عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی

همان‌طور که نتیجه عمل بینی می‌تواند برای شما جذاب باشد، اگر برخی از نکات و توصیه‌های مربوط به بعد از عمل را جدی نگیرید، ممکن است نتیجه نهایی این عمل شما را ناراحت کند. برای اینکه بعد از اتمام دوره نقاهت خود از شکل و فرم بینی‌تان راضی باشید بهتر است طبق توصیه‌های متخصص جراح پیش روید و از دستورالعمل‌های تجویزشده پیروی کنید. یکی از اصلی‌ترین نکاتی که بعد از عمل بینی باید به آن توجه کنید، حرف زدن است که شاید امری ساده به نظر رسد. اگر می‌خواهید هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کنید و از شر کبودی‌ها یا ورم بینی خود خلاص شوید، توصیه می‌کنیم تا جای ممکن از حرف زدن‌های طولانی بعد از عمل بینی پرهیز کنید. در این راهنما قصد داریم، عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی را به طور مفصل شرح دهیم.

عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی

آیا بعد از عمل بینی می‌توانم حرف بزنم؟

با توجه به اینکه ساعات و روزهای اولیه بعد از رینوپلاستی بسیار مهم است شما نباید هیچ فشاری را در ابتدای دوره نقاهت به بینی خود وارد کنید. برای مثال با حرف زدن ممکن است به بینی شما فشار وارد شود؛ زیرا صحبت کردن باعث انقباض عضلات بینی و صورت شما می‌شود.

از این رو باید گفت بهتر است بعد از عمل بینی خود و به خصوص در روزهای اولیه از حرف زدن اجتناب کنید و تا جای ممکن زمان بیشتری را برای استراحت کردن خود در نظر بگیرید. متاسفانه حرف زدن بعد از جراحی بینی می‌تواند عوارض سخت و دردناکی به همراه داشته باشد و باعث ورم بیش از حد بینی شما شود.

به منظور کوچک ماندن بینی خود بعد از جراحی و جلوگیری از خونریزی شدید آن باید به مراقبت های بعد از عمل بینی پایبند باشید که یکی از اصلی‌ترین مراقبت‌ها مربوط به حرف زدن است. توصیه می‌کنیم بعد از جراحی بینی زیبایی بینی خود حرف نزنید و سعی کنید تا حد امکان عضلات صورت خود را بدون حرکت نگه‌دارید.

5 مورد از عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی

شما به عنوان متقاضی جراحی بینی، ممکن است از عوارض و مراقبت‌ های قبل از عمل بینی یا مراقبت‌های بعد از آن آگاه نباشید، بنابراین بهتر است با متخصصان جراح حاضر در حوزه جراحی زیبایی، مشورت کنید و بهترین راهنمایی‌ها را از آنها بگیرید. این متخصصان در جلسات مشاوره اطلاعات دقیقی در اختیار شما قرار می‌دهند.

برای مثال کلیه عوارض بعد از عمل بینی را برای شما شرح می‌دهند و روش‌هایی برای کاهش این عوارض ذکر می‌کنند. پرهیز از صحبت کردن نیز یکی از روش‌های مناسب برای جلوگیری عوارض عمل بینی یا کاهش دردسرهای بعد از آن است.

 سعی کنید در روزهای اول بعد از عمل بینی خود صحبت نکنید یا خیلی کم حرف بزنید. در ضمن اگر قصد دارید بعد از عمل بینی صحبت کنید باید از اصول خاصی کمک بگیرید. اگر بدون توجه به نکات مهم صحبت کنید، این امکان وجود دارد که درد یا تورم بینی شما پس از جراحی افزایش یابد.

 به طور کلی نباید بعد از عمل بینی، عضلات صورت خود را حرکت دهید یا آنها را انقباض کنید. در بخش‌های بعد 5 مورد از اصلی‌ترین عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی را شرح می‌دهیم.

بیشتر شدن کبودی‌های بینی

فرقی ندارد عمل بینی گوشتی انجام داده‌اید یا اینکه بینی استخوانی خود را جراحی کرده‌اید، در هر صورت نباید بعد از عمل بینی در صحبت کردن افراط کنید. در صورتی که عضلات فک شما بعد از جراحی بینی حرکت کند، بدون شک بر روی نتیجه جراحی بینی شما تاثیر منفی خواهد داشت.

با صحبت کردن بعد از عمل به بینی شما فشار زیادی وارد می‌شود و اگر بینی تحت فشار قرار بگیرد، کبودی‌های آنها بیشتر می‌شود و حتی ممکن است برای مدتی طولانی همچنان بر روی صورت شما باقی بماند. هر چه به زخم‌ها و بخیه‌های بینی فشار بیشتری وارد شود، کبودی‌های روی بینی نیز بیشتر می‌شود.

تغییر فرم و شکل نهایی بینی

اگر بعد از جراحی بینی زیاد صحبت کنید و عضلات صورت خود را حرکت دهید، این احتمال وجود دارد که شکل نهایی بینی شما با تغییراتی همراه باشد. در واقع با این کار فرم دلخواه بینی خود را مشاهده نخواهید کرد. باید طبق توصیه پزشک خود عمل کنید و تا جای ممکن از حرف زدن بپرهیزید، با این کار شکل نهایی بینی شما با فرم دلخواهتان یکسان خواهد بود.

شدید شدن ورم و التهاب بینی

در بخش‌های قبلی نیز ذکر کردیم، هر چه فشار بیشتری بر روی بینی خود وارد کنید، بدون شک ورم و التهاب آن نیز بیشتر می‌شود. بدین ترتیب با صحبت کردن فشار وارده به بینی افزایش می‌یابد و همین امر می‌تواند التهاب بینی شما را نیز افزایش دهد. از این رو بهتر است تا جای ممکن از فشار وارد کردن به بینی خود پرهیز کنید و کمتر حرف بزنید.

خشکی بیش از حد دهان

یکی دیگر از عوارض حرف زدن بعد از عمل بینی خشکی بیش از حد دهان است. متاسفانه بعد از جراحی بینی شما نمی‌توانید به خوبی از طریق بینی خود نفس بکشید، بنابراین باید از راه دهان تنفس داشته باشید. بدون شک می‌دانید که تنفس از راه دهان باعث خشکی آن می‌شود.

شما بعد از جراحی بینی به دلیل مصرف برخی از داروها با خشکی دهان روبرو می‌شوید و این خشکی با حرف زدن تشدید می‌یابد. به عبارت دیگر اگر بعد از عمل بینی نیمه فانتزی خود میزان صحبت کردنتان را کنترل نکنید، به طور حتم دهان شما بیش از حد خشک می‌شود.

خشکی بیش از حد دهان علاوه بر اینکه آزاردهنده است با عوارض دیگری نیز همراه خواهد بود. برای مثال ممکن است شما به دلیل حرف زدن بعد از جراحی بینی دچار خشکی دهان شوید و خشکی دهان شما نیز باعث خونریزی در دهان و حلق شود. به منظور پیشگیری از این دردسرها نباید بعد از عمل بینی حرف بزنید.

جراحی بینی در کرج

باز شدن بخیه‌های بینی

همه ما می‌دانیم که اگر بعد از جراحی بینی، دهان خود را بیش از حد باز کنیم، ممکن است بخیه‌های بینی‌مان باز شود. همچنین با داد زدن این امکان وجود دارد که بخیه‌های بینی باز شوند. بنابراین بعد از عمل بینی باید در خمیازه کشیدن و حرف زدن خود تجدید نظر کنید.

جلوگیری از باز شدن بخیه‌های بینی کار خیلی سختی نیست و شما باید چند نکته بسیار ساده را رعایت کنید تا غضروف بینی شما جابجا نشود و بخیه‌های آن از هم جدا نشوند. به طور کلی ما پیشنهاد می‌کنیم بعد از عمل بینی حسابی استراحت کنید و زمان صحبت کردن خود را به تعویق بیندازید. هر چه کمتر حرف بزنید، احتمال باز شدن بخیه‌های بینی شما کمتر می‌شود.

محدودیت‌های حرف زدن بعد از عمل بینی

برخی از پزشکان معتقد هستند، شما بعد از عمل بینی تحت تاثیر هیچ محدودیتی قرار ندارید اما به طور واقع‌بینانه این طور نیست. فرقی ندارد شما عمل ترمیمی بینی انجام داده‌اید یا اینکه برای جراحی زیبایی بینی خود دست به کار شده‌اید، در هر حال محدودیت‌هایی پیش روی شما وجود دارند.

یکی از همین محدودیت‌ها به حرف زدن شما بعد از عمل مرتبط است. پیشنهاد می‌کنیم حداقل تا 2 روز بعد از عمل بینی خود حرف نزنید و بعد از سپری شدن 48 ساعت اولیه سعی کنید، کمتر حرف بزنید. در صورتی که بعد از عمل به طور عادی حرف بزنید، بدون شک عضلات شما شما جابجا و منقبض می‌شوند، به بینی شما فشار وارد می‌شود و در نتیجه شاهد خونریزی یا حتی باز شدن بخیه‌های بینی خود خواهید بود.

اگر محدودیت صحبت کردن بعد از عمل بینی را جدی بگیرید، روند بهبودی بینی شما تسریع می‌یابد. همچنین تورم و کبودی‌های بینی زودتر از بین می‌روند و درد بینی شما تا حد زیادی کاهش می‌یابد. به هنگام صحبت کردن بهتر است لب بالایی خود را زیاد حرکت ندهید با این کار فرم بینی به حالت دلخواه شما نزدیک‌ خواهد بود.

در ضمن اگر براساس محدودیت‌های حرف زدن بعد از عمل بینی، صحبت کنید از افتادگی نوک بینی خود بعد از جراحی جلوگیری خواهید کرد. با توجه به اینکه هنگام صحبت کردن دهان شما باز می‌شود، ممکن است عوارض زیادی بر روی نتیجه نهایی بینی شما تاثیر بگذارد، بنابراین تا حد امکان بعد از عمل زیاد صحبت نکنید.

حرف زدن بعد از عمل بینی چگونه بر روی شکل نهایی آن تاثیر می‌گذارد؟

بعد از عمل بینی حداقل تا چندین هفته نباید هیچ نوع ضربه‌ای به بینی وارد شود یا بینی خود را لمس کنید. علاوه بر این موضوعات حرکت کردن عضلات بینی طی روزهای اولیه بعد از جراحی با عوارض زیادی همراه است. همین مسئله می‌تواند بر روی نتیجه نهایی جراحی بینی تاثیر منفی داشته باشد.

در بخش قبلی گفتیم بعد از عمل بینی نباید خیلی حرف بزنید و در صورت صحبت کردن نیز نباید لب بالایی خود را حرکت دهید. اگر لب بالایی خود را زیاد حرکت دهید، ممکن است در نهایت نتیجه جراحی بینی شما با فرم دلخواهتان متفاوت باشد و بینی شما با پتوز روبرو شود.

حرکت دادن لب بالایی و فشار وارد کردن به بینی تازه عمل جراحی شده، علاوه بر اینکه با درد و ناراحتی‌های زیادی همراه است، این امکان وجود دارد که بر روی فرم نهایی بینی نیز تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم تا حد امکان از حرف زدن بعد از عمل خودداری کنید و قبل از عمل بینی خود به مراقبت‌های بعد از آن مسلط باشید.

نکات مهم مربوط به حرف زدن بعد از عمل بینی

از آنجایی که غضروف و استخوان بینی شما در طول عمل زیبایی آن دستخوش تغییرات قرار می‌گیرند و تا حد زیادی حساس می‌شوند، بعد از عمل باید به مراقبت‌های ویژه تجویز شده توسط پزشک جراح پایبند باشید. در نظر داشته باشید، برای اینکه بینی شما فرم نهایی خود را داشته باشد باید صبور باشید و زمانی را منتظر بمانید.

در ضمن شما نباید بعد از عمل بینی هیچ تنش یا آسیب و فشاری را به بینی خود وارد کنید. از این رو متخصصان نکاتی را به شما توصیه می‌کنند تا به هنگام صحبت کردن بعد از عمل بینی خود آنها را رعایت کنید. در این بخش برخی از این نکات را به طور خلاصه ذکر می‌کنیم:

  • آهسته صحبت کنید
  • لب‌های خود را خیلی حرکت ندهید
  • دهان خود را کم باز کنید
  • به هنگام حرف زدن اعضای صورت خود را ثابت نگهدارید

در صورتی که به این نکات بی‌توجه باشید، ممکن است با عوارض سخت و دردناکی روبرو شوید که برخی از آنها را در زیر نام می‌بریم:

  • جابجایی غضروف بینی
  • خونریزی شدید
  • باز شدن بخیه‌ها
  • دردهای طولانی مدت
  • تغییر در ساختار نهایی بینی عمل شده
  • نیاز به جراحی مجدد بینی

توجه داشته باشید علاوه بر حرف زدن بعد از عمل بینی، شما باید نسبت به سایر حرکات خود همانند خوابیدن، خندیدن، عطسه کردن و غیره نیز تجدید نظر کنید. در صورتی که به دنبال نتیجه دلخواه عمل بینی خود هستید، باید برای صحبت کردن صبور باشید و چند روزی بعد از جراحی حرف نزنید.

تا چه زمانی از حرف زدن بعد از عمل بینی پرهیز کنیم؟

عمل بینی یکی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی است که طرفداران زیادی دارد و با دوره نقاهت خیلی سختی همراه نخواهد بود. به طور معمول همه ما بعد از عمل بینی شوق زیادی برای مشاهده نتیجه جراحی داریم اما باید صبور باشید و تا حد امکان توصیه‌های مربوط به بعد از عمل را جدی بگیرید.

تا 2 هفته بعد از عمل بینی خود باید تمام مراقبت‌ها را به طور کامل رعایت کنید و تا 2 روز بعد از جراحی نیز بهتر است صحبت نکنید. بیشترین اثر منفی که به نتیجه جراحی بینی وارد می‌شود مربوط به صحبت کردن بلافاصله بعد از جراحی است. به منظور جلوگیری از ورم و کبودی‌های شدید بعد از عمل بینی توصیه می‌کنیم حداقل 48 ساعت از حرف زدن اجتناب کنید.

سخن آخر

در این مطلب شما را با عوارض ناشی از حرف زدن بعد از عمل بینی آشنا کردیم و گفتیم که حداقل 2 روز بعد از عمل بینی خود صحبت نکنید. در صورتی که کنترل شده حرف بزنید، فرم بینی شما تغییر نمی‌کند و در پایان شاهد نتیجه دلخواه خود خواهید بود.

برای اینکه از مراقبت‌های قبل و بعد از عمل بینی آگاه شوید، بهتر است به سراغ متخصصان حرفه‌ای بروید که در این زمینه تجربه و سابقه خوبی کسب کرده‌اند. دکتر شفیعی یکی از متخصصان مجرب در حوزه گوش، حلق و بینی است که قبل و بعد از عمل جراحی بهترین و کامل‌ترین مشاوره‌ها را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه