عمل بینی طبیعی مردانه در تهران

بینی مشخص‌ترین ویژگی صورت است که اگر زیبا باشد بدون شک چشم‌ها، دهان و گونه‌های شما را نیز زیباتر نشان می‌دهد. در مقابل اگر بینی نامطلوب و ناهنجاری داشته باشید، جذابیت کلی صورت شما کاهش می‌یابد. از این رو جراحی بینی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی ظاهر و صورت شما داشته باشد. یکی از عمل‌های بینی که به تازگی متداول شده است، عمل بینی مردانه نام دارد. به طور تخمینی سالانه حدود یک میلیون عمل زیبایی بر روی بینی مردان انجام می‌شود و این جراحی یکی از 5 عمل برتر جهان به شمار می‌آید. در واقع جراحی بینی مردانه برای تغییر شکل و تنظیم ساختار بینی آقایان انجام می‌شود تا بینی متعادل‌تر و دلپذیرتری داشته باشند. برای آشنایی بیشتر با این روش جراحی می‌توانید مطلب زیر را مطالعه کنید.

عمل بینی طبیعی مردانه در تهران

آیا مردان عمل بینی انجام می‌دهند؟

جراحی بینی مردانه یکی از محبوب‌ترین عمل‌های زیبایی است که بیش از 200 هزار مرد آن را انجام داده‌اند. مردان نیز به دلایل مشابهی همانند زنان برای جراحی بینی خود اقدام می‌کنند. برای مثال بیشتر آقایان برای ایجاد تقارن بیشتر صورت خود برای جراحی بینی اقدام کرده‌اند.

ناگفته نماند در بیشتر موارد مردان به عمل‌های بینی تمایل دارند که ظاهر طبیعی بینی آنها حفظ شود اما اندازه یا ساختار بینی نهایی با سایر اجزای صورت همخوانی داشته باشد. به عبارت دیگر عمل بینی مردانه ویژگی‌های مردانه و طبیعی صورت آقایان را حفظ می‌کند.

همچنین آقایان برای ترمیم عیوب ساختار بینی خود جراحی بینی انجام می‌دهند. برای مثال انحراف تیغه بینی یکی از ناهنجاری‌های رایج در بینی مردان است که با جراحی بهبود می‌یابد. با جراحی انحراف تیغه بینی، فرد متقاضی راحت‌تر نفس می‌کشد، زیرا مسیر جریان رفت و آمد هوا بهبود می‌یابد.

منظور از عمل بینی مردانه چیست؟

برخی از مردان نیز همانند خانم‌ها بینی طبیعی خود را نمی‌پسندند. به عبارت دیگر بعضی از آقایان از بینی مادرزادی خود ناراضی هستند و شکل یا اندازه آن را نمی‌پسندند. در برخی موارد نیز مردان به دلیل افزایش سن با تغییرات بینی خود روبرو می‌شوند که تحمل این تغییرات برای آنها سخت است.

به همین سعی دارند متخصصی بیابند که بتوانند بینی خود را ترمیم کنند و آسیب‌ها یا ناهنجاری‌های آن را به طور کامل رفع کنند. طی عمل بینی مردانه متخصص می‌تواند تمام ناهنجاری‌های بینی طبیعی مردانه را به طور کامل رفع کند. بینی تاثیر بسزایی بر روی زیبایی صورت افراد دارد و تا حد زیادی بهبود زیبایی ظاهری صورت کمک می‌کند.

در چند دهه گذشته این روش جراحی به عنوان راهی برای بهبود تقارن صورت مردان مورد توجه قرار گرفته است. جراحی بینی می‌تواند بینی مردان را به گونه‌ای بازسازی کند که اندازه آن با سایر ویژگی‌های صورت او هماهنگ شود. در حال حاضر متخصصان زیادی به این عمل زیبایی مشغول هستند.

عمل بینی مردانه چطور انجام می‌شود؟

 

جراحی بینی گوشتی - دکتر علی شفیعی

بسیاری از جراحی‌های بینی مردانه تحت داروی بیهوشی عمومی انجام می‌شود. در صورتی که روند جراحی بینی مردانه خیلی پیچیده نباشد، متخصص ممکن است عمل بینی بدون بیهوشی را به فرد بیمار پیشنهاد کند. در ضمن جراحی با بی‌حسی موضعی نیز برای مردان امکان‌پذیر خواهد بود.

در واقع شما با توجه به نوع جراحی مورد نیاز خود می‌توانید آرام‌بخش خوراکی بخورید و در طول عمل آرام باشید. بعد از این انتخاب روش بیهوشی متخصص باید برای برداشتن استخوان یا غضروف اضافی بینی شما دست به کار شود. همچنین برخی از مردان به تغییر شکل کامل بینی نیاز دارند که متخصص بافت بینی آنها را دستکاری می‌کند.

متخصص طی جراحی بینی می‌تواند به افزایش بافت بینی نیز کمک کند. با توجه به ساختار بینی مرد جراح می‌تواند نوک بینی را بازسازی کند و از روش پیوند غضروف کمک بگیرد. این غضروف لازم را از تیغه بینی یا گوش می‌توان تهیه کرد. در نهایت پوست بینی شما را به سمت پایین می‌کشند تا برش را ببندند.

عمل بینی درمانی و زیبایی مردانه

به طور معمول مردان در حین فعالیت بدنی و ورزش ممکن است به بینی خود آسیب بزنند. به زبان دیگر ضربه خوردن بینی در هنگام فعالیت‌های فیزیکی برای مردان امر غیر معمولی نیست. در صورتی که مردی با این مشکلات بینی روبرو شود ممکن است علاوه بر اینکه ظاهر بینی او تغییر می‌کند، مشکلات تنفسی نیز برای او رخ دهد.

خبر خوب اینکه آقایان می‌توانند با عمل بینی مردانه هم مشکل تنفسی خود را رفع کنند و هم اینکه به زیبایی ظاهری بینی‌شان کمک کرده باشند. در واقع این نوع روش جراحی هم جنبه درمانی دارد و هم اینکه به زیبایی ظاهری مردان کمک بزرگی می‌کند.

در بیشتر موارد مردان عمل بینی طبیعی انجام می‌دهند؛ زیرا طی این نوع عمل تنها ناهنجاری‌ها واضح و مشکلات تنفسی آنها رفع می‌شود. در ضمن عمل طبیعی خیلی واضح نیست و قوس زیادی به بینی داده نمی‌شود. برخی از مردان نیز با انحراف بینی یا آسیب‌دیدگی‌های جدی‌تری روبرو هستند که باید جراحی درمانی مفصلی را تحت نظر متخصصان حرفه‌ای تجربه کنند.

اگر قصد انجام چنین جراحی دارید، بهتر است در انتخاب متخصص مورد نظر خود دقت زیادی به خرج دهید. متخصصانی که در حوزه بهبود تنفس و گذر جریان هوا تخصص دارند، نی‌توانند عمل بینی شما را به خوبی انجام دهند. به طور کلی شما باید هدف نهایی خود را از جراحی بینی با متخصص در میان بگذارید تا در نهایت نتیجه دلخواه خود را کسب کنید.

عمل بینی مردانه با چه تغییراتی همراه است؟

هر یک از جراحی‌های بینی با هدف خاصی انجام می‌شوند و براساس ساختار بینی فرد متقاضی یا توصیه متخصص با تغییراتی همراه خواهند بود. عمل بینی مردانه نیز همانند سایر روش‌های رینوپلاستی با تغییرات مختلفی همراه است که طبق خواسته فرد زیباجو انجام می‌شوند. برخی از این تغییرات را در زیر نام می‌بریم:

  • شکل دادن به نوک بینی
  • صاف کردن سپتوم
  • بزرگ کردن سوراخ بینی
  • کوچک کردن سوراخ بینی
  • تنظیم کردن زاویه بین بینی و لب بالا
  • کاهش قوز بینی
  • کاهش برآمدگی بینی

برای بررسی نهایی بهترین تغییرات بینی خود توصیه می‌کنیم در جلسات مشاوره قبل از عمل شرکت کنید و به مراقبت های قبل از عمل بینی اهمیت دهید. طی این جلسات مشاوره می‌توانید بهترین نتیجه دلخواه خود را به دست آورید. همچنین متخصص تغییرات احتمالی عمل بینی را با شما در میان می‌گذارد.

دلیل انجام عمل بینی مردانه

جراحی بینی گوشتی - دکتر علی شفیعی

رینوپلاستی مردانه نیز می‌تواند بسیاری از مشکلات رایج بینی مردان را به راحتی برطرف کند. مردان نیز به دلیل ناهنجاری‌هایی که در صورت آنها وجود دارد برای عمل بینی اقدام می‌کنند که در ادامه دلایل این عمل را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • برجستگی یا فرورفتگی بیش از پل بینی
  • پهنی یا باریکی بیش از حد بینی
  • پیازی بودن نوک بینی
  • کج بودن بینی
  • وجود قوز پشتی
  • آویزان بودن نوک بینی
  • ناهنجاری‌های واضح مربوط به نوک بینی
  • شکل سوراخ‌های بینی
  • اندازه سوراخ‌های بینی

به طور کلی هر ناهنجاری که در بینی مردان وجود دارد با عمل بینی مردانه قابل درمان است. برای انتخاب بهترین روش جراحی بینی باید با متخصصان جراح مشورت کنید. در ضمن متخصصان با بررسی وضعیت سلامت شما می‌تواند از ایده‌آل بودنتان برای عمل بینی مطمئن شود.

آیا عمل بینی مردانه ارزشش را دارد؟

از آنجایی که بینی شما یکی از برجسته‌ترین بخش‌های صورت است، داشتن یک بینی متناسب از نظر اندازه و سازگاری با سایر قسمت‌های صورت بسیار مهم خواهد بود. در بیشتر موارد مردانی که به عمل بینی مردانه علاقه دارند برای بهبود بیشتر صورت خود ممکن است به بزرگ کردن چانه نیز فکر کنند.

این جراحی به طور حتم ارزشش را دارد؛ زیرا برخی از مردان سال‌ها از ظاهر بینی خود ناراضی بوده‌اند و بعد از رینوپلاستی به دلیل تغییراتی که بر روی بینی آنها ایجاد می‌شود، می‌توانند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و حال بهتری را تجربه کنند. مزایای جراحی بینی مردانه را در زیر نام می‌بریم:

  • افزایش اعتماد به نفس
  • افزایش عزت نفس
  • داشتن صورتی با ویژگی متعادل
  • بینی صاف و کشیده
  • کاهش مشکل خر و پف
  • درمان مشکلات سینوسی
  • بهبود جریان هوای بینی

از آنجایی که عمل بینی به طور معمول مشکلات تنفسی را کاهش می‌دهد، بسیاری از بیماران مرد بعد از عمل بینی مردانه خواب آرام‌تر و بدون وقفه‌ای خواهند داشت. خواب سالم به شما کمک می‌کند از شرایط و بیماری‌های بزرگی همانند بیماری‌های قلبی، افسردگی، چاقی و دیابت جلوگیری کنید. بدین ترتیب با توجه به مزایای این جراحی می‌توان گفت بله ارزشش را دارد.

دوره ریکاوری بعد از عمل بینی مردانه

به طور معمول روز اول بعد از جراحی بینی، برای مردان خیلی سخت است؛ زیرا تورم و ناراحتی زیادی را تجربه می‌کنند. بهتر است فرد زیباجو 24 ساعت بعد از جراحی بینی خود در رختخواب بماند و سرش را بالا نگه‌دارد. در ادامه این روند نیز باید منتظر تورم، کبودی و احساس گرفتگی بینی باشید.

بعد از برداشتن اسپلینت یا گچ بینی شما احساس گرفتگی کمتری خواهید داشت. با بهبود بافت بینی، خونریزی خفیف طبیعی خواهد بود. تورم و کبودی بعد از عمل بینی مردانه، به مدت 2 تا 4 روز باقی می‌ماند اما به طور معمول در عرض 2 هفته این کبودی‌ها به تدریج کاهش می‌یابند.

شما می‌توانید با خوابیدن سر بالا و استفاده از کمپرس سرد در چند روز اول به کاهش تورم کمک کنید. همچنین بهتر است طی چند روز اول از مصرف غذاهای تند پرهیز کنید؛ زیرا فلفل و تندی تورم را افزایش می‌دهد. برخی از مردان بعد از یک هفته بهبود پیدا کردند و توانستند به محل کار خود برگردند.

چقدر زمان می‌برد تا عوارض عمل بینی مردانه بهبود یابند؟

عوارض عمل بینی مردانه

بسیاری از بیماران نگران هستند که تورم بینی آنها بعد از جراحی چه مدت طول می‌کشد. بعد از برداشتن اسپلینت بینی، به طور احتمالی بینی شما در حال بهبودی تورم‌های خود است. میزان تورم بینی به عوامل بسیاری همانند نوع جراحی، ضخامت پوست و وسعت یا سختی عمل بستگی دارد.

به طور کلی، پس از 2 هفته شما آماده بازگشت به سرکار هستید و می‌توانید در خارج از منزل خود دیگران ببینید. تورم در این مرحله از بهبودی به قدری کاهش یافته که هر کسی نمی‌تواند حدس بزند شما عمل زیبایی بینی انجام داده‌اید. با گذشت زمان بینی شما به روند بهبودی خود ادامه می‌دهد.

بعد از حدود 3 ماه بخش اعظمی از تورم بینی شما برطرف می‌شود و شما نسبت به شکل و اندازه بینی خود حس بهتری خواهید داشت. می‌توان گفت بعد از 6 ماه نیز به طور تقریبی 90 درصد تورم بینی شما از بین می‌رود. در نظر داشته باشید نتیجه نهایی جراحی بینی شما حدود یک سال بعد قابل مشاهده است.

آیا عمل بینی مردانه دردناک است؟

با اینکه مردان نیز بعد از جراحی بینی خود با ناراحتی‌های طبیعی همانند تورم، کبودی و احساس گرفتگی بینی روبرو هستند اما بیشتر آنها به هیچ داروی مسکنی نیاز ندارند. بدین ترتیب می‌توان گفت عمل بینی مردانه یک روش جراحی بدون درد محسوب می‌شود.

خطرات عمل بینی مردانه

جراحی بینی به طور کلی یک عمل بی‌خطر است اما به هر حال تحت شرایط خاص و ویژه ممکن است با عوارضی روبرو شوید. برای مثال خونریزی و عفونت پس از عمل جراحی همانند هر عمل دیگری احتمال دارد. البته این عوارض و مشکلات همیشه به راحتی قابل درمان هستند. برخی از عوارض جراحی بینی را در زیر نام می‌بریم:

  • دشواری تنفس
  • سوراخ شدن سپتوم
  • درد شدید
  • تغییر رنگ پوست
  • تورم
  • بی‌حسی دائمی بینی

جمع‌بندی

عمل بینی مردانه یک جراحی متحول‌کننده است که می‌تواند ظاهر صورت شما را بهبود بخشد، اعتماد به نفستان را افزایش دهد و حتی الگوهای تنفس و خواب شما را ترمیم کند. برای اینکه از نتیجه نهایی جراحی بینی خود مطمئن شوید باید در انتخاب متخصص جراح دقت زیادی به خرج دهید.

دکتر شفیعی یکی از متخصصان حرفه‌ای گوش، حلق و بینی است که با تجهیزات کامل مطب خود می‌تواند هر نوع عمل بینی مردانه یا رینوپلاستی را انجام دهد. تیم متخصص این کلینیک برای رضایت بیماران خود تمام تلاشش را به کار می‌برد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه