جراحی بینی استخوانی در تهران

جراحی بینی یکی از محبوب ترین و رضایت بخش ترین جراحی های زیبایی مناسب افراد با بینی های استخوانی می باشد. جراحی بینی استخوانی در تهران به علت داشتن پوست نازک ، استخوانی مقاوم و انعطاف پذیری بالا موفقیت بسیار زیادی در برابر بینی های گوشتی دارد. به همین منظور پزشک می تواند به راحتی تمامی تغییرات لازم را بر روی بینی این دسته از افراد اعمال کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از عمل بینی استخوانی ،چگونگی چسب زدن به بینی ، میزان تورم بعد از عمل ، دوره نقاهت و بهودی و سایر نکات مهمی که پیش از عمل باید بدانید مطالعه مقاله دکتر علی شفیعی رونیزی ، بهترین جراح بینی استخوانی تهران ، توصیه می شود.

جراحی بینی استخوانی در تهران - دکتر علی شفیعی رونیزی

بینی های استخوانی چه ویژگی هایی دارد ؟

قبل از جراحی بینی استخوانی در تهران ، بهتر است با ویژگی های آن از جمله قوز بسیار زیاد ، فرم منحنی و استخوانی باریک همراه با یک لایه چربی نازک در پوست ، انعطاف پذیری بالا و غضروفی مستحکم ، همچنین پره های کوچک و باریک نیز آشنا شد.

علت شکل گیری قوز بینی چیست ؟

برآمدگی ایجاد شده در ناحیه ای از بینی به هنگام اتصال استخوان و غضروف که هر دو آن ها با یکدیگر سبب تشکیل قوز بینی در درجه های متفاوت نیز می شوند. گاهی اوقات این برآمدگی در بینی برخی افراد بسیار زیاد بوده که سبب بروز اختلالات تنفسی از جمله تنگی نفس خواهد شد. ریشه اصلی شکل گیری این عارضه مادرزادی می باشد و عده ای دیگر بر اثر وارد شدن ضربه ای شدید به بینی هایشان دچار این قوز خواهند شد. در پروسه جراحی بینی استخوانی غضروفی ، برآمدگی موجود از بین رفته و بینی زیبا جو به یک سطح یکنواخت و بدون ناهمواری تغییر می کند.

عوامل موثر در استخوانی بودن بینی چیست ؟

عواملی همچون وراثت، رشد بیش از حد استخوان بینی و وارد شدن ضربه ای محکم به بینی در استخوانی بودن آن نیز بسیار تاثیر گذار است.

اقدامات لازم قبل از انجام عمل بینی استخوانی در تهران

  • شب قبل از عمل به مقدار کافی آب بنوشید.
  • شب قبل از جراحی بینی استخوانی ، حتما حمام کنید.
  • بهتر است که 24 ساعت قبل از عمل بینی ناشتا باشید.
  • ابتدا به یک جراح بینی خوب ، ماهر و با تجربه مراجعه کنید.
  • در جلسات مشاوره تمامی انتظارات و سوالات خود را مطرح کنید.
  • دو هفته قبل از عمل جراحی از خوردن دارو های، مسکن جدا خودداری کنید.
  • از مصرف دخانیات و نوشیدن الکل دو هفته قبل از انجام عمل جراحی بپرهیزید.
  • به علت استخوانی بودن بینی، نتیجه بسیار خوب و مطلوب خواهد بود بنابراین حتما به توصیه های پزشک خود توجه کنید.
  • اگر مبتلا به یک نوع بیماری خاص می باشید و یا از داروهای خاصی استفاده می کنید حتما آن را به بهترین جراح بینی استخوانی زنانه در تهران ، دکتر علی شفیعی رونیزی اطلاع دهید.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی

بسیاری از افرادی که بینی استخوانی دارند و به دنبال روشی برای جراحی بینی خود هستند، می‌توانند از دکتر شفیعی راهنمایی و مشاوره دقیقی دریافت کنند تا در نهایت بهترین مدل عمل بینی استخوانی را بیابند. بدون شک این سوال نیز برای شما پیش آمده که کدام مدل برای بینی استخوانی‌تان گزینه مناسبی است.

برای پاسخ به این پرسش باید از متخصص حرفه‌ای حاضر در این حوزه کمک و راهنمایی بگیرید؛ زیرا شما بدون دانش عمیق نمی‌توانید بهترین مدل را انتخاب کنید. به زبان ساده بهترین مدل عمل بینی برای هر یک از افراد براساس شرایط بینی آنها، وضعیت سلامتی و سلیقه شخصی‌شان تعیین می‌شود.

آناتومی و اجزای صورت در انتخاب بهترین مدل عمل بینی استخوانی حرف اول را می‌زند و بسیار تاثیرگذار است. در نهایت اینکه متخصص با در نظر گرفتن کشیده، گرد یا چاق بودن صورت شما بهترین روش عمل جراحی بینی استخوانی را برای شما تعبیه خواهد کرد.

انواع عمل بینی استخوانی

عمل بینی استخوانی به 2 روش باز و بسته انجام می‌شود که هر یک از این روش‌ها به نوع بینی و ساختار یا اجزای صورت فرد متقاضی بستگی دارد. در صورتی که به دنبال تغییرات اساسی بر روی بینی استخوانی خود هستید، ما توصیه می‌کنیم روش جراحی باز را امتحان کنید.

برای اینکه بیشتر با این 2 روش عمل بینی استخوانی آشنا شوید هر یک از آنها را به طور جداگانه در ادامه توضیح می‌دهیم:

جراحی بینی باز بینی استخوانی: طی این روش جراحی برشی بر روی پره و تیغه بینی شما ایجاد می‌شود که آناتومی کلی بینی را تغییر می‌دهد. در روش جراحی باز، متخصص بر روی غضروف بینی و ساختار آن تسلط دارد و همین امر نشان می‌دهد که متخصص باید دقت زیادی به کار برد. بنابراین اصلی‌ترین و واضح‌ترین تغییرات بینی از طریق روش جراحی باز انجام می‌شوند.

جراحی بسته بینی استخوانی: طی این روش جراحی برشی بر روی ظاهر بینی ایجاد نمی‌شود و تمامی تغییرات از داخل بر روی بینی اعمال خواهند شد. در روش جراحی بسته بینی نیز غضروف و استخوان تحت تاثیر جراحی قرار می‌گیرند. البته تورم بعد از عمل بینی بسته تا حدودی زیاد است اما خیلی سریع این مشکل بهبود می‌یابد. عمل جراحی بسته بینی یکی از روش‌های جراحی نامحسوس است که آثار آن بر روی بینی باقی نمی‌ماند. انجام عمل بینی به روش بسته در مقایسه با روش باز مدت زمان کمتری طول می‌کشد و همچنین دوره نقاهت کوتاه‌تری دارد.

انحراف بینی های استخوانی

در برخی موارد و در صورت قرار نگرفتن استخوان سپتوم در مرکز ساختار بینی سبب ایجاد انحراف استخوان و بروز اختلالات تنفسی نیز خواهد شد. گاهی اوقات این انحراف به راحتی از روی ساختمان بینی قابل مشاهده نخواهد بود که در صورت وجود مشکلات تنفسی و مراجعه به پزشک و همچنین انجام برخی آزمایشات و تهیه یک عکس سی تی اسکن ، از حضور ان آگاه خواهید شد. برای درمان افراد می توانند تحت نظر دکتر علی شفیعی رونیزی ، جراح بینی خوب در تهران ، جراحی بینی استخوانی خود را نیز انجام دهند.

تصاویر قبل و بعد از عمل بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی - دکتر علی شفیعی

هدف از جراحی بینی استخوانی چیست ؟

  1. درمان انحراف بینی
  2. صاف کردن تیغه بینی
  3. ایجاد تقارن در بینی و صورت
  4. برطرف کردن مشکلات و اختلالات تنفسی
  5. ایجاد تغییر در سایز، شکل و زاویه بینی با دیگر اعضای صورت

مراحل عمل بینی استخوانی با بهترین جراح بینی تهران

بیهوشی : جراحی بینی استخوانی در تهران ، به طور کلی با بیهوشی انجام شده و در برخی موارد نادر و صلاح دید بهترین جراح بینی آقا در تهران با بی حسی موضعی صورت می گیرد.

ایجاد برش : درصورتی که جراح خوب و باتجربه مثل دکتر علی شفیعی در تهران ، یکی از دو تکنیک باز و یا بسته را برای جراحی انتخاب کند ، برش های لازم را در مناطق مشخص شده با توجه به آن ها ایجاد خواهد کرد.

تراشیدن استخوان : در عمل بینی استخوانی ، غضروف های بزرگ سبب بروز قوز و بزرگی تیغه بینی شده اند. برای ایجاد فرم و تغییر حالت در این استخوان جراح آن را شکسته و تراش می دهد.

اصلاح ساختار بینی : یکی از ویژگی های بینی استخوانی افتادگی نوک آن بوده که به هنگام عمل اصلاح خواهد شد. گاهی اوقات ممکن است بینی بر اثر وارد شدن ضربه، سبب تغییر در ساختار و بروز مشکلات تنفسی در فرد شود که تمامی این موارد توسط پزشک اصلاح خواهد شد.

بازگردانی پوست بینی : در مواقعی که پزشک جراحی بینی استخوانی به روش باز را انتخاب کرده باشد بعد از اعمال تغییرات پوسته بینی را به حالت اولیه خود باز می گرداند.

بخیه : بعد از اتمام و انجام تمامی تغییرات همانطور که اشاره کردیم، برش های داخلی توسط بخیه های جذبی و برش های خارجی با استفاده از بخیه های غیر جذبی بسته می شوند.

نکته : بعد از گذشت یک هفته برای کشیدن بخیه های حاصل از جراحی ، بهتر است به پزشک خود مراجعه کنید.

تامپون : در برخی موارد و به صلاح دید پزشک تامپون به منظور شکل گیری مجرای بینی افراد به مدت سه تا پنج روز در حفره های بینی قرار داده خواهد شد.

اسپلینت : از این ابزار برای جلوگیری از وارد شدن هرگونه ضربه احتمالی استفاده می شود.

میزان موفقیت جراحی بینی استخوانی در تهران چقدر است ؟

هرچه استخوان و یا غضروف بینی محکم تر باشد، احتمال داشتن نتیجه خوب و مطلوب بسیار زیاد است. افرادی با بینی استخوانی به علت داشتن پوست ظریف و استخوانی محکم، به نسبت بینی های گوشتی، بسیار زیبا تر و دارای نتیجه ای بسیار رضایت بخش تر می باشد.

کدام فرم از بینی برای افراد با بینی های استخوانی مناسب است ؟

همانطور که اشاره شد افراد با بینی استخوانی دارای غضروفی مستحکم همراه با پوستی نازک می باشند، بنابراین انجام جراحی بینی استخوانی به روش های عروسکی ، نیمه فانتزی و طبیعی بسیار مطلوب و با رضایت بسیار بالای بیمار همراه است.

اقدامات ضروری بعد از رینوپلاستی استخوانی

  • برای کاهش التهاب و کبودی می توانید از کمپرس های سرد نیز استفاده کنید.
  • از انجام فعالیت های سنگین همانند ورزش تا ده روز بعد از عمل خودداری کنید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را در ساعات مشخص شده و مرتبا مصرف کنید.
  • به خوبی استراحت کرده، و سرتان را با استفاده از دو بالشت به سمت بالا نگه دارید.
  • از قرار گرفتن در محیط شلوغ به منظور جلوگیری از وارد شدن هرگونه ضربه احتمالی بعد از جراحی بینی استخوانی بپرهیزید.
  • استعمال دخیانیات و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل میزان تورم و التهاب را افزایش داده بنابراین از مصرف آن ها بپرهیزید.

سن مناسب برای عمل بینی استخوانی

توصیه می شود این پروسه زیبایی بعد از سن بلوغ و پایان فرایند رشد کامل بینی انجام شود. اگر بیمار قبل از سن بلوغ برای جراحی بینی استخوانی خود اقدام کند ، احتمال برگشت و عدم رضایت از جراحی بسیار افزایش می یابد.

هزینه عمل بینی استخوانی در تهران

عوامل متعددی در افزایش و کاهش هزینه جراحی بینی استخوانی در تهران ، موثر است مانند : تجربه و مهارت پزشک ، نوع تکنیک به کاربرده شده، میزان تغییرات لازم ، پیوند و یا عدم پیوند غضروف و همچنین داروهای مصرفی بعد از جراحی و غیره می تواند در میزان هزینه این جراحی زیبایی تاثیر گذار باشد.

عوارض جراحی بینی استخوانی چیست ؟

در صورت عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی و نداشتن مهارت ، تجربه کافی پزشک عوارضی همچون: نامناسب بودن فرم و سایز بینی با دیگر اعضای صورت، سربالایی شدن بیش از حد نوک بینی و یا افتادگی بسیار زیاد آن، بروز یک فرورفتگی و یا قوز در بینی، کج شدن تیغه بینی و ایجاد اختلالات تنفسی در افراد به وجود می آید.

💢 می توانید جراحی بینی استخوانی دکتر علی شفیعی را در ویدئو زیر مشاهده کنید.

فیلم جراحی بینی استخوانی غضروفی

جراحی ثانویه بینی های استخوانی

بهتر است بدانید که در پروسه عمل زیبایی بینی ، مقداری از ضخامت بافت بینی افراد بر اثر اعمال تغییرات از بین خواهد رفت. به همین منظور انجام جراحی مجدد و یا جراحی ترمیمی بینی در این دسته از افراد کمی پیچیده تر و دشوار تر خواهد بود ، زیرا این نوع بینی ها خود دارای پوستی نازک می باشند بنابراین تغییرات می تواند آسیب وارد شده به آن را بیشتر کند. بنابراین به هنگام اقدام به عمل ترمیمی بینی استخوانی خود به پزشکی با تجربه و ماهر مراجعه کنید تا اسیب کمتری به پوست شما به هنگام جراحی وارد شود.

جراحی بینی با بکارگیری از لیزر

امروزه با موارد تبلیغاتی بسیار زیادی رو به رو می شویم که اطمینانی از صحت آن نداریم ، در صورت مواجه شدن با مواردی همچون جراحی بینی استخوانی با لیزر و یا کوچک کردن بینی بدون جراحی به آن توجهی نکنید. تمامی این موارد کاربردی نداشته و صرفا یک تبلیغ برای جذب افراد برای بکارگیری از روشی غیر واقعی می باشد.

چه کسانی کاندیدای مناسبی جهت عمل بینی استخوانی در تهران با دکتر علی شفیعی هستند ؟

شاید به ظاهر عمل بینی بسیار ساده باشد و زیبا جویان احساس کنند می توانند به آسانی برای جراحی بینی نیمه فانتزی استخوانی، جراحی بینی استخوانی طبیعی و جراحی بینی گوشتی استخوانی در تهران اقدام کند ، اما در این مواقع بسیار توصیه می شود عجولانه تصمیم نگیرید و با آگاهی و اطلاعات کافی جهت رینوپلاستی به جراح بینی استخوانی خوب و حاذق در تهران مراجعه کنید. در این پروسه بهتر است موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  1. در رده سنی مناسبی قرار دارند و به بلوغ جسمی رسیده اند.
  2. این افراد از لحاظ فیزیکی سالم هستند و به نوعی بیماری خاص مبتلا نیستند.
  3. دارای توقعات معقولانه هستند و بر موارد غیر ضروری و نا مناسب پا فشاری نمی کنند.
  4. این دسته از زیبا جویان بهترین جراح را انتخاب خواهند کرد و هیچ گونه سهل انگاری نمی کنند.
  5. زیبا جویان سبک زندگی سالمی را دنبال می کنند و از پس باید ها و نباید های تعیین شده از جانب دکتر عمل بینی تهران ، بر می آیند.
  6. کاندیدای مناسب جراحی زیبایی بینی دارای اهداف مشخصی می باشند و قبل از هرگونه اقدامی به طور کامل اطلاعاتی را در رابطه با پروسه مورد نظر کسب می کنند.

انواع تورم در بینی های استخوانی بعد از عمل

تورم پوست : با توجه به آن که طی جراحی بینی استخوانی ، پوست از ساختار استخوانی افراد جدا می شود ، بعد از عمل و در طول دوره نقاهت تورم در این نواحی افزایش پیدا می کند. در واقع به علت افزایش مایع بین سلولی و پاسخ واکنش های التهابی جهت بهبود زخم ها می باشد.

تورم کاذب : این دوره تورم بیشتری به نسبت تورم پوست دارد. این تورم به علت میزان بزرگی و کوچکی بینی زیبا جو می باشد ، در واقع هر چقدر مقدار بینی افراد بزرگ تر باشد و اعمال تغییرات بر بینی بیشتر باشد ، به طبع تورم کاذب نیز بسیار زیاد خواهد بود.

گرافت در جراحی زیبایی بینی استخوانی

در عمل بینی استخوانی در تهران با دکتر علی شفیعی رونیزی ، روش های متفاوتی برای شکل دهی بینی وجود دارد. یکی از این متدها ، گرافتینگ می باشد. با توجه به نوع تغییرات بینی استخوانی ، از ایمپلنت های غضروفی برای تقویت اسکلت بینی و شکل دهی آن استفاده می شود. این ایمپلنت های غضروفی یا از بدن بیمار از قبیل دنده ، گوش یا سپتوم گرفته می شود و یا به طور مصنوعی استفاده می شوند. در عمل بینی استخوانی پس از حذف قوز ، از نمای روبرو بینی پهن می شود. از این رو در بخش میانی چارچوب بینی سست می شود. به مرور زمان همین امر می تواند موجب ناهمواری پل بینی شود. با استفاده از گرافت ، جراح این ناحیه را تقویت می کند و از ایجاد ناهمواری در پل بینی جلوگیری می کند. گرافت غضروفی همچنین در رینوپلاستی استخوانی در بیمارانی که درمان های زیر را انجام داده اند ، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • بهبود برآمدگی در بینی
  • تغییر در نوک بینی
  • بالا کشیدن پل بینی

جراحی بینی استخوانی شکسته

خوب است بدانید که یک سوم بینی از استخوان و دو سوم آن از غضروف تشکیل شده است ؛ به همین دلیل میزان شکستگی بینی به نوع بینی و همچنین شدت ضربه ای که به آن وارد می شود ، بستگی دارد. زمانی که ضربه وارد شده به بینی شدید باشد ، ممکن است استخوان ها و غضروف های بینی جا به جا شده و آسیب ببیند که این موضوع علاوه بر مشکلاتی که در ظاهر بینی ایجاد می کند ، منجر به بروز مشکلات تنفسی نیز خواهد شد. لازم است بدانید که افرادی که به شکستگی بینی دچار می شوند ، حداقل تا 10 روز برای جا انداختن بینی خود فرصت دارند ، اما در مواردی که شکستگی بینی شدید باشد و یا بعد از بازه زمانی اعلام شده برای درمان شکستگی بینی اقدام شود ، لازم است حتما عمل جراحی صورت بگیرد. لازم به ذکر است که افراد با بینی استخوانی بیشتر مستعد شکستگی استخوان هستند. از جمله مشکلات شکستگی بینی استخوانی به موارد زیر می توان اشاره نمود :

  • خونریزی از راه بینی
  • عفونت سینوس ها و بینی
  • کاهش و یا از دست رفتن حس بویایی
  • انحراف تیغه و یا پل بینی و ایجاد مشکلات تنفسی از راه بینی
  • بروز مشکلات ظاهری در استخوان بینی مانند برآمدگی و فرورفتگی و یا کج شدن بینی

برای جلوگیری از شکستگی استخوان بینی پیشنهاد می شود در هنگام رانندگی حتما کمربند ایمنی خود را ببندید ، اگر ورزش های رزمی انجام می دهید و یا در هنگام موتور سواری ، دوچرخه سواری حتما کلاه ایمنی به سر داشته باشید.

چه مواردی در انتخاب بهترین مدل برای جراحی بینی استخوانی نقش دارند ؟

  • جنسیت
  • سن
  • میزان استحکام غضروف ها و استخوان های بینی
  • میزان ضخامت پوست
  • سلایق و اهداف زیباجو از انجام عمل زیبایی بینی
  • آناتومی صورت
  • شکل ظاهری بینی قبل از عمل

چه مواردی سبب تغییر در نتیجه جراحی بینی استخوانی می شود ؟

به طور کلی نتیجه عمل بینی استخوانی همیشگی ، ثابت و دائمی است اما بعضی از فاکتورها سبب آسیب رساندن و تخریب ظاهر بینی می شود. دو عامل مهم و اصلی در این خصوص عبارتند از :

  1. رعایت نکردن مراقبت های پس از جراحی بینی استخوانی : در صورتی که فرد پس از رینوپلاستی استخوانی نسبت به بعضی از دستورالعمل های پزشکی بی توجه باشد ، به بروز عوارض و تغییر در نتیجه رینوپلاستی دچار می شود. برای مثال در طی دوران ریکاوری حداقل 3 هفته استراحت نمایید و به پشت دراز بکشید. در صورتی که بیمار با بی توجهی به این موضوع طوری دراز بکشد که بینی و صورت او در تماس مستقیم با زمین یا بالش باشد ، موجب تورم و در بعضی موارد تغییر شکل در ظاهر بینی می شود.
  2. حوادث پیش بینی نشده : بعضی مواقع ممکن است کنترل شرایط از دست بیمار خارج شود. با اینکه بسیار تاکید می شود که از قرار گرفتن در شرایط و مکان های خطرناک پرهیز شود. با این حال در اثر دعوا ، حوادث غیر عمد و غیره ممکن است منجر به آسیب جدی و یا شکستگی در بینی شود که در نهایت ممکن است نتیجه عمل بینی استخوانی تغییر پیدا کند.

بلافاصله بعد از عمل زیبایی بینی استخوانی(جراحی بینی استخوانی عکس) + نمونه کارهای دکتر علی شفیعی

جراحی بینی استخوانی بدون عمل

امروزه موضوعاتی در خصوص تغییر شکل بینی بدون انجام جراحی مطرح می شود که ذهن متقاضیان را به خود مشغول می کند. در این تبلیغات بیان می شود که به جای صرف هزینه های زیاد و گذراندن دوره نقاهت طولانی می توانید بدون جراحی رینوپلاستی ، بینی خود را کوچک و زیبا کنید. اما این مسئله تا چه اندازه حقیقت دارد و آیا چنین امری امکان پذیر است ؟

اگر کمی تفکر و تامل کنید متوجه خواهید شد که اگر چنین موضوعی صحت داشت همچنان آمار جراحی بینی تا این اندازه بالا نبود ! هرچند که امروزه روش هایی مثل تزریق آنزیم به بینی ، فیلر بینی ، لیفت بینی با نخ ، پلاسما جت بینی و غیره مطرح است اما بیشتر این روش ها به دلیل تاثیرات مخربی که بر بافت بینی می گذارند و با نتایج موقت همراه هستند ، به هیچ عنوان توصیه نمی شوند.

این روش ها برای ماندگاری و حفظ نتایج به تکرار نیاز دارند و این موضوع موجب می شود شما هزینه زیادی را صرف نمایید ؛ در حالی که تغییر زیادی در شکل ظاهری بینی ایجاد نمی شود و از طرفی به مرور بافت های بینی آسیب دیده و دیگر توانایی تکرار این روند را نخواهید داشت و همچنین به دلیل عوارض ایجاد شده در بینی قادر به عمل جراحی زیبایی در آینده نیز نخواهید بود.

همچنین باید بدانید که این روش ها تنها می توانند به صورت جزئی نواقص بینی شما را برطرف نمایند و در رفع مشکلات عملکردی بینی مثل اصلاح انحراف بینی و بهبود تنفس هیچ تاثیری ندارند. در صورتی که به دنبال یک نتیجه دائم و رضایت بخش هستید ، بهترین گزینه جراحی بینی می باشد. لازم است در انتخاب جراح بینی با تجربه و متخصص در این زمینه تحقیقات و بررسی های لازم را انجام دهید تا به یک نتیجه ایده آل دست پیدا کنید.

آبریزش بینی بعد از جراحی بینی استخوانی

معمولا عارضه آبریزش پس از عمل بینی استخوانی به دو علت رخ می دهد. اگر بعد از انجام جراحی زیبایی بینی به آبریزش دچار شده اید ، مطالعه این مطلب می تواند برایتان مفید واقع شود. اصلی ترین علت آبریزش پس از عمل بینی به آلرژی و حساسیت های فصلی ارتباط دارد ، معمولا بعد از جراحی از آنجایی که تیغه سپتوم و انحراف بینی برطرف می شود و مسیر تنفسی از راه بینی به خوبی باز می شود ، این موضوع به خروج ترشحات ناشی از آلرژی کمک می کند ، در حالی که ممکن است تا پیش از این ترشحات در سینوس ها باقی مانده و منجر به بروز عفونت و سردرد در این گروه از افراد می شد.

عامل دیگر در بروز آبریزش بینی پس از جراحی به عوارض جانبی ناشی از داروی بیهوشی ارتباط دارد. برخی از افراد ممکن است به دلیل واکنش های آلرژیک به ماده بیهوشی پس از جراحی به آبریزش بینی دچار شوند. به صورت کلی این مسئله کاملا موقت بوده و جای نگرانی ندارد. استفاده از سرم های شست و شوی بینی ، قطره های تجویز شده ، مصرف داروهای ضد حساسیت مثل آنتی هیستامین ، نئوتادین و سیتریزین می تواند در کنترل آبریزش بینی شما کمک کننده باشد.

جراحی بینی استخوانی مردانه

از آنجایی که اغلب آقایان طرفدار فرم طبیعی هستند و تمایلی ندارند که بینی آن ها کوچک و ظریف شود ، می توان گفت بهترین مدل برای جراحی بینی استخوانی مردانه ، فرم طبیعی است که به بهبود و جذابیت های چهره مردان کمک زیادی می کند. تنها لازم است در طی این جراحی از سربالا و نوک تیز کردن بینی خودداری شود و در صورت نیاز قوس ملایمی در نمای نیم رخ ایجاد گردد تا به این ترتیب بینی در تناسب با اجزای چهره قرار بگیرد.

پاسخ به سوالات متداول جراحی بینی استخوانی با دکتر علی شفیعی

تفاوت جراحی استخوانی با نیمه فانتزی چیست؟ با توجه به پوست بینی، تناسب چهره و موارد دیگر پزشک مکن است سبک خاصی را انتخاب کند برای اطلاعات بیشتر مقاله تفاوت بینی نیمه فانتزی و فانتزی و نیمه فانتزی و طبیعی را مطالعه کنید.

چسب بینی چه تاثیری بعد از عمل بینی استخوانی دارد ؟

استفاده از چسب بینی بعد از جراحی بینی استخوانی در افزایش روند بهبود التهاب و تورم بسیار موثر بوده و ساختار کلی بینی را تا بهبودی کامل حفظ می کند.

ایا عمل بینی همراه با درد است ؟

بله این درد بسیار طبیعی بوده و ناشی از تغییرات ایجاد شده بر روی بینی افراد بعد از عمل بینی استخوانی می باشد. با رعایت مراقبت های بعد از عمل و مصرف داروی مسکن توصیه شده توسط بهترین جراح بینی تهران ، می توان آن را تسکین داد.

تورم بینی استخوانی بعد از عمل چگونه است ؟

بهتر است بدانید که تورم بینی های گوشتی در برابر بینی های استخوانی بسیار زیاد است. زیرا آسیب دیدگی بافت و پوست بینی می تواند سبب بروز التهاب و تورم شود که در بینی های گوشتی به علت جداکردن چربی از پوست افزایش می یابد، در صورتی که افرادی با بینی استخوانی دارای پوستی نازک و لایه ای بسیار باریک از چربی می باشد.

آیا عمل بینی استخوانی برگشت پذیر است ؟

بازگشت جراحی بینی استخوانی به حالت اولیه خود بسیار نادر بوده و در بیشتر موارد بینی حالت خود را بعد از جراحی حفظ می کند. البته رعایت مراقبت های توصیه شده توسط بهترین جراح پلاستیک در تهران نه تنها در روند بهبودی بلکه در حفظ ساختار بینی بسیار موثر می باشد.

بعد از عمل رینوپلاستی چه زمانی می توان ورزش را آغاز کرد ؟

آغاز هرگونه فعالیت به سلامت جسمانی و دستور پزشک بستگی دارد. تا یک هفته اول انجام هرگونه فعالیت سنگین برای بیمار مناسب نبوده و به مرور و با بکارگیری از پیاده روی های کوتاه مدت آغاز خواهد شد.

نکته : انجام فعالیت های ورزشی ضربه ای مانند، بوکس ، تکواندو و ورزش هایی که در آن ها از توپ استفاده می شود تا مدت طولانی برای جلوگیری از وارد شدن ضربه شدید به بینی افراد بعد از جراحی بینی استخوانی ممنوع می باشد.

علت گرفتگی بینی بعد از جراحی چیست ؟

در دوره نقاهت بعد از عمل بینی استخوانی، گرفتگی به علت زخم های موجود در بینی، طبیعی بوده و باید صبور باشید. اما با اتمام دوره نقاهت و داشتن احساس گرفتگی و وجود مشکل در تنفس بهتر است به دکتر علی شفیعی ، جراح پلاستیک صورت و بینی خوب در تهران ، مراجعه کنید.

عمل زیبایی بینی استخوانی آسان تر است یا گوشتی ؟

به طور کلی باید بگوییم که انجام فرایند جراحی رینوپلاستی در بینی های استخوانی و یا گوشتی هیچ تفاوتی با یکدیگر نداشته و دارای پیچیدگی های مشخصی نیز می باشد. اما با توجه به برخی موارد رینوپلاستی بینی استخوانی به نسب بینی گوشتی پیچیدگی های کمتر به منظور استخوان مقاوم و پوست نازک نیز دارد.

جراحی دماغ استخوانی چقدر زمان خواهد برد ؟

مدت زمان لازم جهت اعمال تغییرات در زمان جراحی بینی استخوانی در تهران ، به عوامل بسیاری بستگی داشته که با توجه به نظر جراح متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی این فرایند جراحی حدود 2 الی 3 ساعت زمان خواهد برد.


اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه