دلایل عدم تقارن سوراخ‌های بینی بعد عمل

برای بیمارانی که از بینی‌های بزرگ، بینی نامتقارن یا کج خود ناراضی و ناامید هستند، جراحی زیبایی بینی به عنوان یک راه‌حل ایده‌آل برای رفع نگرانی‌های آنها خواهد بود. در واقع با جراحی بینی شکل و ظاهر بینی افراد متقاضی جذابیت بیشتری پیدا می‌کند و به زیبایی چهره آنها نیز منجر می‌شود اما اگر بعد از عمل بینی متوجه شوید که سوراخ‌های بینی شما تقارن ندارند، چه حسی خواهید داشت؟ شاید برایتان سوال شود که آیا عدم تقارن سوراخ‌های بینی بعد از جراحی امری نگران‌کننده است؟ دلایل زیادی برای نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی بعد از عمل وجود دارند که ما قصد داریم در این راهنما دلایل اصلی را توضیح دهیم. همچنین در مورد مسائل نگران‌کننده مرتبط به سوراخ‌های نامتقارن بینی نیز صحبت می‌کنیم.

دلایل عدم تقارن سوراخ‌های بینی بعد عمل

چرا بعد از جراحی سوراخ‌های بینی نامتقارن هستند؟

اگر بعد از هر نوع عمل زیبایی بینی از عمل طبیعی بینی گرفته تا عمل فانتزی بینی متوجه شدید که سوراخ‌های بینی شما نامتقارن هستند سعی کنید خونسردی خود را حفظ کنید و پرخاشگر نشوید. در بیشتر موارد افراد خیلی سریع واکنش نشان می‌دهند و عصبانی می‌شوند اما مطمئن باشید به این رفتارها نیازی نیست.

عدم تقارن سوراخ‌های بینی بعد از عمل یک پاسخ طبیعی به رینوپلاستی است. این موضوع به دلایل مختلفی بستگی دارد. برای مثال به دلیل وجود بافت اسکار، بخیه‌ها، اسپلینت و تورم بینی بعد از جراحی ممکن است سوراخ‌های بینی شما نامتقارن به نظر رسند. البته تورم اصلی‌ترین دلیل عدم تقارن سوراخ‌های بینی است.

تورم بعد از جراحی زیبایی بینی، یکی از شایع‌ترین عوارض جانبی جراحی زیبایی است و اغلب بر روی هر سوراخ بینی تاثیر متفاوتی دارد. همین مسئله باعث می‌شود تا شما سوراخ‌های بینی خود را نامتقارن مشاهده کنید. در بیشتر موارد، تورم بعد از جراحی به تدریج و با بهبود صورت شما از بین می‌رود، بنابراین عدم تقارن سوراخ‌های بینی نیز با گذر زمان رفع می‌شود.

تکنیک‌های عمل بینی و عوامل موثر حین عمل

دقت در تکنیک‌های جراحی می‌تواند به طور قابل توجهی بر تقارن سوراخ‌های بینی تاثیر بگذارد. جراحان ماهر به طور دقیق غضروف و بافت بینی فرد زیباجو را دستکاری می‌کنند تا مشخصات مورد نظر متقاضی ایجاد شود. با این حال برخی از مسائل در حین عمل جراحی می‌توانند بر روی عدم تقارن سوراخ‌های بینی موثر باشند که برخی از آنها را در زیر نام می‌بریم:

  • ایجاد تغییرات زیاد در حذف یا جابجایی شکل غضروف
  • بخیه نامتقارن که بر ساختار بینی موثر باشد
  • افراط بیش از حد در تصحیح فرم بینی

همه این عوامل می‌توانند به عدم تقارن سوراخ‌های بینی منجر شوند. انتخاب یک جراح با سابقه و قوی باعث می‌شود که تکنیک‌های جراحی به دقت انجام شوند و چنین خطرات یا عوارض احتمالی به حداقل برسند.

پاسخ‌های درمانی فردی

پاسخ‌های درمانی فردی در نتیجه جراحی‌های زیبایی صورت به ویژه جراحی بینی نقش بسیار مهمی دارد. روند بهبودی در هر یک از افراد با سایرین متفاوت است و عواملی مانند ساختار بینی، قدرت غضروف و تاریخچه پزشکی فرد متقاضی می‌تواند بر نحوه بهبود بینی پس از یک جراحی زیبایی موثر باشد.

جراحان با تجربه و با سابقه می‌دانند که بینی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های صورت محسوب می‌شود، بنابراین قبل از آغاز روند جراحی آناتومی و اهداف زیبایی شناسی منحصر به فرد هر بیمار را در نظر می‌گیرند. به در نظر گرفتن پاسخ‌های درمانی فردی دقیق، یک جراح باسابقه می‌تواند بهترین راهنمایی‌ها را در اختیار فرد متقاضی قرار دهد تا زودتر به نتیجه دلخواه خود بعد از جراحی دست یابد.

چه زمانی برای عدم تقارن سوراخ‌های بینی به پزشک مراجعه کنیم؟  

به طور کلی عدم تقارن سوراخ‌های بینی امری نگران‌کننده نیست. در واقع سوراخ‌های بینی نامتقارن طی چند هفته اول دوره بهبودی بعد عمل بسیار رایج هستند بنابراین سعی کنید بر روی بهبودی بینی خود تمرکز کنید. به عبارت دیگر خیلی به نتیجه نهایی فکر نکنید؛ زیرا تا زمانی که به طور کامل بهبود پیدا نکنید، نتیجه نهایی قابل مشاهده نیست.

به خاطر داشته باشید برای بهبودی کامل باید حدود یک سال یا حتی بیشتر منتظر بمانید. در ضمن باید نسبت به نتیجه نهایی جراحی بینی خود واقع‌بین باشید و فراموش نکنید که دستیابی به نتیجه عملی که سوراخ‌های بینی شما به طور کامل متقارن باشند امری غیرواقعی است.

با وجود همه این موضوعات، اگر بعد از رفع تورم و با گذشت 6 تا 8 هفته، هنوز سوراخ‌های بینی شما نامتقارن بودند، باید به سراغ متخصص جراح خود بروید. چنین مشکلی می‌تواند نشانه‌ای از انحراف بینی  بعد از جراحی باشد که امری نگران‌کننده خواهد بود و باید درمان شود.

چه زمانی عدم تقارن سوراخ‌های بینی نگران‌کننده است؟

به طور کلی عدم تقارن سوراخ‌های بینی بعد از جراحی، موضوعی عادی است اما در برخی موارد می‌تواند نگران‌کننده باشد و شما باید به متخصص جراح بالقوه‌ای مراجعه کنید. در صورتی که یکی از علائم زیر را مشاهده می‌کنید، عدم تقارن بینی شما غیر طبیعی است و باید رفع شود:

  • عدم تقارن مداوم: بعد از هفته‌ها و ماه‌ها سوراخ‌های بینی شما همچنان نامتقارن هستند.
  • تفاوت چشمگیر میان سوراخ‌های بینی: یکی از سوراخ‌های بینی به طور قابل توجهی بزرگ‌تر و متفاوت‌تر از سوراخ دیگر است.
  • بروز انسداد یا مشکلات تنفسی: سوراخ‌های نامتقارن بر روی عملکرد بینی شما نیز تاثیر منفی دارند.
  • بروز ناراحتی مزمن: درد مداوم یا ناراحتی در داخل بینی یا اطراف آن می‌تواند امری غیر طبیعی باشد.

علاوه بر این موقعیت‌هایی که ذکر شد، اگر یک قسمت برجسته بر روی بینی شما باقی مانده یا اینکه تفاوت سوراخ‌های بینی بسیار زیاد است باید برای درمان آن اقدام کنید. حتی در چنین حالتی به رینوپلاستی ترمیمی نیز نیاز پیدا خواهید کرد.

در صورت مشاهده هر یک از این هشدارها باید بلافاصله به متخصص جراح خود مراجعه کنید. بعد از مشورت با متخصص می‌توانید برای جراحی تجدید نظر بهترین تصمیم را بگیرید. یک ارزیابی کامل می‌تواند تعیین کند که آیا ساختار بینی شما اصلاح می‌شود یا اینکه باید از روش‌های اضافی برای ترمیم آن استفاده کرد.

آیا می‌توان از نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی جلوگیری کرد؟

اگر قصد جراحی بینی دارید و از نامتقارن شدن سوراخ‌های بینی خود نگران هستید، توصیه می‌کنیم جراح متخصصی را بیابید که بتواند عمل بینی شما را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. با انتخاب یک جراح متخصص احتمال بروز نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی به حداقل می‌رسد.

بهترین راه برای جلوگیری از عوارض احتمالی عمل جراحی همانند نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی، انتخاب جراحی است که به طور کامل با روند جراحی بینی آشنایی داشته باشد. علاوه بر این اگر بعد از عمل، بینی شما تورم زیادی دارد باید مراقبت های بعد از عمل را جدی بگیرید و از آنها پیروی کنید. توجه به دستور العمل‌های متخصص نیز از مشاهده سوراخ‌های بینی نامتقارن بعد از تورم جلوگیری می‌کند.

برای بهبود مشکل عدم تقارن سوراخ‌های بینی چقدر صبر کنیم؟

عمل ترمیمی بینی برای رفع نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی بهتر است بعد از جراحی اولیه انجام شود؛ زیرا در این صورت تاثیر بیشتری دارد. البته شما نباید بلافاصله بعد از عمل اولیه برای جراحی ترمیمی آماده شوید، بلکه باید حداقل یک سال منتظر نتیجه نهایی باقی بمانید.

در طول این دوره زمانی یک ساله می‌توانید به طور دائم از مشاوره جراح خود استفاده کنید و با برنامه‌ریزی دقیق برای عمل ترمیمی آماده شوید. بعد از یک سال انتظار می‌رود غضروف و پوست بینی شما به مرور بهبود یافته و عوارض بعد از جراحی نیز به حداقل رسیده‌اند، بنابراین شما می‌توانید برای جراحی ترمیمی آماده شوید.

امکان ترمیم مشکل عدم تقارن سوراخ‌های بینی وجود دارد؟

اگر بعد از جراحی با مشکل عدم تقارن سوراخ‌های بینی روبرو شدید، راه‌حل‌هایی وجود دارند که شما می‌توانید از آنها برای بهبود ظاهر بینی خود کمک بگیرید. یکی از بهترین روش‌ها تزریق‌ پرکننده است که در برخی موارد این پرکننده‌ها می‌توانند عدم تقارن سوراخ‌های بینی را کاهش دهند و به بهبود ظاهر بینی کمک کنند.

این روش یک راه‌حل سریع و غیر جراحی است که می‌تواند به حداقل رساندن عدم تقارن سوراخ‌های بینی کمک کند. البته نتیجه این پرکننده‌ها نیز بعد از فروکش کردن تورم بینی قابل مشاهده خواهد بود. روش دیگر رفع معضل عدم تقارن بینی نیز انجام جراحی تجدید نظر یا ترمیمی است.

اگر سوراخ‌های بینی شما بعد از جراحی زیبایی خیلی با یکدیگر تفاوت دارند، ممکن است برای رفع مشکل به جراحی اضافی یا کمک یک متخصص حرفه‌ای نیاز داشته باشید. فراموش نکنید، جراحی ترمیمی در واقع آخرین راه‌حل است و شاید با خرابی‌ها و هزینه‌های زیادی همراه باشد.

با این حال اگر نگران عدم تقارن سوراخ‌های بینی خود هستید و به دنبال روشی می‌گردید تا این معضل رفع شود، بهترین روش کمک گرفتن از یک متخصص حرفه‌ای در زمینه جراحی ترمیمی بینی است.

عمل ترمیمی سوراخ‌های بینی

هنگامی که سوراخ‌های بینی بعد از جراحی با هم تقارن ندارند برای تصحیح این مسئله به رینوپلاستی ترمیمی نیاز دارید. این عمل جراحی یکی از تخصصی‌ترین جراحی‌ها است که بر روی بینی افراد متقاضی انجام می‌شود. عمل بینی ترمیمی همانند جراحی زیبایی بینی است اما متخصص از تکنیک‌های پیشرفته برای ایجاد تغییرات بیشتر استفاده می‌کند.

در واقع فرد متخصص باید بر روی نتیجه عمل بینی قبلی تغییرات اضافی به وجود آورد تا نتیجه نهایی باب دل فرد متقاضی شود. جراحی بافت اسکار کمی سخت است و تغییرات ساختاری بینی با پیچیدگی همراه خواهد بود. رینوپلاستی تجدید نظر تنها با هدف بازگرداند عملکرد مناسب و تقارن سوراخ‌های بینی انجام می‌شود.

طی این روش جراحی، متخصص در امتداد پایه‌های سوراخ‌های بینی برش ایجاد می‌کند که البته این زخم تا حد زیادی پنهان است اما بعد از بهبودی کامل امکان دارد کمی قابل مشاهده باشد. در ادامه نیز مقداری از بافت سوراخ بینی را برمی‌دارد. برای ایجاد تقارن بین سوراخ‌های بینی ممکن است مقداری بافت را از یک سوراخ برداشته و از آن جدا کند.

آیا ترمیم سوراخ‌های نامتقارن بینی دشوار است؟

با اینکه عدم تقارن سوراخ‌های بینی بعد از رینوپلاستی امری طبیعی است اما اگر بعد از بهبودی کامل همچنان سوراخ‌های بینی شما نامتقارن هستند، باید از گزینه‌های پیش‌روی خود استفاده کنید. با مراجعه به پزشک شما می‌توانید بهترین راه‌حل برای رفع عدم تقارن سوراخ‌های بینی خود را بیابید و به آن عمل کنید.

برخی از متخصصان از یک مایع مخصوص که پرکننده‌های پوستی هستند برای شکل دادن و کانتور کردن بینی یا بهبود عدم تقارن آن استفاده می‌کنند. این روش تا حدودی راحت‌ترین راه‌حل برای رفع مشکل عدم تقارن سوراخ‌های بینی است. استفاده از این ماده پرکننده یک راه‌حل موثر و غیر تهاجمی است که البته نتیجه آن دائمی نخواهد بود.

در برخی موارد نیز برای رفع مشکل نامتقارن بودن سوراخ‌های بینی، شما به عمل ترمیمی بینی نیاز دارید. عمل ترمیمی به طور معمول جراحی خیلی سختی است و باید تحت نظر یک متخصص حرفه‌ای انجام شود. از این رو باید در انتخاب فرد جراح دقت زیادی به خرج دهید و سعی کنید متخصصی را بیابید که در حوزه عمل ترمیمی سابقه خوبی داشته باشد.

هزینه رفع مشکل عدم تقارن سوراخ‌های بینی بعد از عمل

نمی‌توان هزینه مشخصی برای رفع مشکل عدم تقارن سوراخ‌های بینی ذکر کرد؛ زیرا این هزینه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارند. در واقع اندازه و تغییر شکل سوراخ‌های بینی به علاوه روشی که برای اصلاح سوراخ‌های بینی انجام می‌شود بر روی هزینه نهایی تاثیر بسزایی دارد.

علاوه بر این موضوعات تخصص جراح و حق الزحمه او نیز از دیگر موارد موثر بر روی هزینه جراحی بینی تقارن سوراخ‌های بینی به حساب می‌آیند. به خاطر داشته باشید، همیشه عمل‌های ترمیمی بینی با هزینه و پیچیدگی‌های بیشتری همراه است.

سخن آخر

بینی شما ارزش تلاش کردن را دارد، بنابراین اگر بعد از جراحی زیبایی همچنان سوراخ‌های بینی شما نامتقارن هستند، توصیه می‌کنیم از متخصصی حرفه‌ای برای ترمیم دوباره بینی خود کمک بگیرید. در نهایت تنها یک جراح واقعی و خوب می‌تواند مشکل عدم تقارن سوراخ‌های بینی شما را رفع کند.

دکتر علی شفیعی متخصص گوش، حلق و بینی یکی از جراحان حرفه‌ای در حوزه عمل زیبایی بینی و جراحی ترمیمی آن است که تیم متخصصی در مطب خود دارد. این جراح با استفاده از به روزترین تجهیزات می‌تواند عمل بینی شما را به خوبی انجام دهد و شما نیز بدون شک از جراحی خود راضی خواهید بود.

 

 

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه