عمل تیپ پلاستی بینی چیست و چه تاثیراتی دارد؟

اگر شکل و ساختار کلی بینی شما به مدل ایده‌آل آن خیلی نزدیک است اما از نوک و سوراخ‌های بینی خود راضی نیستید، یک جراحی جزئی زیبایی با استفاده از به روزترین فناوری‌ها و مدرن‌ترین روش‌های جراحی برای رفع مشکل بینی شما کافی خواهد بود. عمل تیپ پلاستی بینی در واقع جراحی زیبایی است که طی مدت کوتاه و خیلی راحت نوک بینی شما را تغییر می‌دهد. با این جراحی می‌توانید عکس بهتری را در پروفایل خود بارگذاری کنید و اعتماد به نفستان را افزایش دهید. این نوع رینوپلاستی بهترین راه‌حل برای دستیابی به بینی متعادل‌ و ظریف است که جزء مینی جراحی‌های زیبایی بینی به حساب می‌آید. در این مطلب شما را بیشتر با این عمل زیبایی بینی آشنا خواهیم کرد.

عمل تیپ پلاستی بینی چه نوع جراحی است و چه تاثیراتی دارد؟

منظور از عمل تیپ پلاستی بینی چیست؟

عمل تیپ پلاستی بینی یا همان مینی جراحی زیبایی بینی برای بهبود شکل نوک بینی طراحی شده و انجام می‌شود. این عمل بیشتر به منظور تغییر شکل نوک بینی و لیفت آن طرفدار دارد. طی این عمل کوچک کردن یا بزرگ کردن نوک بینی می‌تواند بدون تغییر ساختار استخوانی بینی انجام شود.

برعکس عمل بینی استخوانی یا عمل فانتزی بینی، در جراحی تیپ پلاستی متخصص جراح هیچ یک از استخوان‌های بینی را برای تغییر شکل آن نمی‌شکند. از این رو بیمار بعد از جراحی خیلی سریع بهبود می‌یابد و روند ریکاوری او کوتاه مدت خواهد بود.

رینوپلاستی نوک بینی یا تیپ پلاستی روشی ساده برای اصلاح نوک بینی و بهبود ظاهر آن است که جای زخم آن نسبت به عمل بینی گوشتی یا عمل نیمه فانتزی بینی بسیار کمتر خواهد بود. علاوه بر نوک بینی با این عمل جراحی شما می‌تواند سوراخ‌های بینی خود را نیز تغییر دهید.

چه تفاوتی میان تیپ پلاستی و رینوپلاستی بینی وجود دارد؟

رینوپلاستی و تیپ پلاستی 2 روش جراحی متمایز هستند که جنبه‌های مختلفی از بینی را مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌دهند. با درک تفاوت‌های میان این 2 روش، شما می‌توانید تعیین کنید که کدام روش برای نیازهای خاص و نتایج دلخواه شما گزینه مناسب‌تری است.

رینوپلاستی، عمل بینی جامع محسوب می‌شود که هدف آن تغییر شکل کلی بینی است. این روش جراحی می‌تواند تغییر مختلفی ایجاد کند که در زیر آنها را نام می‌بریم:

  • اصلاح قوز بینی
  • صاف کردن بینی کج
  • تغییر اندازه سوراخ‌های بینی
  • تغییر اندازه کلی بینی
  • تغییر شکل کلی بینی

در مقابل عمل تیپ پلاستی یک روش هدفمندتر است که به طور اختصاصی بر روی تغییر شکل نوک بینی تمرکز دارد. این جراحی بیشتر برای افرادی ایده‌آل است که در درجه اول به ظاهر یا عملکرد نوک بینی خود اهمیت می‌دهند و ساختار کل بینی برای آنها خیلی مهم نیست. این جراحی نیز اصلاحات زیر را شامل می‌شود:

  • رفع نوک پیازی بینی
  • رفع نوک بد فرم بینی
  • درمان افتادگی نوک بینی
  • درمان مشکل عدم تقارن یا عدم تناسب نوک بینی نسبت به سایر قسمت‌های آن

نحوه انجام عمل تیپ پلاستی بینی

مراحل اجرای عمل تیپ پلاستی بینی

عمل تیپ پلاستی بینی را با استفاده از بی‌حسی موضعی یا آرام‌بخش انجام می‌دهند و به طور معمول 45 دقیقه طول می‌کشد. تیپ پلاستی یک روش جراحی زیبایی بینی است که با یک برش کوچک روی پوست در بین سوراخ‌های بینی شروع می‌شود.

متخصص جراح بلافاصله بعد از نمایان شدن غضروف‌ها و سایر ساختارهای نوک بینی بالا کشیدن پوشش پوست بینی را متوقف می‌کنند. غضروف‌های نوک پیازی بینی را می‌توان طی این جراحی کوتاه کرد تا نوک باریک‌تر، بلندتر و مشخص‌تری داشته باشند.

همچنین در طول این عمل می‌توان سوراخ‌های بینی را باریک‌تر یا متقارن‌تر و پوست ضخیم بینی را کمی تضعیف کرد. در صورت وجود انحراف سپتوم در ناحیه نوک، عمل انحراف بینی را نیز می‌توان به راحتی طی جراحی نوک آن انجام داد. برخی از اصلی‌ترین مراحل انجام این عمل را در بخش‌های بعدی شرح می‌دهیم.

بهبود بینی با استفاده از روش بستن غضروف

تکنیک بستن غضروف روش دقیقی است که در آن جراح به طرز ماهرانه‌ای غضروف بخش تکیه‌گاه ساختاری بینی را تغییر می‌دهد. با بستن این غضروف، جراح می‌تواند به طور موثری عرض آن را نیز محدود کند. بنابراین بینی شما صاف‌تر به نظر می‌رسد و پهنی نوک آن از بین می‌رود.

این تکنیک برای افرادی که بینی آنها نوک پیازی یا بیش از حد گرد دارد، روشی موثر است؛ زیرا ظاهری تراشیده و نوک تیزتری را برای آنها ایجاد می‌کند.

تقویت ساختار بینی با کاشت غضروف

برای کسانی که بینی آنها بیش از حد صاف است، این روش می‌تواند کارآمد باشد. تکنیک کاشت غضروف راه‌حلی است که طی آن ایمپلنت نیز به نوک بینی اضافه می‌شود. طی این تکنیک ساختار اضافی در حالت بینی به وجود می‌آید، نوک آن بالا می‌رود و ظاهر بینی صاف نیز کاهش می‌یابد.

ایمپلنت بینی باید با دقت انتخاب و قرار داده شود تا بهبود ظاهری طبیعی بینی قابل مشاهده باشد و ساختار کلی بینی خیلی دستخوش تغییرات قرار نگیرد.

کامل کردن نوک بینی با تغییر موقعیت غضروف آن

تکنیک جابجایی غضروف برای افرادی که به دنبال اصلاح نوک بینی خود هستند، روش مناسبی است. اگر بینی کوتاهی دارید که به سمت بالا کشیده شده یا اگر از عمل جراحی پیشین خود راضی نیستید، توصیه می‌کنیم این تکنیک عمل تیپ پلاستی را تجربه کنید.

طی این تکنیک، جراح غضروف سپتوم را که یک جزء کلیدی ساختار بینی است تغییر می‌دهد تا برآمدگی نوک بینی گسترش پیدا کند. در نهایت نوک بینی به خوبی قابل تنظیم خواهد بود. این تنظیم دقیق اجازه می‌دهد تا نوک بینی مشخص‌تر و از نظر زیبایی قابل توجه‌تر به نظر رسد.

آیا عمل تیپ پلاستی بینی درد دارد؟

تاثیر عمل تیپ پلاستی بینی

اگر از عمل جراحی و درد حاصل از آن می‌ترسید، باید بگوییم، عمل تیپ پلاستی یا نوک بینی بعد از مصرف و تزریق داروی بیهوشی انجام می‌شود، بنابراین شما در طول این عمل هیچ درد و ناراحتی احساس نمی‌کنید. خبر خوب اینکه بعد از جراحی نوک بینی اگر دستورالعمل‌ها را دنبال کنید، خیلی سریع بهبود می‌یابید.

در ضمن به خاطر کبودی و تورم بعد از جراحی نگران نباشید. حتی خونریزی جزئی بعد از این عمل ممکن است تا چند روز ادامه داشته باشد اما همه این حس‌ها موقتی است که حس برآمدگی بعد از عمل تیپ پلاستی خیلی سریع رفع می‌شود.

کاندیدای مناسب برای عمل تیپ پلاستی بینی

عمل تیپ پلاستی بینی را می‌توان برای ظاهر بهتر نوک بینی و افزایش اعتماد به نفس بیماران انجام داد. این جراحی برای کسانی مناسب است که بینی خیلی بزرگی ندارند و در ساختار اصلی استخوان بینی آنها مشکلی وجود ندارد.

همچنین اگر در ناحیه وسطی بینی خود هیچ برآمدگی غیرمتعارفی نداشته باشند و تنها مشکل آنها به نوک بینی مربوط باشد، می‌توانند این عمل تیپ پلاستی را تجربه کنند. به طور کلی کسانی که به دنبال تغییرات ذکر شده هستند، بدون شک کاندیدای خوبی این تیپ پلاستی بینی محسوب می‌شوند:

  • نازک شدن نوک بینی
  • بلند شدن نوک بینی
  • تغییر زاویه نوک بینی
  • جلو بردن نوک بینی
  • اصلاح تغییر شکل سوراخ‌های بینی
  • از بین بردن قسمت‌های اضافی حاضر بر روی پره‌های بینی
  • اصلاح مشکلات نوک بینی در بیمارانی که پیش‌تر جراحی بینی انجام داده‌اند

چرا عمل تیپ پلاستی بینی انجام دهیم؟

عمل تیپ پلاستی بینی، علاوه بر اینکه از نظر زیبایی ظاهری خیلی موثر است، از نظر درمانی نیز می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. این روش جراحی به بهبود عملکرد راه تنفسی بینی کمک می‌کند. تیپ پلاستی به طور معمول با سپتوپلاستی ترکیب می‌شود و مشکلات مربوط به تنفس یا انحراف بینی را کاهش می‌دهد.

بنابراین اگر به دلیل افزایش سن یا هر نوع آسیب، بینی شما دچار انحراف شود، با کمک این عمل زیبایی می‌توانید راه تنفس خود را بازیابی کنید. همچنین بعد از جراحی تیپ پلاستی، بیمارانی که به مشکل خروپف دچار هستند نیز به طرز معجزه‌آسایی به تنفس بهتری دست می‌یابند.

برای بیمارانی که نگران اندازه یا شکل نوک بینی خود هستند و از باز شدن بیش از حد سوراخ‌های بینی خود خوششان نمی‌آید، می‌توانند با کمک این عمل به بینی ایده‌آل خود دست یابند. با این عمل نوک بینی شما نسبت به سایر قسمت‌های بینی و صورتتان متعادل‌تر می‌شود.

مراقبت‌های قبل از عمل تیپ پلاستی بینی

 در اینجا مراقبت های قبل از عمل را بررسی می کنیم، توجه داشته باشید، شما به عنوان فرد متقاضی عمل تیپ پلاستی بینی باید قبل از تجربه عمل، تمام جزئیات مربوط به داروهای مصرفی و وضعیت سلامت عمومی خود را به جراح و متخصص مورد نظرتان اطلاع دهید. برخی از بیماری‌هایی که باید قبل از عمل با متخصص در میان بگذارید عبارت هستند از:

  • عفونت‌های مربوط به دستگاه تنفسی فوقانی
  • تب
  • سرفه
  • گلودرد
  • درد شکم
  • آنفولانزا
  • سرماخوردگی
  • تبخال

توصیه می‌کنیم قبل از جراحی تیپ پلاستی مصرف داروهای رقیق‌کننده خون، دمنوش‌های گیاهی و روغن ماهی را متوقف کنید. همچنین بهتر است از مصرف داروهای گیاهی خاص یک هفته قبل از عمل بپرهیزید.

بهتر است 2 تا 3 هفته قبل از عمل سیگار کشیدن را ترک کنید؛ زیرا سیگار بر روند بهبودی شما تاثیر منفی دارد. این عمل جراحی بدون توجه به دوره قاعدگی بیماران و متقاضیان خانم برنامه‌ریزی و انجام می‌شود.

مراقبت‌های بعد از عمل تیپ پلاستی بینی

قبل و بعد از عمل تیپ پلاستی بینی

عمل نوک بینی در مقایسه با سایر عمل‌های زیبایی بینی، روش جراحی آسان‌تری دارد که با دوره نقاهت کوتاه‌تری همراه خواهد بود. بیمار بعد از این جراحی می‌تواند طی مدت زمان بسیار کوتاهی فعالیت‌های روزانه خود را از سر بگیرد. برخی از مراقبت‌های بعد از عمل تیپ پلاستی بینی را در زیر ذکر می‌کنیم:

  • برای تمیز و مرطوب کردن بینی خود از اسپری مخصوص استفاده کنید
  • به منظور درمان تورم بعد از جراحی به مدت 2 روز از کمپرس سرد کمک بگیرید
  • تا یک هفته به طور کامل استراحت کنید و سپس به فعالیت‌های کاری خود برگردید

به خاطر داشته باشید ممکن است یک تا 2 ماه در بینی خود حسی نداشته باشید اما این مسئله امری طبیعی است. در 3 ماه اول بعد از جراحی شما شاهد بهبودی سریع خود خواهید بود و بعد از 6 تا 12 ماه بینی شما به طور کامل بهبود می‌یابد.

دوره نقاهت بعد از عمل تیپ پلاستی بینی چقدر طول می‌کشد؟

در بیشتر بیماران دوره نقاهت بعد از عمل تیپ پلاستی بینی خیلی کوتاه است، به طوری که در عرض 4 تا 8 هفته کبودی و تورم ناشی از این جراحی به طور کامل از بین می‌رود. برای اینکه دوره نقاهت کوتاهی داشته باشید، بهتر است در این دوره هیچ گونه فعالیت بدنی سخت و شدیدی انجام ندهید.

برای مثال بعد از جراحی تیپ پلاستی حداقل تا 5 هفته نباید از هیچ نوع عینکی استفاده کنید. با این کار شما به بهبود مناسب بینی خود عمل خواهید کرد.

به هنگام انتخاب جراح عمل تیپ پلاستی بینی به چه نکاتی توجه کنیم؟

در عمل‌های زیبایی باید به سراغ متخصصان باتجربه‌ای بروید که بتوانند نمونه کارهای خود را در اختیار شما قرار دهند. یک متخصص حرفه‌ای عمل زیبایی بینی به طور معمول پیش از اقدام برای جراحی موارد زیر را مورد ارزیابی دقیق قرار می‌دهد تا بتواند مناسب‌ترین روش رینوپلاستی را انتخاب کند.

  • مشخصات فیزیکی بیمار
  • سن
  • انتظارات او
  • ساختار آناتومیک بینی بیمار
  • سابقه پزشکی و سلامتی او

بهترین متخصصان مناسب‌ترین روش جراحی بینی زیبایی را براساس ویژگی‌های مورد نظر بیمار انتخاب می‌کنند و انجام می‌دهند. در جراحی تیپ پلاستی باید از متخصص حرفه‌ای که تجربه خوبی در این زمینه کسب کرده، مشاوره بگیرید. هر چه تجربه متخصص بیشتر باشد بدون شک راحت‌تر می‌تواند ساختار بینی شما را اصلاح کند.

هزینه عمل تیپ پلاستی بینی

فایده عمل تیپ پلاستی بینی

هزینه این نوع جراحی زیبایی نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. در درجه اول هزینه عمل نوک بینی به ساختار کلی بینی فرد بیمار وابسته است. وجود انحرافات داخلی بینی فرد می‌تواند بر روی پیچیدگی عمل جراحی تاثیر بگذارد و پیچیدگی آن نیز بر روی هزینه موثر خواهد بود.

در ضمن اگر شما قبل از عمل نوک بینی، تجربه جراحی بینی داشته باشید بدون شک قیمت و هزینه این عمل تیپ پلاستی متفاوت خواهد بود. بنابراین نمی‌توان قیمت دقیقی برای این جراحی زیبایی اعلام کرد.

جمع‌بندی

در نهایت اگر به دنبال روشی هستید که تنها نوک بینی خود را تغییر دهید، عمل تیپ پلاستی می‌تواند روشی موثر و کارآمد محسوب شود. این عمل جراحی زیبایی تنها برای افرادی مناسب است که بینی با نوک پهن دارند یا از عدم تقارن نوک بینی خود با سایر قسمت‌های آن رنج می‌برند. طی این عمل ساختار استخوانی بینی هیچ تغییری نخواهد داشت.

از آنجایی که نوک بینی در شکل ظاهری آن بیشترین تاثیر را دارد، باید به هنگام انجام این عمل از متخصصان حرفه‌ای و مجرب کمک بگیرید که کلینیک یا مطبی مجهز دارند. دکتر شفیعی یکی از همین متخصصان حرفه‌ای و کارآمد است که در حوزه گوش، حلق و بینی به تجارب خوبی دست یافته و بهترین خدمات جراحی زیبایی بینی را ارائه می‌دهد.  برای کسب اطلاعات بیشتر درباره جراحی بینی، می توانید مقالات مرتبط زیر را مطالعه کنید:

 

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه