فرق رینوپلاستی با عمل بینی در چیست؟

جراحی بینی یکی از سخت‌ترین و پیچیده‌ترین عمل‌های زیبایی است که برای رسیدن به نتیجه نهایی باید از متخصصان حرفه‌ای کمک بگیرید. هر چه جراح منتخب شما مجرب‌تر و با سابقه‌تر باشد، بدون شک نتیجه عمل بینی شما بهتر خواهد بود. در تمام صنایع و هنرها متخصص مجری باید از جزئیات و ظریف‌کاری‌ها نیز با خبر باشد تا در نهایت بتواند بهترین نتیجه را در اختیار متقاضیان قرار دهد. عمل بینی نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. یکی از جزئیات مهم و کاربردی که در جراحی زیبایی بینی باید به آن توجه کرد، وجود خط کانتور در عمل بینی است.  برای آشنایی بیشتر با این خط می‌توانید مطلب زیر را تا انتها دنبال کنید.

فرق رینوپلاستی با عمل بینی در چیست؟

منظور از خط کانتور در عمل بینی چیست؟

شاید خط کانتور در عمل بینی به گوشتان خورده باشد اما به طور دقیق با اهمیت و کاربرد این خط آشنا نباشید. یک نقاش به هنگام ایجاد یک اثر هنری باید به خطوط ریز و ظریف زیادی توجه کند تا در پایان نقاشی او شبیه به واقعیت دیده شود. در عمل بینی نیز متخصص باید به خطوط ظریف و کارآمدی همانند خط کانتور توجه داشته باشد.

ایجاد خط کانتور در واقع تکنیک و روشی برای زیباسازی بهتر چهره بعد از عمل زیبایی است. با کمک این خطوط متخصص می‌تواند ظاهر بینی را به بی‌نقص‌ترین شکل ممکن درآورد. این خط به تناسب اجزای بینی و زیبایی بیشتر چهره فرد متقاضی کمک می‌کند.

خط کانتور در واقع طی امتداد پل بینی و تیغه آن قرار دارد و تا زیر نوک بینی ادامه دارد. این خط کاربردهای زیادی خواهد داشت. برای مثال متخصص با کمک همین خط قوز بینی شما را از بین می‌برد و انحراف آن را رفع می‌کند. همچنین با کمک خط کانتور متخصص می‌تواند زاویه خوبی بین بینی و لب شما به وجود آورد.

تاثیر و اهمیت خط کانتور در عمل بینی

یکی از اصلی‌ترین مسائل که در رینوپلاستی باید به آن توجه کرد، وجود خط کانتور در عمل بینی است. این خط به نتیجه نهایی عمل بینی شما کمک می‌کند. اگر متخصص جراح حرفه‌ای را برای عمل بینی خود انتخاب کنید، به طور حتم خط کانتور را به بهترین نحو ممکن بر روی بینی شما ایجاد می‌کند.

هر چه این خط کانتور بهتر کشیده شود، سازگاری بیشتری در میان اجزای صورت شما و بینی‌تان مشاهده می‌شود. شاید باورتان نشود اما خط کانتور صحیح و بی‌نقص حتی به رفع اختلالات تنفسی نیز کمک می‌کند. به همین دلیل نمی‌توان از اهمیت خط کانتور در عمل بینی چشم‌پوشی کرد.

خط کانتور در عمل بینی چه نقشی دارد؟

نقش خط کانتور در عمل بینی طبیعی

خط کانتور یکی از موضوعاتی است که متخصص جراح قبل از  عمل بینی فانتزی برای شما توضیح می‌دهد. این خط شاید از نظر بسیاری از افراد مسئله ساده‌ای باشد و خیلی به آن توجه نکنند اما متخصصان حرفه‌ای از نقش مهم آن غافل نیستند. با وجود این خط تغییرات اساسی بر روی بینی شما ایجاد می‌شود که برخی از آنها را در زیر نام می‌بریم:

  • از بین رفتن قوز بینی
  • رفع انحراف بینی
  • ایجاد زاویه مناسب میان بینی و لب‌ بالایی
  • باریک‌تر نشان دادن بینی
  • متناسب شدن بینی با سایر اجزای صورت
  • برجسته‌تر شدن بینی
  • کوچک‌تر نشان دادن بینی

متخصص جراح چگونه خط کانتور در عمل بینی را ایجاد می‌کند؟

برای اینکه متخصص بتواند خط کانتور را در طول عمل بینی نیمه فانتزی ایجاد کند، باید از وسایل، تجهیزات و ابزار حرفه‌ای و خاصی کمک بگیرد. یکی از این ابزار الزامی تیغ جراحی است که متخصص با کمک این تیغ بر روی غضروف و استخوان بینی فرد متقاضی برشی ایجاد می‌کند.

بعد از ایجاد برش نیز متخصص با کمک وسایل دیگر و براساس سلیقه و نیاز فرد زیباجو خط کانتور را به شکل مورد نظر ترسیم می‌کند. در نهایت نیز نوبت به بخیه زدن خط کانتور می‌رسد که جراح متخصص این مرحله را نیز به خوبی و خیلی سریع انجام می‌دهد.

برای اینکه به طور دقیق با مراحل ایجاد خط کانتور در عمل بینی آشنا شوید، بهتر است بخش‌های بعدی این راهنما را مطالعه کنید.

ارزیابی نقاط قوت و ضعف فرد متقاضی

برای اینکه متخصص بتواند بهترین خط کانتور متناسب با سلیقه و نیاز فرد زیباجو را ایجاد کند باید با خصوصیات و خواسته‌های این فرد به طور کامل آشنا باشد. از این رو قبل از ایجاد خط کانتور، متخصص به ارزیابی نقاط قوت و ضعف فرد بیمار مشغول می‌شود.

در ضمن طی همین مرحله متخصص به شکل طبیعی بینی، اندازه آن و همچنین نسبت بینی با سایر اجزای صورت فرد متقاضی توجه دارد تا بتواند خط کانتور را به بهترین شکل ممکن ترسیم کند.

مشخص کردن شکل نهایی بینی بعد از عمل

خط کانتور در عمل بینی و زیبایی بیشتر چهره

بعد از اینکه متخصص نقاط قوت، ضعف و وضعیت بینی فرد متقاضی را مورد بررسی قرار داد، نوبت به تعیین شکل نهایی بینی می‌رسد. طی این مرحله فرد جراح باید اندازه یا شکل نوک بینی شما را براساس نیاز و خواسته‌هایتان تعیین کند.

همچنین موقعیت بینی بعد از عمل را با شما در میان بگذارد. علاوه بر همه این موارد بررسی و پیش‌بینی شیب بینی بعد از جراحی نیز از جمله مواردی است که باید قبل از عمل مورد بررسی دقیق قرار گیرد.

تعیین میزان شیب خط کانتور در عمل بینی

بعد از اینکه متخصص شکل نهایی بینی شما را تعیین کرد، باید اندازه شیب خط کانتور را نیز مشخص کند. برای اینکه بهترین شیب را برای خط کانتور شما در نظر بگیرد باید از ابزار و وسایل حرفه‌ای حاضر در همین حوزه استفاده کند. این ابزارهای خاص دقت تعیین اندازه شیب خط کانتور در عمل بینی را افزایش می‌دهند.

ایجاد خط کانتور در عمل بینی

بعد از همه این مراحل، بالاخره نوبت به ترسیم و کشیدن خط کانتور می‌رسد. برای این کار نیز متخصص باید از ابزارهای حرفه‌ای و تجهیزات به روز استفاده کند. ناگفته نماند ایجاد خط کانتور در عمل بینی به دقت زیادی نیاز دارد تا بهترین نتیجه را در اختیار فرد متقاضی قرار دهد.

انواع خط کانتور در عمل بینی

خط کانتور در عمل بینی یکی از تکنیک‌های جراحی زیبایی است که بر روی استخوان بینی و کناره‌های آن تاثیرگذار خواهد بود. این خط حتی از قسمت فوقانی گودی چشم آغاز می‌شود و تا نوک بینی شما ادامه دارد. خط کانتور به دلایل مختلفی بر روی بینی افراد اجرا می‌شود و در عمل زیبایی نیز نقش مهمی دارد.

البته هر متخصصی به این خط اهمیت نمی‌دهد، بلکه تنها متخصصان حرفه‌ای و مجرب از اهمیت و کاربرد خط کانتور در بینی باخبر هستند. با ایجاد این خط بینی شما از روبرو و به طور مستقیم ظاهر بسیار زیبایی دارد. همچنین خط کانتور به خوش فرم شدن بینی شما بیشتر کمک می‌کند.

به منظور بررسی تاثیر خط کانتور نباید از اهمیت نوع پوست بینی در عمل زیبایی غافل شوید. به طور کلی متخصصان و جراحان مجرب به روش‌های مختلف و به دلایل متفاوتی خط کانتور را ایجاد می‌کنند. در بخش‌های بعدی این راهنما انواع خط کانتور را به طور خلاصه معرفی می‌کنیم.

خط کانتور برای صافی بینی

خط کانتور در عمل بینی برای صافی بیشتر

با ایجاد خط کانتور، بینی فرد متقاضی صاف‌تر دیده می‌شود. خط کانتوری که با هدف صافی بینی به وجود آید از میان ابروها کشیده می‌شود و تا پل بینی ادامه دارد. در نهایت نیز این خط به نوک بینی می‌رسد. در ضمن خط کانتوری که به صافی بینی کمک می‌کند، زاویه زیادی ندارد.

این نوع خط کانتور بیشتر برای کسانی مناسب است که بینی‌های پهنی دارند. همچنین قد بینی آنها بیش از حد کوتاه است اما قوز بینی‌شان قابل قبول خواهد بود. این نوع خط کانتور با مزایایی همراه است که آنها را در زیر نام می‌بریم:

  • کشیده یا بلندتر نشان دادن بینی نسبت به بینی طبیعی
  • ایجاد سایه در قسمت فوقانی قوز بینی که به صاف‌تر دیده شدن آن کمک می‌کند
  • ایجاد سایه در 2 سمت بینی که به باریک‌تر دیده شدن آن کمک می‌کند
  • زیبایی بیشتر چهره
  • ایجاد تعادل میان بینی و سایر اجزای صورت

خط کانتور برای قوس‌دار کردن بینی

یکی دیگر از تکنیک‌های مربوط به خط کانتور در عمل بینی، قوس‌دار کردن بینی است. این نوع خط در امتداد بینی شما ایجاد می‌شود و در قسمت نوک بینی رو به بالا قوسی به وجود می‌آورد. این نوع تکنیک مربوط به خط کانتور برای بیشتر افراد مناسب است و هر یک از متقاضیان می‌توانند این تکنیک را تجربه کنند. برخی از مزایای این نوع خط را در ادامه نام می‌بریم:

  • زیباسازی بینی به طور طبیعی
  • مناسب برای بیشتر افراد با بینی‌های متفاوت
  • برجسته‌تر نشان دادن نوک بینی
  • صاف‌تر نشان دادن قوز بینی

چه کسانی به خط کانتور در عمل بینی نیاز دارند؟

هر یک از افراد چهره‌ای خاص و متفاوت دارند که زیبایی صورت آنها با توجه به اجزای چهره قابل دستکاری است. برای مثال با تغییر زاویه و اندازه بینی می‌توان زیبایی چهره یک فرد را 2 برابر کرد. نوع تکنیکی که متخصص برای جراحی بینی در نظر می‌گیرد به نوع بینی متقاضی نیز بستگی دارد.

به طور مثال عمل بینی گوشتی به طور حتم با عمل بینی استخوانی متفاوت است. در بیشتر موارد افرادی که بینی پهن و بدون زاویه دارند، به خط کانتور نیاز خواهند داشت. همچنین برخی از افراد که در قسمت میانی یا بالایی بینی خود برآمدگی‌هایی دارند، بهتر است از تکنیک خط کانتور بینی کمک بگیرند.

از آنجایی که خط کانتور زاویه لازم را بر روی بینی ایجاد می‌کند، بینی فرد متقاضی از یکنواختی فاصله می‌گیرد. در نهایت اینکه خط کانتور به افزایش رضایت بیشتر متقاضیان بعد از عمل جراحی کمک می‌کند، بنابراین خیلی از زیباجویان به دنبال تجربه این تکنیک هستند.

انتخاب بهترین خط کانتور در عمل بینی

بهترین خط کانتور در عمل بینی

همان‌طور که در قسمت‌های مختلف گفتیم، اجزای صورت هر یک از افراد با سایرین متفاوت است. بدین ترتیب خط کانتور نیز برای همه افراد یکسان و یک شکل نخواهد بود. شما به عنوان فرد متقاضی این خط باید از متخصصان حرفه‌ای کمک و راهنمایی بگیرید و براساس نوع بینی خود بهترین خط کانتور را انتخاب کنید.

برای اینکه بهترین نتیجه را از خط کانتور بینی خود به دست آورید باید به فاکتورهای مهمی توجه داشته باشید. در بخش‌های بعدی این فاکتورها را به طور خلاصه شرح می‌دهیم.

فرم و نوع بینی

یکی از اصلی‌ترین فاکتورها در انتخاب نوع خط کانتور مربوط به فرم بینی شما است. از این رو شما با توجه به نوع یا فرم بینی خود می‌توانید بهترین خط کانتور را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید هر یک از بینی‌ها خط کانتور مخصوص به خود را دارند که در ادامه آنها را نام می‌بریم:

  • افرادی که بینی کوتاه دارند، باید از خط کانتور صاف استفاده کنند تا بینی آنها بلندتر دیده شود.
  • افرادی که بینی بلندی دارند باید به سراغ خط کانتور قوس‌دار بروند تا بینی آنها کوتاه‌تر به چشم آید.
  • کسانی که از پهنی بینی خود ناراضی هستند می‌توانند از خط کانتور صاف و باریک استفاده کنند تا بینی آنها باریک‌تر دیده شود.
  • بینی قوزدار نیز به خط کانتور قوس‌دار نیاز دارد تا در قسمت قوز بینی سایه ایجاد شود و در نتیجه بینی صاف‌تر به چشم آید.

تناسب میان فرم بینی و سایر اجزای صورت

علاوه بر فرم بینی متخصص باید به تناسب این فرم با سایر اجزای صورت شما نیز توجه کند. در واقع بینی باید به گونه‌ای جراحی شود که با چشم‌ها، لب‌ها و پیشانی نیز سازگاری داشته باشد. از این به سراغ دکتر متخصص بروید تا بهترین خط کانتور متناسب با سایر اجزای صورتتان را به شما پیشنهاد کند.

سلیقه شخصی فرد

سلیقه و علاقه شخصی شما نیز از دیگر مسائل مهمی است که باید به هنگام استفاده از تکنیک خط کانتور در عمل بینی به آن توجه داشت. بهتر است قبل از جراحی انتظارات خود را با متخصص منتخب در میان بگذارید. متخصصان با بررسی فرم و ظاهر طبیعی بینی شما بهترین نوع خط کانتور را در نظر می‌گیرند.

نظر متخصص جراح

در آخر بهترین فردی که می‌تواند مناسب‌ترین خط کانتور را انتخاب کند، جراح خواهد بود. متخصص با بررسی ویژگی‌های بینی طبیعی شما بهترین نوع خط کانتور را انتخاب و اجرا می‌کند.

جمع‌بندی

برای اینکه از نتیجه عمل زیبایی بینی خود راضی باشید، باید پزشک متخصصی را انتخاب کنید که در همه حوزه‌های مربوط به عمل زیبایی بینی تخصص، تجربه و سابقه داشته باشد. برای مثال خط کانتور در عمل بینی نیز یکی از جزئیات مهمی است که شاید هر متخصصی به آن توجه نداشته باشد.

دکتر شفیعی متخصص گوش، حلق و بینی در تمام جزئیات مربوط به عمل بینی تجربه و تخصص دارد و با بررسی فرم بینی شما می‌تواند بهترین خط کانتور را انتخاب و اجرا کند. مطب این پزشک یکی از مجهزترین کلینیک‌های زیبایی در حوزه جراحی‌های زیبایی به حساب می‌آید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه