تفاوت عمل بینی نیمه فانتزی و طبیعی؟

تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی بینی در چیست؟

 همه ما تمایل به زیبایی ها داریم. امروزه زیباجویان تنوع زیادی در انتخاب جراحی های متفاوت زیبایی دارند، جراحی های کوچکتر مانند: جراحی چانه و جراحی پلک. برخی از مردم نیز به تغییرات کوچکتر فکر میکنند مانند تزریق فیلر و چربی. با رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی فرم بینی افراد تغییر می‌کند و هر کسی برای انجام این نوع از جراحی انگیزه مشخصی دارد. برخی از افراد دوست دارند بینی فانتزی داشته باشند در حالی که برخی دیگر به دنبال عمل طبیعی بینی هستند. همچنین افرادی نیز متقاضی عمل بینی خواهند بود که تعادل را میان عمل فانتزی بینی و طبیعی آنها حفظ کند. در چنین شرایطی بهتر است فرد مورد نظر به سراغ جراحی نیمه فانتزی بینی برود. با وجود اینکه تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی خیلی زیاد و واضح نیست اما به هر حال تفاوت‌هایی میان این 2 روش وجود دارد، بنابراین شما به هنگام انتخاب بهترین روش جراحی باید دقت زیادی به خرج دهید. در این مطلب تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی را ذکر می‌کنیم.

عمل طبیعی بینی

قبل از اینکه با تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی آشنا شوید، بهتر است هر یک از این روش‌های جراحی را به صورت جداگانه بشناسید خبر خوب اینکه،قبلا در مقاله ای تفاوت عمل فانتزی و نیمه فانتزی را نیز بررسی کرده ایم. همان‌طور که از نام این نوع عمل جراحی مشخص است، بینی فرد متقاضی با تغییرات چشمگیری همراه نخواهد بود، بلکه فرم بینی او بیشتر طبیعی باقی می‌ماند.

عمل بینی طبیعی تنها برای تغییر نواقص اصلی بینی فرد انجام می‌شود و خیلی ساختار و فرم بینی تغییر نمی‌کند. در واقع طی این نوع عمل جراحی ظاهر عادی و طبیعی بینی فرد متقاضی با تغییری همراه نیست و به صورت عادی باقی می‌ماند.

می‌توان گفت طی عمل طبیعی بینی قوس بینی فرد با هیچ تغییر چشمگیری همراه نیست و زاویه بین نوک بینی تا لب نیز بسیار عادی است. عمل بینی طبیعی به گونه‌ای انجام می‌شود که نوک بینی یا سر آن خیلی بالا نرود و حالتی معمولی داشته باشد.

فرم حاصل از عمل طبیعی بینی

متخصصان برای جراحی طبیعی بینی با دردسرهای زیادی روبرو نیستند بلکه باید با حفظ ساختار طبیعی بینی تغییرات جزئی بر روی آن ایجاد کنند یا اختلالات تنفسی بیمار را به طور کامل از بین ببرند. گاهی افراد مشکلاتی نظیر بینی کج دارند و میخواهند با حفظ حالت طبیعی تنها ایرادات را رفع کنند. در چنین عمل بینی غضروف بینی تا حد زیادی تغییر نمی‌کند و به ساختار طبیعی بینی نزدیک است.

عمل طبیعی بینی بیشتر مشکل عدم تقارن بینی یا سوراخ‌های آن را رفع می‌کند و خیلی ظاهر بینی را تغییر نمی‌دهد. فرم بینی شما بعد از عمل طبیعی نوک تیز نخواهد بود و تا جای ممکن متخصص سر بینی را بالا نمی‌برد. انحنا یا قوس روی بینی نیز زیاد واضح نیست و بینی شما بیشتر فرم طبیعی خود را حفظ می‌کند.

خبر خوب اینکه عمل طبیعی بینی با جای اسکار و زخم زیادی همراه نیست و دوره ریکاوری خیلی کوتاهی دارد. از آنجایی که زخم‌های بعد عمل طبیعی بینی خیلی سریع بهبود می‌یابند، شما با دردسر کمتری روبرو خواهید بود. در نهایت اینکه فرم سوراخ‌های بینی شما نیز همچنان طبیعی باقی می‌مانند.

عمل بینی نیمه فانتزی

تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی در نتیجه نهایی

جراحی بینی نیمه فانتزی نیز خیلی با حالت طبیعی بینی فرق ندارد اما تغییرات واضحی نیز در بینی فرد زیباجو ایجاد می‌شوند. در عمل بینی نیمه فانتزی متخصص خیلی از حالت طبیعی بینی فرد متقاضی فاصله نمی‌گیرد اما سعی می‌کند بینی خوش فرم‌تر از بینی طبیعی او ارائه دهد. بینی های استخوانی نتایج بهتری در این عمل دارند هرچندکه بینی های گوشتی نیز تغییرات عالی می کنند.

به زبان ساده بینی نیمه فانتزی، حد تعادل میان بینی فانتزی و طبیعی است که جراحی آن خیلی سخت و پیچیده نخواهد بود. تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی بینی بیش از هر چیزی به تبحر و تجربه متخصص جراح شما بستگی دارد؛ زیرا این جراحی‌ها تا حد زیادی به یکدیگر نزدیک هستند.

افرادی که دوست دارند ظاهر طبیعی بینی خود را حفظ کنند اما فرم بینی آنها کمی فانتزی شود، بهتر است به سراغ عمل بینی نیمه فانتزی بیایند. در طول این جراحی، متخصص سعی دارد ظاهر بینی فرد را به فرم دلخواه او تغییر دهد اما شکل طبیعی بینی را نیز همچنان حفظ کند.

فرم حاصل از عمل نیمه فانتزی بینی

فرم بینی طی عمل نیمه فانتزی یا طبیعی یا حتی فانتزی فرق دارد. برای مثال سوراخ‌های بینی نه اندازه سوراخ‌های بینی طبیعی هستند و نه به اندازه سوراخ‌های بینی فانتزی کوچک خواهند بود. عمل نیمه فانتزی بینی باعث می‌شود شما بینی خوش فرم ولی طبیعی داشته باشید.

در طول این عمل جراحی، متخصص بیش از هر چیز دیگری به همخوانی سایز بینی شما با سایر اجزای صورتتان توجه دارد و این موضوع می‌تواند تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی نیز محسوب شود. فرم بینی شما بعد از عمل نیمه فانتزی باریک‌تر از حالت طبیعی آن خواهد بود اما با مدل فانتزی نیز فرق دارد.

اگر پوست بینی شما خیلی ضخیم است، ایجاد تغییرات نیمه فانتزی بر روی بینی‌تان کمی سخت خواهد بود؛ زیرا بینی‌هایی که پوست ضخیم دارند بیشتر برای عمل‌های طبیعی گزینه مناسبی محسوب می‌شوند. برای اینکه فرم دلخواه بینی خود را داشته باشید، باید در انتخاب جراح متخصص دقت زیادی به خرج دهید.

چرا عمل بینی طبیعی انجام دهیم؟

از آنجایی که در عمل بینی طبیعی، تغییرات مشخص و واضحی بر روی بینی شما انجام نمی‌شود، بنابراین افرادی کاندیدای مناسب برای این عمل هستند که از ظاهر اصلی بینی خود راضی باشند. این نوع عمل بینی بیشتر برای رفع اختلالات و نواقص اصلی بینی همانند افتادگی بیش از حد آن یا مشکلات تنفسی انجام می‌شود.

می‌توان گفت هدف و انگیزه انجام این عمل‌ها نیز تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی را نشان می‌دهد. زیباجویانی که به دنبال ایجاد تعادل، تقارن و تناسب بینی خود هستند به طور معمول عمل بینی طبیعی را انتخاب می‌کنند. در بیشتر موارد مردان به عمل بینی طبیعی علاقه دارند و خواستار آن هستند.

با توجه به اینکه عمل بینی طبیعی تنها با تغییرات جزئی همراه است، مردان به انجام این نوع عمل جراحی بیشتر تمایل دارند. البته در میان بانوان این عمل شاید خیلی محبوب و کارآمد محسوب نشود.

چرا عمل نیمه فانتزی بینی انجام دهیم؟

بزرگ‌ترین تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی

برخلاف عمل طبیعی بینی که بیشتر مورد علاقه مردان است، عمل نیمه فانتزی بینی بیشتر در میان بانوان محبوبیت دارد. خانم‌ها در بیشتر موارد به دنبال ایجاد تغییرات چشمگیری بر روی بینی خود هستند، بنابراین عمل نیمه فانتزی یا حتی فانتزی بینی برای آنها جذاب‌تر است.

طی عمل نیمه فانتزی بینی قوس بیشتری بر روی بینی ایجاد می‌شود و همین امر می‌توان تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی بینی محسوب شود. بیشتر خانم‌ها به دنبال کوچکی بینی خود هستند اما دوست ندارند بینی خیلی عروسکی داشته باشند، بنابراین عمل نیمه فانتزی بینی را انتخاب می‌کنند.

به طور کلی اگر شما نیز دوست دارید بینی طبیعی شما کمی کوچک‌تر و باریک‌تر شود یا اینکه نوک آن کمی بالا برود، توصیه می‌کنیم عمل نیمه فانتزی بینی را تجربه کنید. نگران نباشید عمل نیمه فانتزی بینی خیلی غیر طبیعی نیست و می‌تواند تغییرات جزئی ولی واضحی را در بینی شما ایجاد کند.

مهم‌ترین تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی

اکنون که با 2 روش جراحی نیمه فانتزی و طبیعی بینی آشنا شدید، بهتر است تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی را نیز مورد بررسی دقیق قرار دهید. با وجود اینکه این 2 روش جراحی تا حد زیادی به یکدیگر نزدیک هستند اما تفاوت‌هایی نیز در میان آنها وجود دارد که برخی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این 2 روش عمل بینی را در زیر نام می‌بریم:

  • اندازه سوراخ‌های بینی در جراحی نیمه فانتزی نسبت به جراحی طبیعی بینی کمی کوچک‌تر است
  • زاویه بین نوک بینی و لب فرد متقاضی در جراحی نیمه فانتزی کمی بیشتر از جراحی طبیعی است
  • قوس روی بینی نیمه فانتزی از بینی طبیعی کمی بیشتر خواهد بود
  • قد یا طول بینی نیمه فانتزی کمی کوتاه‌تر از بینی طبیعی است
  • بینی‌های نیمه فانتزی نسبت به بینی‌های طبیعی کمی کوچک‌تر هستند
  • دوران نقاهت بعد از عمل طبیعی بینی کمتر، کوتاه‌تر و راحت‌تر از دوره ریکاوری بعد از عمل بینی نیمه فانتزی است
  • مراحل اجرای جراحی بینی طبیعی راحت‌تر از جراحی بینی نیمه فانتزی خواهد بود

تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی از نظر هزینه

بدون شک می‌دانید که جراحی‌های زیبایی نسبت به عمل‌های درمانی گران‌تر هستند. در ضمن همه جراحی‌های زیبایی هزینه یکسانی نخواهند داشت. قیمت یا هزینه عمل بینی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد که اصلی‌ترین آن، نوع روش بینی منتخب شما خواهد بود.

هر چه تکنیک به کار رفته در طول جراحی بینی شما سخت‌تر باشد، به طور حتم هزینه انجام این جراحی نیز گران‌تر خواهد بود. در نتیجه عمل بینی طبیعی خیلی گران نیست اما عمل نیمه فانتزی بینی با هزینه‌های بیشتری همراه است. به طور کلی هزینه عمل بینی به عوامل زیر بستگی دارد:

  • ساختار و نوع بینی طبیعی
  • تکنیک و متد منتخب جراح برای عمل بینی
  • تخصص و مهارت متخصص جراح بینی
  • محل انجام جراحی (بیمارستان، کلینیک و غیره)
  • هزینه‌های جانبی همانند مشاوره و معاینه یا ارزیابی بینی
  • درصد پیچیدگی عمل بینی (عمل نیمه فانتزی از طبیعی پیچیده‌تر است)

عمل نیمه فانتزی یا طبیعی بینی؟ کدام یک برای من مناسب است؟

بررسی تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی

به دلیل متنوع بودن روش‌های جراحی بینی و توسعه تکنیک‌های تغییر ظاهر بینی، بدون شک انتخاب بهترین روش جراحی بینی برای شما سخت است. شما برای رینوپلاستی خود به دانش عمیق متخصصان نیاز دارید تا بتوانید با توجه به ساختار طبیعی، نوع بینی، سایز سایر اجزای صورت و بودجه خود بهترین روش عمل بینی را انتخاب کنید.

در صورتی که مشکل اصلی شما اختلالات تنفسی است، توصیه می‌کنیم از روش عمل طبیعی بینی استفاده کنید تا تغییرات خیلی زیادی بر روی ظاهر بینی شما ایجاد نشود. در مقابل اگر دوست دارید، بینی خوش فرم‌تر و باریک‌تر از بینی طبیعی خود داشته باشید بهتر است عمل بینی نیمه فانتزی را انتخاب کنید.

متخصص جراح در انتخاب بهترین روش می‌تواند به شما کمک کند، کافی است قبل از آماده شدن برای عمل بینی چند جلسه‌ای را با متخصص منتخب خود مشورت کنید. این پزشک حاذق با بررسی وضعیت بینی شما، ساختار اصلی آن و با توجه به نیاز یا انگیزه اصلی شما بهترین روش عمل بینی را انجام می‌دهد.

بهترین جراح عمل نیمه فانتزی و طبیعی

پیدا کردن متخصص حرفه‌ای برای عمل بینی اولین قدم برای داشتن بینی با فرم دلخواه است. در صورتی که متخصصی با تجربه و ماهر انتخاب نکنید، به طور حتم شکل و ساختار نهایی بینی شما با شکل نهایی مورد نظرتان متفاوت خواهد بود.

در بیشتر موارد متخصصان حرفه‌ای می‌توانند عمل نیمه فانتزی و طبیعی را به خوبی انجام دهند؛ زیرا آنها در همه جراحی‌های زیبایی بینی تجربه و مهارت کافی دارند. برای اینکه در انتخاب متخصص خود تردیدی نداشته باشید، بهتر است سابقه و نمونه جراحی‌های قبلی او را مورد بررسی قرار دهید.

در ضمن متخصصان حرفه‌ای ویژگی‌های یکسانی دارند و می‌توانند در طول جلسات مشاوره بهترین و کامل‌ترین راهنمایی را در اختیار شما قرار دهند. آنها با بررسی ساختار طبیعی بینی فرد متقاضی می‌توانند تشخیص دهند که آیا فرد زیباجو کاندید مناسبی برای عمل نیمه فانتزی بینی است یا اینکه باید عمل طبیعی بینی را تجربه کند.

جمع‌بندی

در این مطلب تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی را به طور خلاصه شرح دادیم تا شما به عنوان فرد متقاضی بتوانید بهترین نوع جراحی را برای بینی خود انتخاب کنید. با توجه به اینکه ساختار و فرم بینی هر یک از افراد با سایرین متفاوت است، متخصص باید قبل از انتخاب روش جراحی مورد نظر وضعیت بینی را مورد ارزیابی دقیق قرار دهد.

شما نیز برای اینکه بتوانید بیشتر با تفاوت عمل نیمه فانتزی و طبیعی آشنا شوید، باید به سراغ جراحان حرفه‌ای حوزه جراحی بینی بروید. دکتر شفیعی یکی از بهترین متخصصان حوزه گوش، حلق و بینی است که می‌تواند عمل نیمه فانتزی، طبیعی و عمل ترمیمی بینی را به خوبی انجام دهد. این جراح سر و گردن در حوزه عمل‌های زیبایی نیز به جایگاه خوبی دست یافته است.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه