جراحی بینی ترمیمی در تهران

برخی از افراد بعد از انجام جراحی اولیه بینی خود همچنان با ایراداتی روبرو هستند که باعث عدم رضایت آنها می‌شود، از این رو به جراحی بینی ترمیمی فکر می‌کنند. تیم حرفه‌ای و مطب مجهز دکتر شفیعی، متخصص گوش، حلق و بینی می‌تواند روند جراحی ترمیمی بینی در تهران را به خوبی انجام دهد تا رضایت بیماران را جلب کند. فرقی ندارد در بینی خود با چه اختلال و مشکلی روبرو هستید، در هر حال دکتر شفیعی با بررسی شرایط بینی شما به منظور عمل ترمیمی آن دست به کار می‌شود و بهترین نتیجه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

جراحی بینی ترمیمی - دکتر علی شفیعی

بهترین جراح بینی ترمیمی تهران

از آنجایی که روند ترمیم بینی امری پیچیده و سخت است، هر متخصصی نمی‌تواند این جراحی را به خوبی انجام دهد. به عبارت دیگر عمل ترمیمی بینی همانند جراحی بینی استخوانی یا جراحی انحراف بینی نیست که روند مشخصی داشته باشد، بلکه متخصص باید براساس اختلال حاصل از جراحی اولیه، عمل ترمیمی را انجام دهد.

انتخاب بهترین جراح برای عمل ترمیمی بینی کار دشواری است که البته با بررسی سابقه و نمونه کارهای متخصص منتخب خود می‌توانید با خیالی آسوده به زیر تیغ این جراح بروید. دکتر شفیعی نیز به دلیل سابقه و تجربه بالایی که در جراحی ترمیمی بینی در تهران دارد، می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

عمل ترمیمی بینی بدون بیهوشی

بعد از اینکه متخصص حرفه‌ای شرایط سلامتی و وضعیت بینی شما را مورد بررسی قرار داد و از امکان انجام عمل ترمیمی بینی مطمئن شد، برای اجرای روند جراحی دست به کار می‌شود. متخصص موظف است که در انتخاب ماده بیهوشی یا بی‌حسی موضعی دقت زیادی به خرج دهد؛ زیرا برخی از بیماران به این داروها آلرژی دارند و واکنش خطرناکی نشان می‌دهند.

جراحی ترمیمی بینی بدون بیهوشی به گونه‌ای است که فرد بیهوش نمی‌شود و تنها برخی از نواحی قابل ترمیم صورت و بینی او بی‌حس می‌شوند. در برخی موارد نیز متخصص از آرام‌بخش‌های تزریقی برای کاهش درد بیمار در زمان جراحی کمک می‌گیرد.

انتخاب بهترین روش بیهوشی یا بی‌حسی موضعی باید بعد از ارزیابی‌های دقیق در مورد سلامت بیمار توسط متخصص حرفه‌ای انجام شود. این روند نیز امر بسیار مهم است که نباید آن را نادیده گرفت.

استفاده از غضروف برای اصلاح فرم بینی

به طور معمول طی جراحی ترمیمی بینی در تهران، متخصص باید اصلاحات زیادی را بر روی بینی فرد بیمار انجام دهد و برای اجرای این اصلاحات به غضروف نیاز است. از آنجایی که متخصص به پیوند غضروف نیاز دارد باید از سایر قسمت‌های بدن فرد بیمار برای پیوند غضروف و اصلاح بینی کمک بگیرد. در ادامه پیدا کردن غضروف مناسب برای جراحی ترمیمی بینی را ذکر می‌کنیم:

  • غضروف دنده: بهترین نوع غضروفی که برای اصلاح بینی عمل شده استفاده می‌شود، غضروف دنده است که از دنده فرد بیمار برداشته می‌شود. برای برداشتن این غضروف برش بسیار جزئی بر روی قفسه سینه بیمار ایجاد می‌کنند و برداشتن غضروف دنده هیچ تاثیر منفی بر روی زندگی فرد بیمار نخواهد داشت.
  • بانک غضروف: در صورتی که متخصص نتواند از بدن فرد بیمار غضروف مورد نظر را تهیه کند باید به سراغ بانک غضروف برود و غضروف نزدیک‌ترین اهداکننده به شرایط بیمار را انتخاب و استفاده کند.
  • غضروف گوش: به جز دنده، غضروف گوش فرد بیمار نیز برای پیوند غضروف طی جراحی ترمیمی قابل استفاده است که البته با دردهایی همراه خواهد بود.
  • غضروف سپتوم: تیغه بینی نیز از دیگر قسمت‌های غضروفی بدن محسوب می‌شود که برای پیوند غضروف در طول جراحی بینی گزینه مناسب است.

عمل ترمیمی بینی گوشتی در تهران

به خاطر داشته باشید جراحی بینی گوشتی با دردسرهایی روبرو است و باید در زمان مناسب انجام شود تا حالت اولیه آن دوباره به صورت فرد بیمار برنگردد. متاسفانه برخی از افراد بعد از جراحی بینی گوشتی همچنان از مدل یا فرم آن راضی نیستند و به فکر جراحی ترمیمی بینی خواهند بود.

از آنجایی که بینی‌های گوشتی پوست ضخیمی دارند، انجام این روش جراحی برای هر متخصص امکان‌پذیر نیست و در صورت انتخاب یک جراح آماتور ممکن است از نتیجه جراحی بینی گوشتی خود ناراضی باشید و به عمل ترمیمی آن نیاز پیدا کنید. برخی از مواردی که بعد از جراحی بینی گوشتی به ترمیم نیاز دارند را در زیر نام می‌بریم:

  • افتادگی نوک بینی
  • عدم تقارن سوراخ‌های بینی
  • وجود فرو رفتگی بیش از حد روی بینی
  • غیرطبیعی بودن نوک بینی
  • وجود فاصله قابل توجه میان سوراخ‌های بینی

در صورتی که بعد از عمل بینی گوشتی قصد ترمیم دارید، باید یک سال منتظر بمانید و برای انجام جراحی ترمیمی بینی در تهران به سراغ متخصصی بروید که در این زمینه تجربه و سابقه خوبی داشته باشد.

عمل ترمیمی نوک بینی

متاسفانه برخی از پزشکان از روش‌های نامناسبی برای جراحی نوک بینی استفاده می‌کنند که همین امر باعث می‌شود حجم غضروف نوک بینی فرد بیمار کاهش پیدا کند و حتی قدرت یا استحکام آن کم شود. در نهایت و با گذر زمان نوک بینی می‌افتد و به جراحی ترمیمی نیاز دارد.

علاوه بر روش‌های غیراصولی جراحی بینی، اگر به دستور العمل‌های جراح خود اهمیت ندهید، بدون شک به جراحی ترمیمی بینی نیاز پیدا می‌کنید. طی روش جراحی ترمیمی نوک بینی، متخصص به روش‌های مختلفی نوک بینی شما را تقویت می‌کند و غضروف‌هایی را برای استحکام بیشتر نوک بینی به ساختار آن پیوند می‌زند.

عمل ترمیمی پره‌های بینی

با اینکه عمل پره‌های بینی یکی از رایج‌ترین روش‌های جراحی زیبایی محسوب می‌شود اما متاسفانه برخی از متخصصان هنوز نمی‌توانند پره‌های بینی فرد بیمار را به صورت متقارن جراحی کنند. برخی از بیمارانی که از بزرگ و پهنی سوراخ‌های بینی خود ناراضی هستند به فکر این جراحی خواهند بود که باید به سراغ متخصصان حرفه‌ای بروند.

در صورتی که پره‌های بینی به خوبی جراحی نشوند، بدون شک باید به فکر جراحی ترمیمی آنها باشید؛ زیرا این قسمت از بینی نمای زیادی بر روی زیبایی چهره شما دارد. متخصص حرفه‌ای به منظور ترمیم پره‌های بینی عمل شده باید آناتومی کلی صورت فرد بیمار را در نظر بگیرد و سپس طی بهترین روش ممکن برای ترمیم بینی دست به کار شود.

مراقبت های قبل از عمل ترمیمی

برای اینکه عمل ترمیمی خوبی را پشت سر بگذارید، باید از دستورالعمل‌های متخصص جراح پیروی کنید. با در نظر گرفتن مراقبت‌های قبل از عمل ترمیمی بینی شما به نتیجه دلخواه خود نزدیک‌تر خواهید بود. برخی از این مراقبت‌های قبل از جراحی ترمیمی بینی در تهران را به طور خلاصه ذکر می‌کنیم:

  • عدم استفاده از داروهای رقیق‌کننده خون همانند وارفارین و آسپرین به مدت 2 هفته قبل از جراحی ترمیمی
  • ترک سیگار تا 2 هفته قبل از عمل ترمیمی
  • عدم مصرف نیکوتین؛ زیرا این ماده رگ‌ها را تنگ می‌کند و گردش خود با اختلالاتی همراه می‌شود که برای سلامتی شما مضر است.
  • عدم مصرف نوشیدنی‌های الکلی به مدت 2 هفته قبل از جراحی ترمیمی بینی

ورم بینی بعد از عمل ترمیمی

ورم بینی حاصل از جراحی ترمیمی بینی در هر یک از افراد متفاوت است که به عوامل مختلفی همانند نوع بینی، آناتومی آن و روش اجرای جراحی بستگی دارد. ورم بینی بعد از عمل ترمیمی طی چندین مرحله تغییر می‌کند که آنها را در زیر نام می‌بریم:

  • طی 2 تا 3 روز اول ورم بینی بعد از جراحی ترمیمی به بیشتری حد خود می‌رسد.
  • در طول یک هفته تا 10 روز اولیه بعد از جراحی ترمیمی ورم بینی به تدریج کم می‌شود.
  • برای کاهش ورم اولیه بینی خود می‌توانید از کمپرس یخ استفاده کنید و طبق توصیه‌های متخصص خود پیش بروید.
  • یک ماه بعد از جراحی بینی ورم آن تا حدود زیادی کم می‌شود.
  • بعد از 5 تا 6 ماه بعد از جراحی بینی ورم جزئی در بینی شما به چشم می‌خورد.
  • یک تا 2 سال بعد از جراحی ورم بینی شما به طور کامل خوب می‌شود.

مراقبت های بعد از عمل ترمیمی

از آنجایی که بعد از جراحی بینی چشم‌ها و نواحی اطراف بینی شما کبود می‌شود و با ورم همراه است، شما باید از توصیه‌های متخصصان کمک بگیرید تا این التهاب و ورم کاهش پیدا کند. البته عوارض اولیه بعد از جراحی ترمیمی بینی طی 3 تا 4 هفته از بین می‌رود.

حتی ممکن است بعد از عمل بینی خود احساس سردرد شدیدی داشته باشید و برای رفع این سردرد باید براساس تجویز پزشک متخصص از داروهای مسکن کمک بگیرید. قرار دادن کمپرس یخ نیز می‌تواند ورم و التهاب نواحی اطراف بینی شما به تدریج رفع کند.

مراقبت های هفته اول بعد از عمل ترمیمی

در هفته‌ اول بعد از جراحی بینی نباید خوراکی‌های خیلی سفتی را بخورید؛ زیرا جویدن ممکن است به بینی شما فشار وارد کند و دچار خونریزی شود. همچنین باید به روی کمر و با قرار دادن چندین بالش پشت گردن خود بخوابید و استراحت کنید. خوابیدن بر روی پهلو طی اولین هفته بعد از عمل ترمیمی بینی به هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

مراقبت‌های هفته دوم بعد از عمل ترمیمی بینی

طی هفته دوم برای اینکه بینی شما ساختار نهایی خود را به خوبی حفظ کند بهتر است که زیر نظر متخصص چسبی بر روی بینی خود قرار دهید. چسب زدن اصول استانداردی دارد که بی‌توجهی به این اصول با دردسرهای مختلفی همراه خواهد بود.

همچنین طی هفته دوم بعد از جراحی بهتر است براساس برنامه غذایی پیشنهادی متخصص جراح پیش روید تا بینی ترمیم شده شما زودتر بهبود یابد.

مراقبت‌های هفته سوم و چهارم بعد از عمل ترمیمی بینی

در این هفته‌ها شما می‌توانید فعالیت‌های ورزشی معمول و عادی زندگی خود را ادامه دهید و برقراری رابطه جنسی طی این دوران با مشکلی همراه نخواهد بود. با توجه به وضعیت بینی خود حتی می‌توانید فعالیت‌های سنگین ورزشی خود را ادامه دهید و به زندگی روزمره‌تان برگردید.

مراقبت‌های ماه اول بعد از جراحی عمل ترمیمی بینی

بعد از گذشت یک ماه تورم و التهاب یا کبودی بینی شما به طور کامل رفع می‌شود، بنابراین شما تنها باید از وارد شدن ضربه به بینی خود جلوگیری کنید. در واقع می‌توانید راحت بخوابید، حرف بزنید و ورزش کنید اما نباید هیچ ضربه‌ای به بینی شما وارد شود.

مراقبت‌های 6 ماه بعد از جراحی ترمیمی

طی 6 ماه بینی ترمیم شده شما به طور کامل بهبود می‌یابد اما به مدت یک سال همچنان نمی‌توانید نتیجه نهایی بینی خود را مشاهده کنید. بعد از گذشت یک سال شما می‌توانید به فرم دلخواه بینی خود دست یابید.

خطرات عمل ترمیمی بینی

عمل ترمیمی بینی نیز همانند هر نوع جراحی دیگری با عوارضی همراه است که البته این عوارض تنها در 2 صورت قابل مشاهده خواهند بود. اول اینکه از یک جراح آماتور برای ترمیم بینی خود کمک بگیرید که از روش‌های غیراصولی استفاده می‌کند.

دوم اینکه از توصیه‌های تجویزشده توسط جراح و متخصص خود پیروی نکنید. تنها در این صورت است که عوارض و خطرات بعد از عمل ترمیمی بینی گریبان‌گیر شما می‌شود. برخی از رایج‌ترین عوارض بعد از عمل بینی را در ادامه نام می‌بریم:

  • خونریزی شدید
  • تورم شدید
  • کبودی بیش از حد
  • احساس درد شدید درد ناحیه جراحی‌شده
  • از دست دادن یا کاهش موقت حس بویایی
  • آلرژی و حساسیت داشتن به داروهای بیهوشی یا بی‌حسی موضعی

هزینه عمل ترمیمی بینی در تهران

جراحی ترمیمی بینی در تهران با هزینه‌های متغیری امکان‌پذیر است که البته این مبالغ به عوامل مختلفی بستگی دارند. برای مثال متخصص براساس تجربه و سابقه خود هزینه متفاوتی درخواست می‌کند. همچنین پیچیدگی روند جراحی نیز از دیگر دلایلی است که باعث تغییر هزینه‌ها می‌شود. برخی از عوامل موثر بر روی هزینه عمل ترمیمی بینی در تهران را ذکر می‌کنیم:

  • مشکل و اختلالی که بعد از جراحی اولیه بینی ایجاد شده است
  • نوع و ضخامت پوست بینی
  • تخصص و تجربه جراح
  • موقعیت مکانی مطب
  • دستمزد تیم جراح
  • تجهیزات حاضر در کلینیک
  • میزان پیچیدگی روند جراحی

سوالات متداول درباره جراحی بینی ترمیمی در تهران

عمل ترمیمی بینی چه نوع جراحی است؟

در صورتی که فردی از جراحی اولیه بینی خود راضی نباشد و با اختلالات تنفسی روبرو شود، عمل ترمیمی بینی الزامی خواهد بود.

برای انجام عمل ترمیمی بعد از جراحی اولیه بینی چقدر صبر کنم؟

برای انجام عمل ترمیمی بینی حداقل یک سال صبر کنید.

از کجا بهترین دکتر جراحی ترمیمی بینی را پیدا کنیم؟

با کمی بررسی فضای مجازی و براساس نظرات سایر بیماران می‌توانید بهترین جراح ترمیمی بینی را بیابید. به طور معمول بهترین جراحان دارای سایت اختصاصی هستند.

چند بار می‌توانم عمل ترمیمی بینی را تکرار کنم؟

بیش از 3 بار نیز می‌توانید بینی خود را عمل کنید اما با ریسک بالایی همراه است.

آیا دوره نقاهت بعد از عمل ترمیمی بینی طولانی‌تر از دوره نقاهت جراحی اولیه است؟

بله؛ زیرا بافت بینی نازک‌تر و حساس‌تر از جراحی اولیه است.

آیا هزینه جراحی ترمیمی بینی نسبت به هزینه جراحی اولیه آن بیشتر است؟

بله، اغلب جراحی ترمیمی با پیچیدگی‌های زیادی روبرو است که همین امر باعث افزایش هزینه می‌شود.

مدت زمان لازم برای عمل بینی ترمیمی چقدر است ؟

جراحی بینی ترمیمی گوشتی یا استخوانی همانند عمل بینی اولیه طی بیهوشی عمومی انجام شده و به نسبت رینوپلاستی اولیه زمان بیشتری لازم دارد. البته این موضوع به میزان مشکلات موجود بستگی داشته اما به صورت میانگین به دلیل وجود پیچیدگی و دشواری های بسیار زیاد ، ممکن است حدود 3 الی 4 ساعت زمان ببرد ، در صورتی که عمل بینی اولیه حدود یک الی دو ساعت زمان خواهد برد.

چه مدت بعد از عمل بینی ترمیمی در تهران می توان ورزش کرد ؟

در واقع همانطور که بعد از جراحی اولیه بینی برای مدتی اجازه فعالیت و ورزش کردن را ندارید ، بعد از عمل بینی ترمیمی در تهران نیز تا پایان دوره بهبودی باید از فعالیت های سنگین و ورزش کردن خودداری نمایید. البته انجام فعالیت های سبک کششی و پیاده روی از هفته دوم مانعی ندارد اما برای انجام فعالیت های سنگین تر لازم است حداقل تا دو ماه صبر نمایید. بهتر است حتما در خصوص رشته ورزشی خود و زمان شروع به ورزش بعد از عمل ترمیمی بینی با پزشک خود مشورت نمایید

برای از بین بردن جای بخیه ها بعد از عمل بینی ترمیمی چه باید کرد ؟

در واقع 4 عامل در ترمیم جای برش و بخیه های جراحی ترمیمی بینی تاثیر دارد :

گذشت زمان ، نوع پوست ، سن بیمار ، سیستم ایمنی بدن

همچنین افرادی که سیگاری هستند و از نوشیدنی های الکلی استفاده می کنند ، بیشتر مستعد باقی ماندن جای اسکار جراحی هستند ؛ چرا که روند ترمیم و بهبودی آن ها به خوبی پیش نمی رود. با رعایت مراقبت های بعد از جراحی بینی ، پیروی از دستورالعمل های جراح بینی ترمیمی تهران و همچنین استفاده از پمادهای ترمیم کننده با مشورت و راهنمایی پزشک می توانید از باقی ماندن جای بخیه و برش های جراحی جلوگیری نمایید.

نقش نوع پوست زیبا جو در عمل بینی ترمیمی چیست ؟

پوست بینی همانند یک کاور ، بینی افراد را پوشش می دهد و نتیجه حاصل از جراحی رینوپلاستی را به نمایش می گذارد. توجه داشته باشید که ضخامت پوست نقش مهمی در کاهش برخی عوارض همانند تورم و التهاب بعد از عمل دارد. طی پروسه جراحی زیبایی بینی پزشک باید با بافت اسکار زیر پوست و نیز ضخامت پوست مقابله کند. در واقع این نوعی چالشی اساسی بوده که جراح باید با آن مقابله کند. حال بهتر است بدانید که مقدار بافت سفتی که بعد از عمل بینی اولیه شکل گرفته ، معمولا در افراد با پوست ضخیم بیشتر بوده که همین موضوع سبب سخت تر شدن جراحی بینی ترمیمی در افراد با پوستی ضخیم می شود.

تفاوت میان عمل بینی اولیه و ثانویه چیست ؟

با توجه به آن که بینی یک بار تحت جراحی زیبایی قرار گرفته است ، ساختار داخلی و بافت های آن دستخوش تغییراتی شده اند که ممکن است بخش هایی از بافت های طبیعی بینی نیز برداشته شود. این نوع تغییرات ایجاد شده در آناتومی بینی زیبا جویان ، جراح را در تکنیک جراحی بینی ترمیمی محدود می کند. به همین منظور پزشک باید از تخصص و مهارت بالایی برخوردار باشد تا بتواند با وجود محدودیت ها و دشواری های بسیار اصلاحات را به صورت کاملا صحیح به انجام برساند و بینی را هم به لحاظ زیبایی و عملکرد تنفسی بهبود بخشد. از دیگر تفاوت های میان جراحی اولیه و ثانویه بالا بودن احتمال استفاده از پیوند بافت غضروفی است. در واقع با حذف برخی بافت ها ، تراشیدن و شکسته شدن استخوان بینی لازم است برای حفظ ساختار جدید این روش مورد استفاده قرار گیرد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه