژی‌های سخت
  • کلسترول بالا
  • بیماری‌های ریوی
  • بیماری‌های قلبی
  • فشار خون بالا
  • افراد باردار

کسانی که از داروهای رقیق‌کننده خون نیز استفاده می‌کنند، نمی‌توانند گزینه خوبی برای جراحی بینی نیمه فانتزی محسوب شوند. متخصص جراح با معاینه شما و بررسی وضعیت سلامتی‌تان می‌تواند تشخیص دهد که آیا شما کاندید مناسبی برای این عمل زیبایی هستید یا اینکه باید از جراحی بینی خود صرف‌نظر کنید.

مراقبت‌های قبل از جراحی فانتزی و نیمه فانتزی بینی

تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی در روش اجرا

به هر حال اجرای هر یک از جراحی‌های بینی امری سخت و طاقت‌فرسا است که به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارد، بنابراین فرقی ندارد برای عمل بینی استخوانی حاضر می‌شوید یا قصد دارید بینی فانتزی داشته باشید، به هر حال باید مراقبت‌های خاصی را قبل از عمل خود در نظر بگیرید.

اولین مسئله قبل از انجام هر نوع جراحی بینی، پیدا کردن یک متخصص حرفه‌ای است که بتواند مشاوره خوبی در اختیار شما قرار دهد. در جلسات مشاوره متخصص نوع عمل بینی شما مشخص می‌کند و به تمام سوال‌هایتان پاسخ می‌دهد. برخی از اصلی‌ترین مراقبت‌های قبل از عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی عبارت هستند از:

  • عدم مصرف سیگار، دخانیات و مشروبات الکلی 2 هفته قبل از عمل
  • استحمام یک روز قبل از عمل
  • پاک کردن صورت از هر نوع مواد آرایشی و کرم‌ها
  • عدم مصرف داروهایی همانند آسپرین 2 هفته قبل از عمل
  • ریمو کردن ناخن و پاک کردن لاک قبل از جراحی
  • نوشیدن مقدار زیادی آب قبل از عمل

روش کاهش تورم بعد از عمل فانتزی و نیمه فانتزی بینی

با وجود تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی این نوع جراحی‌ها با تورم و کبودی زیادی همراه هستند که بدون شک برای هیچ یک از بیماران خوشایند نخواهد بود. تورم، کبودی و التهاب بعد از عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی امری طبیعی است که برای بیشتر افراد رخ می‌دهد.

در صورتی که به توصیه‌های متخصص جراح خود گوش دهید، به طور حتم این اثرات تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کنند. کافی است مراقبت‌های ذکر شده توسط متخصص جراح را جدی بگیرید تا بینی شما بعد از عمل فانتزی و نیمه فانتزی با التهاب و کبودی کمتری همراه باشد.

بررسی تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی بینی

در قسمت‌های قبلی ذکر کردیم که اصلی‌ترین تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی بینی در شکل نهایی آنها است؛ زیرا بینی‌های فانتزی کوچک‌تر از بینی‌های نیمه فانتزی هستند. نوک بینی نیز در جراحی‌های فانتزی سربالا است، در حالی که طی جراحی نیمه فانتزی نوک بینی خیلی تیز و سر بالایی نیست. در ادامه تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی را به طور خلاصه ذکر می‌کنیم:

  • بینی‌های فانتزی قوس بیشتری دارند
  • سوراخ‌های بینی‌های نیمه‌فانتزی اندازه متوسطی دارند و به اندازه سوراخ‌های بینی‌های طبیعی نزدیک‌تر هستند
  • زاویه بین نوک بینی و لب فرد در بینی فانتزی بیش از 100 درجه است
  • مراحل اجرای جراحی نیمه فانتزی ساده‌تر خواهد بود
  • متخصص در جراحی نیمه فانتزی راحت‌تر است و می‌تواند طبق خواسته خود فرم و ساختار بینی را تغییر دهد
  • طی جراحی فانتزی بینی بین اندازه بینی عمل شده و سایر اجزای صورت تفاوت زیادی به چشم می‌خورد
  • جراحی فانتزی نسبت به نیمه فانتزی خیلی پیچیده‌تر است
  • حساسیت در جراحی نیمه فانتزی کمتر است
  • ظرافت بینی در جراحی نیمه فانتزی کمتر از جراحی فانتزی خواهد بود

مهم‌ترین تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی

مهم‌ترین تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی

چک کردن تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی

با وجود تمام تفاوت‌هایی که در بخش قبلی ذکر شد، مهم‌ترین تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی روش اجرا، متد یا تکنیکی‌ است که متخصص جراح برای این نوع عمل‌ها استفاده می‌کند. طی عمل نیمه فانتزی متخصص سعی دارد قوس خیلی کمی بر روی بینی ایجاد کند، در حالی عمل فانتزی برعکس این روش خواهد بود.

برای اینکه جراح بتواند قوس زیادی بر روی پل بینی ایجاد کند، باید از روش خاصی کمک بگیرید و با روند پیچیده‌تری روبرو می‌شود. در واقع ایجاد شکل فانتزی یا عروسکی بر روی بینی کار سختی است اما بینی نیمه فانتزی روش راحت‌تری دارد.

مراحل اجرای این 2 روش جراحی بینی نیز با هم فرق دارند. بدین ترتیب می‌توان گفت تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی بینی به مراحل اجرای آنها نیز مرتبط خواهد بود. اجرای عمل بینی نیمه فانتزی تا حدودی به جراحی طبیعی بینی نزدیک است و مراحل ساده‌تری دارد.

بهترین جراح عمل فانتزی و نیمه فانتزی بینی

به خاطر داشته باشید، جراحان حرفه‌ای به خوبی می‌توانند عمل بینی گوشتی، عمل بینی فانتزی، عمل بینی ترمیمی، عمل بینی نیمه فانتزی و غیره را انجام دهند. به زبان ساده یک جراح متخصص به راحتی تمامی جراحی‌های بینی را انجام می‌دهد و تجربه خوبی در این جراحی‌ها دارد.

از این رو باید متخصصی را انتخاب کنید که در هر 2 روش جراحی فانتزی و نیمه فانتزی بینی تخصص و تجربه کافی داشته باشد تا بتواند نتیجه دلخواه شما را در اختیارتان قرار دهد. این متخصصان حرفه‌ای در اقدامات اولیه نوع ساختار و شکل طبیعی بینی شما را مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهند.

در ادامه نیز با توجه به درخواست شما و براساس وضعیت یا فرم بینی‌تان می‌تواند یکی از بهترین روش‌های جراحی را اجرا کند. در صورتی که از متخصص غیرحرفه‌ای برای جراحی فانتزی بینی خود کمک بگیرید، این امکان وجود دارد که بینی شما بیش از حد کوچک شود و دچار اختلالات تنفسی شوید.

نتیجه‌گیری

در این راهنما تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی را برای شما توضیح دادیم، با وجود اینکه عمل نیمه فانتزی از جراحی فانتزی بینی راحت‌تر است اما شما باید از متخصص حرفه‌ای حاضر در این حوزه  برای جراحی بینی خود کمک بگیرید.

سعی کنید قبل از جراحی، اطلاعات دقیقی در مورد نوع جراحی، اقدامات قبل از عمل و مراقبت های بعد از جراحی بینی به دست آورید. برای کسب  اطلاعات بیشتر میتوانید مقالات مرتبط زیر را مطالعه کنید.

زمانیکه اطلاعات کافی بدست آوردید، با آگاهی کامل بهترین جراح و کلینیک را انتخاب کنید. از آنجایی که متخصصان زیادی در حوزه عمل بینی فانتزی و نیمه فانتزی مدعی هستند، انتخاب بهترین جراح کمی سخت است اما با کمی بررسی دقیق بدون شک می‌توانید بهترین متخصص را انتخاب کنید.

دکتر شفیعی یکی از متخصصان حرفه‌ای گوش، حلق و بینی است که تیم متخصص و کلینیک مجهزی در حوزه عمل زیبایی بینی دارد. همچنین او یکی از بهترین جراحان سر و گردن نیز محسوب می‌شود.  

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه