عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

بدون شک در حال حاضر، افراد زیادی را در میان دوستان و آشنایان خود می‌بینید که عمل بینی را تجربه کرده‌اند. به عبارت دیگر در عصر مدرن امروزی که روش جراحی‌های زیبایی به شکل‌های مختلفی انجام می‌شود، برخی جراحی بینی فانتزی را میپسندند و افرادی نیز جراحی بینی نیمه فانتزی یا طبیعی را ترجیح می دهند .در هر صورت متقاضیان رینوپلاستی نیز بیش از پیش به کلینیک‌های جراحی زیبایی مراجعه می‌کنند. با اینکه این عمل زیبایی یکی از رایج‌ترین جراحی‌ها محسوب می‌شود اما همه زیباجویان نمی‌توانند این جراحی را تجربه کنند.

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

در برخی موارد افراد به دلیل وضعیت جسمانی و سلامتی که دارند، نمی‌توانند جراحی بینی را انجام دهند. برای اینکه بفهمید آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی بینی هستید، توصیه می‌کنیم به سراغ متخصصان حرفه‌ای در حوزه جراحی زیبایی بروید و از آنها کمک و راهنمایی بگیرید. در ادامه نیز برخی از افراد که کاندید مناسبی برای جراحی زیبایی بینی نیستند را معرفی می‌کنیم. 

چه کسانی نباید عمل بینی انجام دهند؟

شاید بر این تصور باشید که هرکسی می‌تواند بینی بدفرم و بدشکل( بینی کج ، بینی شکسته یا پلیپ بینی) خود را عمل کند تا زیباتر به نظر برسد اما متاسفانه این تصور درست نیست. برخی از افراد با توجه به شرایط فیزیکی که دارند نمی‌توانند عمل بینی را تجربه کنند یا از شر بینی بد شکل خود خلاص شوند.

برای اینکه بتوانید از ایده‌آل بودن شرایط خود برای جراحی بینی مطمئن شوید باید به سراغ متخصص حرفه‌ای بروید که کلینیک مجهزی داشته باشد. این متخصصان با اجرای آزمایش‌های لازم می‌توانند از شرایط شما مطمئن شوند و در صورت مساعد بودن وضعیت فیزیکی‌تان بینی شما را زیر تیغ ببرند. در بخش‌های بعدی افرادی که نباید جراحی بینی انجام دهند را معرفی می‌کنیم.

افراد زیر سن قانونی (18 سال)

سن در بیشتر جراحی‌ها امری مهم است که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. عمل بینی نیز به سن افراد وابسته است، به طوری که افراد زیر سن قانونی یا زیر 18 سالگی خود نمی‌توانند این جراحی را تجربه کنند. در نظر داشته باشید تا قبل از 18 سالگی هنوز استخوان افراد به اندازه کافی رشد نکرده است.

با توجه به اینکه ساختار استخوان افراد هنوز تا زیر 18 سالگی به تکامل کامل نرسیده است، این امکان وجود دارد که با گذر زمان دوباره فرم بینی آنها تغییر کند. از این رو هیچ پزشکی قبول نمی‌کند بینی افراد زیر 18 سال را جراحی کند.

فرقی ندارد قصد شما عمل بینی گوشتی باشد یا اینکه برای جراحی بینی استخوان دست به کار شوید. در هر صورت دختران باید بعد از 17 سالگی خود اقدام کنند و پسران نیز تا قبل از 18 سالگی نمی‌توانند جراحی زیبایی بینی انجام دهند.

افراد مبتلا به کم‌خونی شدید

عمل بینی برای چه کسانی خطرناک است؟

نتیجه عمل بینی

با اینکه جراحی بینی خونریزی زیادی ندارد اما افرادی که کم‌خونی شدید دارند نمی‌توانند این جراحی را تجربه کنند. شاید برایتان سوال شود که چرا جراحی بینی با خونریزی کمی همراه است؟ از آنجایی که متخصصان قبل از جراحی از ماده بیهوشی استفاده می‌کنند، رگ‌های خونی فرد بیمار باریک و تنگ‌تر می‌شود. بنابراین میزان خونریزی نیز تا جای ممکن کاهش می‌یابد.

با این وجود باز هم افرادی که از کم‌خونی شدیدی رنج می‌برند نباید به فکر این نوع جراحی زیبایی باشند؛ زیرا بعد از عمل در برخی موارد متخصصان داروهای خاصی تجویز می‌کنند تا کبودی یا ورم بینی کاهش و بهبود یابد. این داروها ممکن است برای افراد با کم‌خونی شدید مضر و خطرناک باشد.

به همین دلیل قبل از جراحی بینی، پزشکان فرد مورد نظر را تحت آزمایش و معاینه دقیق قرار می‌دهند تا هموگلوبین خون او را بررسی شود. افرادی که هموگلوبین خون آنها از 10 کمتر باشد، نمی‌توانند جراحی زیبایی بینی را تجربه کنند.

افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی

با توجه به اینکه برای عمل ترمیمی بینی یا جراحی اولیه بینی، متخصصان باید از داروی بیهوشی استفاده کنند، افراد مبتلا به بیماری‌های عروقی و قلبی ممکن است به این داروها واکنش نشان دهند. از این رو این افراد نباید به جراحی زیبایی بینی فکر کنند؛ زیرا برای آنها خطرناک است.

البته این خطر احتمالی خواهد بود و بدون تشخیص پزشک نمی‌توان به طور قطعی تصمیم گرفت. برای اینکه از احتمال خطر و ریسک مربوط به این جراحی زیبایی مطمئن شوید، باید از متخصصان حرفه‌ای عمل‌های زیبایی مشاوره بگیرید.

افراد مبتلا به دیابت

بیشتر افراد مبتلا به بیماری دیابت، مستعد سایر بیماری‌ها هستند. برای مثال این بیمار‌ها ممکن است به اختلالات قلبی و مشکلات کلیوی نیز دچار باشند، از این رو افراد ایده‌آلی برای جراحی بینی نخواهند بود. به خاطر داشته باشید جراحی بینی برای افراد مبتلا به دیابت بسیار خطرناک است؛ زیرا احتمال عفونت نیز وجود دارد.

متاسفانه بیماران دیابتی با اختلالات مختلفی روبرو هستند. برای مثال زخم‌های بعد از جراحی آنها خیلی دیر بهبود می‌یابد، بدین ترتیب ممکن است بعد از عمل بینی استخوانی یا گوشتی خود زخم‌های آنها دچار عفونت شود. عفونت نیز در بیشتر موارد به سختی از بین می‌رود و ریسک این جراحی برای آنها بسیار بالا است.

افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی

قصد دارید چه نوع جراحی بینی انجام دهید؟ عمل فانتزی بینی را ترجیح می‌دهید یا نیمه فانتزی و طبیعی را بیشتر می‌پسندید؟ با توجه به نوع جراحی که در نظر دارید، این امکان وجود دارد که مشکلات تنفسی برای شما ایجاد شود. برای مثال در برخی جراحی‌ها همانند جراحی فانتزی، بینی شما بیش از حد کوچک می‌شود و همین امر اختلالات تنفسی به همراه دارد.

اگر فردی قبل از جراحی خود اختلال تنفسی داشته باشد، بدون شک بعد از جراحی این اختلال تشدید می‌یابد. به همین دلیل افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی همانند آسم کاندید خوبی برای جراحی بینی نیستند. حتی در برخی موارد بیماران مبتلا به تنگی نفس به مواد بیهوشی نیز واکنش جدی نشان می‌دهند.

افراد خیلی چاق

به طور حتم می‌دانید که چاقی نیز باعث اختلالات تنفسی می‌شود. پس افراد خیلی چاق با مشکلات تنفسی پنهانی روبرو هستند که این اختلالات ممکن است با تزریق داروی بیهوشی تشدید پیدا کنند. علاوه بر مشکلات تنفسی، همیشه احتمال لاغری افراد چاق وجود دارد. پس ممکن است بعد از لاغری فرم بینی آنها تغییر کند و بدشکل به نظر برسد.

افراد مصرف‌کننده دخانیات و نوشیدنی‌های الکلی

همه ما می‌دانیم که مصرف‌ کردن سیگار و الکل ضررهای زیادی برای بدن دارد که یکی از این ضررها تنگی نفس شدید است. در ضمن افراد مصرف‌کننده سیگار و الکل با مشکلات قلبی و عروقی نیز دست و پنجه نرم می‌کنند. ریه‌های آنها هم در بیشتر موارد بیمار و ضعیف هستند.

با توجه به عارضه‌هایی که سیگار و الکل در بدن افراد مصرف‌کننده ایجاد می‌کند، نمی‌توان آنها را کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی در نظر گرفت. اگر شما نیز به مصرف سیگار یا الکل اعتیاد دارید، نباید جراحی زیبایی بینی را تجربه کنید؛ زیرا با دردسرهای زیادی روبرو می‌شوید.

افراد ورزشکار

شاید باورتان نشود اما حتی عمل طبیعی بینی نیز برای افراد ورزشکار خطرناک است؛ زیرا ریسک آسیب دیدن بینی در این افراد بالا خواهد بود. این امکان وجود دارد که در حین ورزش به بینی آنها آسیبی وارد شود و دچار انحراف بینی شوند.

بیشتر افراد ورزشکار که جراحی بینی انجام می‌دهند، بعد از آسیب به عمل ترمیمی نیاز پیدا می‌کنند که با دردسرها و عوارض بعد از جراحی بینی مختلفی همراه است. در نتیجه این نوع جراحی زیبایی حتی برای ورزشکاران نیز خطرناک خواهد بود و باید تحت مشاوره با متخصص انجام شود.

افراد مبتلا به بیماری‌های روحی و استرس شدید

شاید فکر کنید که برای جراحی بینی تنها باید فیزیک سالمی داشته باشید و با هیچ بیماری کم‌خونی یا تنفسی دست و پنجه نرم نکنید اما این طور نیست. بیماری‌های روحی و استرس شدید نیز می‌توانند جراحی بینی را به عملی خطرناک تبدیل کنند.

در برخی موارد این معضلات می‌توانند مشکلات اساسی در افراد به وجود آورند. توصیه می‌کنیم قبل از جراحی زیبایی بینی خود به سراغ یک روانشناس حرفه‌ای بروید تا استرس شما کاهش یابد. روش‌های مختلفی همانند یوگا یا کلاس‌های روانشناسی می‌توانند اضطراب و استرس شما را کاهش دهند.

افراد حساس به داروهای بیهوشی

کسانی که به داروهای بیهوشی حساس هستند، نباید جراحی بینی انجام دهند؛ زیرا این جراحی می‌تواند برای آنها خطرآفرین باشد. در صورتی که از حساسیت خود به داروهای بیهوشی آگاه نیستید، قبل از جراحی متخصص مورد نظر شما معاینات مختلفی انجام می‌دهد. پیش از اینکه تایید جراح منتخب خود را دریافت کنید، نباید برای جراحی با مواد بیهوشی اقدامی انجام دهید.

افراد مبتلا به بیماری وسواس

بسیاری از افراد بیماری وسواس را امری عادی تلقی می‌کنند که خیلی خطرناک نیست اما این بیماری می‌تواند تاثیرات منفی زیادی بر روی ذهن افراد داشته باشد. کسانی که به بیماری وسواس دچار هستند، ممکن است بعد از عمل تا جنون ذهنی نیز پیش روند؛ زیرا به طور دائم در حال مقایسه فرم قبلی و بعدی بینی خود خواهند بود.

همچنین این افراد بینی خود را با سایرین مقایسه می‌کنند، بر روی تقارن آن حساسیت زیادی به خرج می‌دهند و همین مسئله می‌تواند برای آنها خطرناک باشد. بدین ترتیب افراد مبتلا به بیماری وسواس نباید به فکر جراحی بینی باشند. حتی این امکان وجود دارد که برخی از افراد مبتلا به وسواس شدید بعد از جراحی بینی، از صورت خود متنفر می‌شوند.

کاندیدای مناسب برای عمل بینی

افرادی که از بینی طبیعی خود ناراضی هستند و باور دارند که با گذر زمان فرم بینی آنها بدتر می‌شود، می‌توانند کاندیدای مناسبی برای جراحی زیبایی بینی محسوب شوند. کسانی که بینی بد شکلی دارند و سلامت فیزیکی آنها مناسب است، بهترین کاندید برای جراحی زیبایی بینی هستند. برخی دیگر از افراد ایده‌آل برای عمل بینی را در زیر نام می‌بریم:

  • افرادی که از جراحی بینی انتظارات معقول دارند
  • افرادی که قصد دارند بینی بد فرم آنها ظاهر بهتری داشته باشد نه اینکه به طور کامل بی‌نقص باشد
  • کسانی که از جراح بینی توقع ندارند که تغییرات گسترده‌ای بر روی بینی آنها اعمال کند
  • افراد دارای سن مناسب
  • متقاضیانی که برای جراحی بینی از نظر روحی و فیزیکی آمادگی کامل دارند
  • زیباجویانی که شرایط و سابقه پزشکی مورد تایید متخصصان دارند
  • افرادی که به از هر نوع آلرژی و حساسیت عاری هستند ( یا بیماری خاص خود را قبل از جراحی به متخصص اطلاع داده‌اند)

آیا عمل بینی برای من خطرناک است؟

رینوپلاستی یک عمل زیبایی است که بر روی شکل و ساختار بینی شما تاثیر می‌گذارد. این جراحی زیبایی در صورت شما تعادل و تقارن ایجاد می‌کند و به اصلاح عیوب آن کمک بزرگی خواهد کرد.

در حال حاضر که تجهیزات مربوط به جراحی‌های زیبایی توسعه پیدا کرده‌اند، متخصصان حرفه‌ای می‌توانند تمام عیوب مربوط به بینی‌های نوک پیازی، پهن، گوشتی و استخوانی را رفع کنند. همچنین افرادی که از قوز و برآمدگی بینی خود ناراضی هستند، می‌توانند با جراحی زیبایی بینی از شر آن خلاص شوند.

برای اینکه مطمئن شوید که شما می‌توانید جراحی بینی را تجربه کنید یا اینکه آیا جراحی بینی برای شما خطرناک است، باید به سراغ متخصص حرفه‌ای بروید و از او مشورت بگیرید.

به طور معمول با بررسی ویژگی‌های ذکر شده در زیر می‌توانید بفهمید که آیا کاندید خوبی برای عمل زیبایی بینی محسوب می‌شوید یا اینکه باید از این جراحی زیبایی صرف‌نظر کنید.

  • سن
  • توقعات از جراحی
  • نوع بینی (نوک پیازی، قوز دار، بینی کج، دارای نوک تورفته، پهن و غیره)
  • شرایط و وضعیت سلامتی
  • مشکلات و اختلالات روحی

بهترین متخصص عمل‌های زیبایی بینی

با توجه به اینکه جراحان زیادی در حال حاضر وجود دارند، انتخاب و پیدا کردن جراحان حرفه‌ای کار سختی است. برای اینکه بتوانید بهترین متخصص حاضر در این حوزه را بیابید، باید به صلاحیت، مدارک، تجربه، میزان رضایت سایر بیماران و غیره توجه داشته باشید.

بهترین جراح زیبایی می‌تواند انتظارات شما را برآورده کند و قبل از عمل اطلاعات کاملی در اختیارتان قرار می‌دهد. متخصصان حرفه‌ای پاسخگوی انتظارات غیرواقعی بیماران نیز هستند و می‌توانند آنها را به خوبی قانع کنند.

در بعضی مواقع به منظور ایجاد تقارن و تعادل مناسب متخصص باید روش‌های مختلفی را به کار گیرد که این موضوع به تبحر و تجربه جراح منتخب شما بستگی دارد. دکتر شفیعی نیز یکی از متخصصان حرفه‌ای حاضر در حوزه جراحی گوش، حلق و بینی است که انواع جراحی‌های زیبایی، سر و گردن را با بالاترین کیفیت انجام می‌دهد.

سخن آخر

عمل بینی همان‌طور که بسیار مثبت و تاثیرگذار است، در برخی موارد می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد و حتی باعث دردسر شود. در این راهنما توضیح دادیم که همه افراد نمی‌توانند برای جراحی زیبایی بینی خود دست به کار شوند. بنابراین اگر شما نیز یکی از شرایط ذکر شده در این راهنما را دارید، قبل از اقدام برای جراحی بینی خود، با متخصصی حرفه‌ای مشورت کنید.

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه