جراحی بینی و بارداری ✔ باید ها و نباید ها

آیا از میزان اهمیت دوران بارداری اطلاع دارید ؟ می دانید که انجام برخی اقدامات همانند جراحی بینی و بارداری به طور همزمان می تواند برای جنین و مادر دارای ریسک بسیار بالایی باشد ؟ هر دو این اقدامات بسیار پیچیده و حساس خواهند بود ، که علاوه بر ایجاد نگرانی از جانب رسیدن به یک نتیجه عالی از جراحی بینی ، سلامت مادر و جنین را نیز تهدید خواهد کرد. در این مواقع به هنگام مراجعه به بهترین جراح بینی تهران ؛ دکتر علی شفیعی رونیزی ، شما را از خطرات احتمالی این تکنیک اگاه خواهد کرد.

جراحی بینی و بارداری - دکتر علی شفیعی

بارداری غیر منتظره و جراحی زیبایی بینی

اتفاق های غیر منتظره همواره وجود خواهند داشت که شما را شوکه خواهد کرد.برای مثال ممکن است بانوان از مدت ها قبل برای جراحی زیبایی بینی خود اقدام کرده باشند و حتی زمان مراجعه و جراحی از جانب جراح بینی تهران ، برای آن ها تعیین شده باشد ، اما در آزمایشات نهایی و انجام تست بارداری با بارداری غیره منتظره رو به رو شوند. جراحی بینی و بارداری شاید از نظر شما هم یک پروسه بی ربط با یکدیگر بوده و شما فکر کنید که هرگز جنین در رحم مادر با بینی هیچ گونه تداخلی را ایجاد نخواهد کرد. اما باید بگوییم که این گونه نیست و اثرات ماده بیهوشی مورده استفاده در پروسه جراحی زیبایی بینی و دارو های تجویز شده بعد از عمل رینوپلاستی می تواند به صورت مستقیم بر جنین تاثیرات منفی و ناخوش آیندی را بگذارد. بنابراین توصیه می شود بانوان ریسک این اقدام زیبایی را در این مواقع و در صورت وارد شدن اسیب به جنین نپذیرند.

آیا بارداری بعد از عمل رینوپلاستی مانعی دارد ؟

بعد از جراحی بینی ، بانوان در این مواقع وارد پروسه نقاهت و دوره مراقبتی بعد از جراحی بینی خواهند شد. با توجه به اسیب و تغییرات ایجاد شده در ساختار بینی ، پزشک دارو هایی را به منظور کاهش درد و تسریع روند بهبودی زیبا جویان تجویز خواهد کرد. البته این دوره بهبود ممکن است حدود 3 الی 4 ماه زمان ببرد تا استخوان بینی مستحکم و در جای خود قرار گیرد که البته زمان آن با توجه به عمل بینی استخوانی و گوشتی متفاوت خواهد بود. بنابراین جراحی بینی و بارداری با دارو های مصرفی تداخل ایجاد خواهند کرد که مجدد بر روی جنین تاثیر گذار می باشد. اما می توانید در مواقع رینوپلاستی و بارداری به پزشک شرایط و تصمیمات خود را اطلاع دهید تا پس از مشخص کردن زمان نقاهت شما بتوانید برای بارداری بدون بروز هیچ گونه عارضه و اختلالی اقدام کنید.

آیا بانوان در زمان شیردهی می توانند برای عمل زیبایی بینی اقدام کنند ؟

ممکن است بانوان برای جراحی بینی خود در زمان شیردهی اقدام کنند ، در واقع باید بدانید که این پروسه همانند جراحی بینی و بارداری دارای موانعی بوده و از جانب دکتر شفیعی ، دکتر عمل بینی تهران ، هرگز توصیه نخواهد شد. لازم است بدانید که نوزادان برای تغذیه تنها به شیر مادر وابسته هستند ، بنابراین بروز هر گونه اختلال می تواند در این مواقع برای نوزادان مناسب نباشد.

طی پروسه جراحی و در اتاق عمل پزشک از دارو های بیهوشی استفاده خواهد کرد ، که پس از آن تاثیرات این ماده بیهوشی در شیر مادر وجود داشته و به نوزاد انتقال پیدا می کند. برخی دارو های مسکن و دارو های موثر در بهبودی زیبا جویان بعد از رینوپلاستی نیز ممکن است از طریق شیر مادر به نوزادان منتقل شود و تاثیرات منفی بر روی ان ها بگذارد.

نکته : عدم مصرف دارو های توصیه شده بعد از عمل رینوپلاستی ، می تواند سبب بروز درد های شدید و عفونت محل برش یا طولانی تر شدن روند بهبودی بیماران شود ، به همین منظور جراحی بینی در دوران شیردهی هرگز توصیه نخواهد شد.

دارو بیهوشی و تاثیرات آن بر نوزادان

پروسه عمل زیبایی بینی ، تحت بیهوشی عمومی انجام خواهد شد ، در واقع زیبا جو در طی این فرایند به هوش نخواهد بود. تاثیرات این ماده حدود 24 الی 48 ساعت بوده که تاثیراتش بر روی بدن بانوان باقی می ماند. به همین منظور اگر مادران در این بازه زمانی به فرزندان خود شیر دهند ، باید انتظار خواب آلودگی در کودکان خود را داشته باشند ، زیرا تاثیرات ناشی از ماده بیهوشی از بین نرفته و از طریق شیر مادر به نوزاد منتقل می شود. به همین منظر توصیه می شود بعد از گذشت این بازه زمانی ، به فرزندان خود شیر دهند. البته در مواقع جراحی بینی و بارداری ، همواره این ماده بکار برده شده بر روی جنین تاثیر خواهد گذاشت.

آیا بارداری بر روی عمل رینوپلاستی تاثیر می گذارد ؟

نتیجه حاصل از عمل بینی و بارداری ، در مواقعی که بانوان در ابتدا بینی خود را جراحی کرده باشند و سپس برای بارداری اقدام کنند ، هیچ گونه تاثیری نخواهد گذاشت و همانند زیبا جویان دیگر با التهاب ، تورم و عوارض جانبی شایع دیگر رو به رو خواهند شد.

مشکلات تنفسی جراحی بینی و بارداری

بانوانی که تمایل به عمل بینی و بارداری را دارند ، بهتر است از انجام این اقدام خودداری کنند. زیرا طی بارداری و با توجه به تورم که بسیار طبیعی بوده و تمامی بانوان آن را تجربه خواهند کرد ، دچار انسداد حفره های بینی و عدم تنفس اسان و راحت خواهند شد. در صورتی که این دسته از زیبا جویان تحت جراحی بینی قرار گیرند تغییرات بسیار زیاد سبب تورم و التهاب بافت های داخلی بینی شده و مشکلات تنفسی را برای بانوان به وجود می آورد. بنابراین لازم است بانوان از اقدام به بارداری دست نگه دارند و در ابتدا تحت جراحی بینی قرار گیرند و بعد از گذشت بازه زمانی 3 الی 4 ماهه و بهبود مشکلات تنفسی و انسداد بینی برای جراحی بینی خود اقدام کنند.

جراحی بینی و بارداری - دکتر علی شفیعی

توصیه های مراقبتی در بانوان به هنگام جراحی بینی

  1. اگر تمایل به جراحی رینوپلاستی را دارید ، لازم است مراقبت های قبل از جراحی را جدی بگیرید و از باردار نبودن خود در ابتدا اطمینان داشته باشید ، بنابراین جراحی بینی و بارداری نیازمند رعایت برخی نکات بوده که لازم است آن را به خوبی رعایت کنید.
  2. در ابتدا توصیه می شود بانوان قبل از اقدام به بارداری با انجام آزمایشات لازم از باردار نبودن خود مطمئن شوند.
  3. اگر مدت زمان کوتاهی از بارداری و تولد فرزندشان می گذرد بهتر است بعد از گذشت یک بازه زمانی 6 ماهه برای جراحی بینی به بهترین پزشک در تهران ، مراجعه کنند.

در صورت وجود انحراف و مشکلات تنفسی عمل بینی در دوران بارداری انجام خواهد شد ؟

در برخی موارد خاص و حساس ممکن است به علت وجود انحراف در استخوان سپتوم بینی و انسداد مجاری تنفسی جراحی بینی و بارداری به منظور تامین اکسیژن مورد نیاز مادر و جنین و پیشگیری از بروز خطرات احتمالی جراحی انجام شود. البته امکان انجام این پروسه درمانی و جراحی بینی بسیار کم بوده و به ندرت پیش خواهد آمد ، که در صورت صلاح دید پزشک و موارد حاد انجام خواهد شد.

عوارض ناشی از جراحی بینی و بارداری چیست ؟

بهتر است بدانید که پروسه رینوپلاستی یک اقدام درمانی و زیبایی بوده که باید با دقت و ظرافت بسیار بالایی توسط جراح بینی خوب در تهران انجام شود ، بنابراین اگر عمل بینی و بارداری بلافاصله انجام شود تورم و التهاب بسیار زیاد خواهد شد و در نتیجه بینی زیبا جو فرم زیبا و مطلوبی نخواهد داشت. به همین منظور از جانب دکتر عمل بینی توصیه می شود بعد از گذشت یک بازه زمانی بعد از بارداری جراحی زیبایی بینی انجام شود.

علت پرهیز از انجام عمل های زیبایی در دوره بارداری چیست ؟

دلایل متعددی وجود دارد که ثابت می کند انجام جراحی بینی و بارداری و دیگر جراحی های زیبایی در دوره بارداری می تواند بسیار خطرناک و جبران ناپذیر باشد. برای مثال می توان به لخته شدن خون بانوان اشاره کرد. همچنین در مواقعی که بانوان در هفته های بیستم بارداری خود می باشند ، موقعیتی پیش خواهد آمد که در مواقعی که بانوان به پشت خوابیده اند ، وزن جنین سبب محدود کردن جریان خون خواهد شد. بنابراین قرار گرفتن تحت جراحی زیبایی بینی که لازم است بانوان به پشت دراز بکشند و سر خود را بالاتر از سطح بدن قرار دهند خطرناک خواهد بود.

مشاوره در صورت جراحی بینی در دوران بارداری

اگر قصد جراحی بینی و بارداری را دارید ، می توانید در ابتدا به یک پزشک زنان و جراح بینی با تجربه و ماهر مراجعه کنید. در جلسات مشاوره تمامی دغدغه های خود را بازگو کنید و از دکتر علی شفیعی ، جراح بینی خوب در تهران ، بخواهید تا بهترین راه کار را به شما ارائه دهد. پزشک در این جلسات وضعیت جسمانی شما را با توجه به هر نوع سابقه پزشکی و دارو های مصرفی و شرایط جسمانی بررسی کرده و زمان و اقدامات درست را به شما اطلاع خواهد داد ، که در یک بازه زمانی مناسب هم جراحی بینی خود را انجام دهید و هم دوره بارداری را بدون بروز مشکل و اختلال و همچنین وارد شدن آسیب های خطرناک بر جنین را نیز به خوبی و با آرامش خاطر سپری کنید.

آیا نوع زایمان می تواند بر بینی جراحی شده تاثیر بگذارد ؟

جراحی بینی و بارداری هیچ گونه تاثیری بر ساختار استخوانی زیبا جو ندارد ، بنابراین بانوان می توانند به صورت طبیعی یا سزارین و بدون هیچ گونه نگرانی زایمان خود را انجام دهند.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه