جراحی بینی بدون تامپون چیست؟

در گذشته طی عمل جراحی به طور مرتب از تامپون استفاده می‌شد و برداشتن یا قرار دادن آنها در بینی، برای فرد بیمار بسیار ناراحت‌کننده و دردناک بود. از تامپون‌ها با ایده جلوگیری از خونریزی بعد از عمل استفاده می‌شود. با این حال طی سال‌های اخیر تکنیک‌های جراحی به طور قابل توجهی تغییر کرده‌اند، به طوری که استفاده از تامپون به طور تقریبی دیگر ضروری نیست. حتی می‌توان گفت استفاده از تامپون‌ها جنبه منفی زیادی دارد. به عبارت دیگر روش‌های جراحی بینی سنتی ناراحت‌کننده و ناخوشایند بودند. از این رو متخصصان حرفه‌ای و پیشرفته امروزه به جراحی بینی بدون تامپون مشغول هستند. با عمل بینی بدون تامپون می‌توانید روند بهبودی راحت‌تری را تجربه کنید و ناراحتی کمتری به شما القا می‌شود. برای آشنایی با این روش جراحی می‌توانید راهنمای زیر را به طور کامل مطالعه کنید.

جراحی بینی بدون تامپون چیست؟

آیا جراحی بینی بدون تامپون امکان‌پذیر است؟

از هر 2 نفر یک نفر به دلیل مشکلاتی همانند انحنای استخوان بینی، اضافه بودن گوشت بینی یا وجود سینوزیت نمی‌تواند به راحتی از طریق بینی نفس بکشد. افرادی که از تامپون بینی ترس دارند، ممکن است عمل جراحی بینی خود را به تعویق بیندازند.

با وجود اینکه تامپون نیز می‌توانست تاثیرات مثبتی داشته باشد اما در حال حاضر متخصصان بیشتر از روش عمل جراحی بدون تامپون استقبال می‌کنند. بنابراین عمل بینی بدون تامپون امکان‌پذیر است؛ زیرا متخصصان از تکنیک بخیه زدن کمک می‌گیرند. این روش جراحی خیلی راحت‌تر از عمل بینی با تامپون است.

در نظر داشته باشید تکنیک جراحی بدون تامپون بیشتر برای افرادی مناسب است که سن بیشتری دارند. با اینکه در گذشته متخصصان بر این باور بودند که استفاده از تامپون بعد از عمل به ترمیم بافت‌های بینی کمک می‌کند و مانع از خونریزی بینی می‌شود، در حال حاضر جراحان حرفه‌ای معتقد هستند که عمل بینی بدون تامپون تاثیرات مثبت بیشتری دارد.

تکنیک جراحی بینی بدون تامپون

تامپون‌هایی که بینی افراد بیمار را بعد از جراحی بسیار بزرگ نشان می‌دادند و باعث تورم و کبودی بیشتر از حد بینی بعد از جراحی می‌شدند، در حال حاضر توسط جراحان حرفه‌ای قابل استفاده نخواهند بود. در گذشته از انواع مختلفی از تامپون‌ها برای جراحی بینی استفاده می‌شد.

تامپون یا بانداژ فشاری که در بینی به طور فشرده قرار می‌گیرد، بعد از عمل تنفس فرد را با اختلال مواجه می‌کند و حتی باعث خونریزی یا درد می‌شود. در چنین شرایطی ممکن است افراد از عمل بینی نیز منصرف شوند. در جراحی بینی بدون تامپون متخصص از تکنیک‌های دیگری برای جراحی استفاده می‌کند.

از آنجایی که طی عمل بینی بدون تامپون، بینی فرد بیمار مسدود نیست، او به راحتی می‌تواند از طریق بینی نفس بکشد. در ضمن برای تمیز کردن داخل بینی لازم نیست زحمت زیادی بکشد. در این تکنیک از بخیه‌های قابل حل استفاده می‌شود و تامپون که باعث تورم و کبودی است دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

عمل بینی بدون تامپون چگونه انجام می‌شود؟

جراحی بینی بدون تامپون چیست؟

 

در جراحی بینی زیبایی بدون تامپون به جای این وسیله از اسپلینت سیلیکونی استفاده می‌شود. در ضمن به جای گچ بینی نیز از نوار ساپورت استفاده می‌کنند. مزیت اسپلینت‌های سیلیکونی این است که بینی را مسدود نمی‌کنند و بیمار می‌تواند پس از جراحی به راحتی نفس بکشد.

بعد از این روش جراحی، متخصص از یک آتل سیلیکونی در داخل بینی استفاده می‌کند. البته در عرض 2 تا 3 روز این اسپلینت‌ها برداشته می‌شوند.

چرا امروزه در عمل بینی به تامپون نیاز نداریم؟

در عمل رینوپلاستی و تغییر تیغه بینی متخصص باید غشای مخاطی بینی شما را از غضروف جدا کند. در نتیجه بینی شما بعد از جراحی به بازسازی و روند بهبود ویژه‌ای نیاز دارد. فویل‌های سیلیکونی مخصوصی به مدت چند روز روی تیغه بینی بخیه می‌شوند تا از روند بهبودی بینی شما بعد از عمل حمایت کنند.

فشار ایجادشده در این روش به طور معمول از خونریزی بعد از عمل جلوگیری می‌کند. بنابراین نیازی به تامپون نخواهد بود. برخی از جراحی‌ها به دلایل درمانی انجام می‌شوند تا بتوانند روند تنفس بیمار را تسهیل کرده و آن را بهبود دهند. عمل انحراف بینی یکی از همین جراحی‌ها است که در حال حاضر بدون تامپون قابل انجام خواهد بود.

روشی که متخصص برای جراحی بینی شما استفاده می‌کند بسیار مهم است؛ زیرا در برخی موارد زخم بینی شما باز باقی می‌ماند، بنابراین برای جلوگیری از خونریزی شدید باید چند روز از تامپون استفاده کنید. هر چه تخصص فرد جراح بیشتر باشد، به طور حتم نیاز شما به تامپون کاهش می‌یابد.

مزایای جراحی بینی بدون تامپون

به طور مختصر می‌توان گفت جراحی بینی باعث تغییر شکل بینی می‌شود. با این عمل بد شکلی‌های بینی شما اصلاح شده و عملکرد بینی‌تان تغییر می‌کند. در حال حاضر جراحی بینی یکی از رایج‌ترین و محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی به حساب می‌آید.

با وجود اینکه بیشتر افراد عمل بینی را با هدف بهبود ظاهر بینی خود انجام می‌دهند اما برخی از افراد نیز به منظور رفع مشکلات مادرزادی یا تنفسی خود به جراحی بینی روی می‌آورند. در واقع مشکلاتی که بر روی عملکرد بینی موثر هستند و تنفس شما را مختل می‌کنند با جراحی بینی رفع می‌شوند.

در ضمن تمام ناهنجاری‌های بینی به طور کامل اصلاح شده و قوز بینی یا بد شکلی نوک آن از بین می‌رود. همچنین ضعف غضروف بینی قابل درمان است و پایین بودن نوک بینی شما اصلاح می‌شود. متخصصان حتی می‌توانند پره‌های بزرگ بینی شما را کوچک کنند. همه این جراحی‌ها بدون تامپون امکان‌پذیر خواهند بود.

برای اینکه از مزایای جراحی بینی بدون تامپون بهره‌مند شوید، باید از متخصصانی کمک بگیرید که در این حوزه تجربه و سابقه خوبی دارند. در ادامه مزایای این روش عمل بینی را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • شما 5 الی 6 ساعت بعد از عمل بینی خود می‌توانید به خانه برگردید.
  • درست بعد از خروج از اتاق عمل می‌توانید به راحتی نفس بکشید.
  • از آنجایی که به راحتی از طریق بینی خود نفس می‌کشید، هیچ سوزشی در گلوی خود احساس نمی‌کنید.
  • هیچ مشکل در زمان بلع نخواهید داشت.
  • در گوش خود احساس درد و ناراحتی نخواهید داشت.
  • به راحتی می‌توانید غذا بخورید
  • هیچ نوع تورم یا کبودی در صورت خود احساس نمی‌کنید
  • هیچ گونه سوزش یا درد در چشم خود احساس نمی‌کنید
  • شب‌ها راحت‌تر می‌خوابید
  • یک روز بعد از عمل بینی خود می‌توانید زندگی روزمره‌تان را آغاز کنید

جراحی بینی بدون تامپون برای چه کسانی خطرناک است؟

با اینکه طی جراحی بینی بدون تامپون دوره نقاهت کوتاه‌تری را تجربه می‌کنید و شکل بینی شما بدون یک جراحی بزرگ و پردردسر تغییر می‌کند اما این عمل برای همه افراد مناسب نیست. از آنجایی که این جراحی با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود شاید برای همه بیماران انتخاب درستی نباشد.

تشخیص اینکه شما کاندیدای ایده‌آل برای جراحی بینی بدون تامپون هستید یا اینکه نمی‌توانید این عمل را تجربه به نظر متخصص جراح منتخب شما بستگی دارد. متخصص بعد از معاینه بینی شما و ارزیابی کامل شرایط سلامتی‌تان می‌تواند تصمیم درست خود را در این مور اعلام کند.

با وجود تمام مزایایی که این روش جراحی بینی دارد اما جراحی بینی بدون تامپون برای افرادی که دیابت کنترل نشده دارند یا با مشکلات لخته شدن خون درگیر هستند، انتخاب مناسبی نخواهد بود. در واقع جراحی بینی بدون تامپون حتی برای این افراد خطرناک است.

ریسک‌های استفاده از تامپون در عمل بینی

تامپون یک جسم خارجی در بینی است که می‌تواند باعث التهاب بینی شما بعد از جراحی شود. در دوره ریکاوری بعد از عمل باید مراقب باشید میکروبی به درون بینی شما نفوذ پیدا نکند. در ضمن استریل کردن بینی بعد از جراحی امری ساده نخواهد بود. به مراقبت های بعد از عمل بینی پایبند باشید و برای تمیز کردن آن در اسرع وقت دست به کار شوید.

در صورتی که طی جراحی بینی از تامپون استفاده شود، روی استخوان و غضروف بینی شما که به تازگی دستخوش تغییرات شده است، فشار وارد می‌شود. در نتیجه این روند، ممکن است زیبایی بینی شما بعد از عمل با چالش‌هایی روبرو شود و شما به نتیجه دلخواه خود دست پیدا نکنید.

در ضمن تامپون تنفس از راه بینی را برای شما مختل می‌کند و بنابراین شما در هنگام شب و موقع خوابیدن باید از تنفس دهانی کمک بگیرید. تنفس از راه دهان نیز به نوبه خود منجر به خشک شده مخاط در حفره دهان و التهاب احتمالی پس از عمل می‌شود.

تامپون یکی از ترس‌های بزرگ متقاضیان جراحی بینی

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که افراد متقاضی عمل بینی خود را به تعویق می‌اندازند ترس از تامپون است. همان‌طور که در قسمت‌های قبلی گفتیم استفاده از تامپون با مشکلات زیادی همراه خواهد بود که به لطف کاربردهای جدید جراحی بینی این معضلات و مشکلات رفع شده‌اند.

در ضمن از آنجایی که در عمل بینی با تامپون مدت زمان بازگشت به زندگی روزمره خیلی طولانی است، برخی از بیماران ترجیح می‌دهند برای جراحی بینی اقدام نکنند. به زبان ساده اضطراب معایب استفاده از تامپون در عمل بینی باعث می‌شود افراد از عمل بینی فاصله بگیرند.

خبر خوب اینکه بیماران می‌توانند در حال حاضر به لطف عمل بینی بدون تامپون و تکنیک‌های کاربردی به روز و بهبود یافته، طی 7 الی 8 روز پس از جراحی بینی به طور کنترل‌شده به زندگی عادی خود برگردند. فراموش نکنید، رفع مشکلات تنفسی و تاثیر مثبتی که عمل بینی بر روی ظاهر صورت شما دارد، ارزش 5 الی 6 روز دردسر و سختی را دارد.

با تامپون و دردسرهای آن خداحافظی کنید

عمل بینی بدون تامپون

در عصر پیشرفته امروزی، ترس‌های قدیمی حاصل از جراحی بینی در حال ناپدید شدن هستند. مشکلات بینی از جمله اختلالات تنفسی و ناهنجاری‌های ظاهری آن به دلیل ترس از تامپون توسط بسیاری از افراد نادیده گرفته می‌شد اما در حال حاضر به لطف فناوری‌های توسعه‌یافته طی سال‌های اخیر بسیاری از روش‌های قدیمی همانند استفاده از تامپون در عمل بینی دیگر استفاده نمی‌شوند.

در شرایط فعلی عمل جراحی زیبایی بینی و روند بعد از آن بسیار راحت‌تر است. به لطف روش‌های بخیه‌ای و چسب‌های بافتی خاص که به تازگی روی کار آمده‌اند، از خونریزی شدید بینی بعد از جراحی خبری نیست. بنابراین در حال حاضر بهبودی بسیار سریع‌تر رخ می‌دهد.

به لطف جراحی بینی بدون تامپون بیماران در طول روند بهبودی خود دچار هیچ ناراحتی نمی‌شوند. البته استفاده از تامپون‌های سیلیکونی داخل بینی در برخی از عمل‌ها ضروری تلقی می‌شود. در صورتی دچار اضطراب هستید، توصیه می‌کنیم با متخصص جراح منتخب خود مشورت کرده و اطلاعات کافی را از او دریافت کنید.

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی بدون تامپون

بالا نگه داشتن سر در چند روز اول پس از جراحی تورم را به حداقل می‌رساند. هنگام خواب باید سر خود را بالا نگه‌دارید و تا جای ممکن سر شما باید ثابت باشد. از انجام فعالیت‌های شدید مانند ایروبیک و دویدن خودداری کنید. بینی خود را باد نکنید. تا جای ممکن از بیماری یبوست دوری کنید و بیش از حد نخندید.

توصیه می‌‎شود بعد از این جراحی غذاهای نرم بخورید تا دهان شما خیلی خسته نشود. در ضمن نباید مواد غذایی رقیق‌کننده خون مصرف کنید. ممکن است چندین هفته طول بکشد تا به فعالیت‌های عادی و روزمره خود برگردید. برخی دیگر از مراقبت‌های بعد از این عمل جراحی را در زیر نام می‌بریم:

  • سه روز بعد از عمل حمام کنید
  • لباس‌های یقه گشاد و جلو باز بپوشید
  • کلاه پهن به سر بگذارید
  • به جای عینک از لنز استفاده کنید
  • در طول ماه اول بعد از جراحی، بینی خود را در برابر تاثیر مستقیم نور خورشید محافظت کنید
  • از کرم‌ها یا پمادهای تجویزشده توسط متخصص خود استفاده کنید

سخن آخر

در این راهنما جراحی بینی بدون تامپون را به طور کامل توضیح دادیم و مزایای آن را برای شما بیان کردیم. در نظر داشته باشید هر متخصصی نمی‌تواند این عمل زیبایی را به خوبی انجام دهد. بنابراین سعی کنید متخصصی را بیابید که در حوزه جراحی بینی بدون تامپون تخصص و تجربه خوبی کسب کرده باشد و بتواند عمل بینی شما را به خوبی انجام دهد.

دکتر شفیعی متخصص گوش، حلق و بینی یکی از بهترین جراحان بینی فعال در حوزه عمل‌های زیبایی است که تیمی متخصص به همراه مطبی مجهز دارد و می‌تواند عمل بینی بدون تامپون را برای متقاضیان ایده‌آل انجام دهد، خدمات شما شامل: عمل بینی فانتزی در تهران، عمل بینی نیمه فانتزی در تهران، عمل بینی ترمیمی، جراحی طبیعی بینی در تهران و سایر جراحی های زیبایی صورت می باشد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه