ماساژ بعد از جراحی بینی

در تکنیک ماساژ بعد از جراحی بینی ، پزشکی با تجربه می تواند برای کاهش علائمی همچون تورم ، التهاب و از بین بردن برآمدگی های موجود بر روی بینی افراد ، آن ها را از بین ببرد و استخوان بینی را در محلی مناسب و قرینه قرار دهد. انجام این روش موثر بعد از جراحی بینی برای تمامی افراد با هر نوع فرم و مدل بینی مناسب بوده که تنها باید توسط پزشک و یا فردی ماهر انجام شود. در مقاله دکتر علی شفیعی با نحوه ماساژ ، فواید و موارد دیگر آن آشنا خواهید شد ، به همین منظور توصیه می شود این مطلب را با دقت مطالعه نمایید.

ماساژ بعد از جراحی بینی- دکتر علی شفیعی

انجام ماساژ بعد از رینوپلاستی چه تاثیری خواهد داشت ؟

با بکار گیری از ماساژ بعد از جراحی بینی ، می توان سبب کاهش تورم کلی بینی به خصوص نوک دماغ زیبا جویان نیز شد. همچنین باید بداند که ماساژ تاثیر بخصوصی در کاهش بافت ها داشته و با تحریک درست جریان خون سبب کوتاه شدن دوره نقاهت و همچنین کاهش عوارض جانبی بعد از عمل زیبایی بینی خواهد شد.

نحوه درست ماساژ بینی بعد از جراحی و نکات کلیدی آن

توجه داشته باشید که انجام درست ماساژ بینی بسیار حائز اهمیت بوده و در صورت عدم توجه به آن سبب وارد شدن آسیب های دیگر به بینی زیبا جو خواهد شد. بنابراین نکات مهمی را که در ادامه به ان ها اشاره می شود ، به هنگام ماساژ بعد از جراحی بینی در نظر داشته باشید.

در ابتدا بهتر است تا افراد دست های خود را با یک کرم مرطوب کنند ، به صورتی که انگشت با ملایمت بر روی پوست بینی کشیده شود. سپس بیمار باید سر خود را کمی به عقب بکشاند. حال پزشک بینی را با استفاده از سه انگشت نگه داشته و از پایین نوک بینی به قسمت بالایی می کشاند ، توصیه می شود در این مواقع دو بار این حرکت تکرار شود. سپس با دو انگشت سبابه طرفین بینی را در راستای دیواره بینی که به گونه ها متصل شده است قرار دهید و آن را به بالا حرکت دهید ( به طوری که پوست زیبا جو به سمت گونه ها کشیده شود ) همچنین این تکنیک را دو بار تکرار کنید.

نکته: در این مرحله مراقب باشید تا انگشتانتان به صورت بیمار نچسبد. این تکنیک ها را در بازه زمانی یک دقیقه ای انجام داده و از افزایش زمان ان خودداری کنید.

 

فیلم آموزش ماساژ دادن بینی بعد از عمل رینوپلاستی 

 

 

 

انواع ماساژ در قسمت های مختلف بینی

ماساژ استخوان بینی

در قسمت بالایی بینی زیبا جویان استخوان اصلی قرار گرفته است ، که این استخوان به آرواره متصل می شود. توجه داشته باشید که تمرکز اصلی در این موارد و با توجه به ماساژ بعد از جراحی بینی بر روی استخوان بینی و دیواره های جانبی می باشد.

در صورتی که بهترین پزشک در تهران ، ماساژ استخوان را به منظور کاهش تورم و رفع مایع میان بافت بینی و پوست انجام دهد ، دو انگشت خود را در اطراف بینی قرار داده و به آرامی به سمت گونه زیبا جو ماساژ می دهد.

گاهی اوقات مقصود پزشک از ماساژ کاهش تورم یک طرفه و یا اصلاح شیب استخوان سپتوم بوده ، که طی فرایند ماساژ آن نباید نوک و پشت بینی افراد لمس شود ، بلکه باید با کمک انگشت سبابه قسمتی از نگه داشته شود و سپس فشاری ملایم را به سمتی که متورم تر است وارد کرد.

نکته : بهتر است بدانید که بکارگیری از ماساژ بعد از جراحی بینی ، یکی از اقدامات موثر و مفید جهت کاهش التهاب ، تورم و بهبود انحراف بینی استخوان سپتوم افراد می باشد.

ماساژ پشت بینی

به محل اتصال استخوان بینی به استخوان های پیشانی که فاصله میان فرورفتگی بالای دماغ می باشد ، پشت بینی می گویند. همچنین محل اتصال استخوان با عضلات بینی ، محلی بوده که معمولا قوز بینی در آن جا بسیار شکل می گیرد.

پزشک در زمان ماساژ بعد از عمل بینی ، در ناحیه پوشت بینی ، با بکارگیری از یکی از انگشتان ، ماساژ بینی را آغاز کرده و به سمت نوک دماغ زیبا جو به سمت بالا می کشاند. در هر قسمتی از بینی که برآمدگی بیشتر باشد لازم است تا بیشتر ماساژ داده شود. بهتر است بدانید که این تکنیک ماساژ بعد از عمل رینوپلاستی در از بین بردن قوز بینی و صاف کردن پوشت بینی بسیار کاربردی و موثر می باشد.

ماساژ نوک بینی

قسمت تحتانی بینی که از غضروف تشکیل شده است ، نوک بینی نامیده می شود. به هنگام انجام ماساژ بعد از جراحی بینی در نوک دماغ ، لازم است تا پزشک با استفاده از دو انگشت سبابه را در دو طرف بینی قرار دهد و به آرامی به سمت بالا آن را بکشد.

این نوع ماساژ بعد از عمل رینوپلاستی بسیار شایع و کاربردی بوده ، که افراد با بینی های گوشتی و تورم کاندیدای مناسبی برای بکارگیری از این نوع ماساژ می باشند.

⭐ عمل رینوپلاستی انجام شده توسط دکتر علی شفیعی ، جراح پلاستیک بینی و صورت.

 

چه زمانی برای ماساژ دماغ بعد از رینوپلاستی مناسب است ؟

در ابتدا توصیه می شود که زیبا جو اندکی صبر کند تا عوارض بینی جراحی شده کمی کاهش یابد و بافت ها موقعیت خود را جهت بهبودی حفظ کنند. بنابراین با گذشت دو ماه از دوره نقاهت و عمل بینی انجام ماساژ بعد از جراحی بینی برای زیبا جو مناسب می باشد. البته در صورتی که افراد دچار شکستگی بینی شده باشند لازم است به منظور نرم بودن استخوان با آرامی ماساژ بینی برای ان ها انجام شود.

آیا انجام ماساژ بینی بعد از عمل همراه با درد است ؟

با توجه به نظر یک پزشک با تجربه و خوب در تهران ، انجام ماساژ بعد از عمل بینی با درد همراه نمی باشد ، و تنها در صورتی که ماساژ تحت نظر یک فرد بی تجربه انجام شود ، زیبا جو هنگام ماساژ با درد ، سوزش رو به رو خواهد شد ، که در این مواقع باید در آن لحظه ماساژ بینی متوقف شود.

آیا ماساژ بینی بعد از جراحی سبب کوچک شدن ساختار بینی خواهد شد ؟

توجه داشته باشید که طی ماساژ بعد از جراحی بینی ، ساختار کلی تغییر نکرده و بینی افراد کوچک نخواهد شد ، بلکه همانند دیگر روش های مراقبتی همچون چسب بینی در کاهش و از بین بردن برخی عوارض عمل رینوپلاستی موثر می باشد.

نکته: توجه داشته باشید که برخی ناهنجاری ها همچون شکل بینی و بلندی بیش از حد و استخوان بزرگ بینی را به هیچ عنوان با ماساژ نمی توان تغییر داد.

مدت زمان مناسب جهت ماساژ بینی بعد از جراحی چقدر می باشد ؟

باید بدانید که مدت زمان لازم جهت ماساژ بینی به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت. در ابتدا باید به محل مورد نظر جهت ماساژ بعد از جراحی بینی توجه کرد ، سپس پزشک مورد نظر بیمار نیز می باشد. اما به طور کلی ماساژ بینی می تواند دو الی سه بار و هر بار به مدت 1 دقیقه انجام شود.

نکته : توجه داشته باشید که انجام مرتب این تکنیک در شش ماه توسط پزشکی با تجربه نتیجه ای بسیار مطلوب و رضایت بخش خواهد داشت.

آیا ماساژ بینی های استخوانی و گوشتی متفاوت است؟

بله ، بهتر است بدانید که ماساژ بعد از جراحی بینی در افرادی با بینی های گوشتی و استخوانی اندکی با یکدیگر متفاوت خواهد بود. افراد با بینی های استخوانی بیشتر نواحی فوقانی که استخوانی می باشد هدف اصلی بوده در صورتی که بینی های گوشتی نوک و پره های بینی هدف اصلی می باشند. کهمچنین باید بدانید که افراد با بینی های گوشتی به علت ضخامت بالای پوست تورم و التهاب در آن ها بسیار بوده و دوره نقاهت آن به منظور کاهش این علائم بسیار زیاد می باشد ، که دکتر علی شفیعی رونیزی ، جراح بینی تهران به این دسته از افراد ماساژ بعد از عمل بینی را پیشنهاد خواهد داد.

آیا ماساژ دادن بینی بعد از عمل خطرناک است ؟

با توجه به میزان تغییرات اعمال شده بر روی بینی زیبا جویان ، علاوه بر ساختار بینی ، پوست و استخوان ها اطراف ان نیز آسیب می بینند ، به همین منظور لازم است افراد برای جلوگیری از بروز هرگونه اسیب و مشکلات خطر به هنگام ماساژ بعد از جراحی بینی ، دست نگه دارند تا عوارض و علائم آن بهبود یابد و سپس برای ماساژ بینی اقدام نمایند.

آیا زیباجو می تواند ماساژ بینی را انجام دهد ؟

همانطور که اشاره شد تکنیک ماساژ بعد از جراحی بینی بسیار حساس بوده و نیازمند انجام شدن ان توسط فردی با مهارت بالا می باشد ، بنابراین انجام ماساژ توسط خود بیمار و یا فردی بی تجربه مناسب نبوده و توصیه می شود هرگز برای بکارگیری از آن بجز پزشک و یا جراح بینی خوب در تهران اقدام نکنند.

از جمله اقدامات مراقبتی مهم ماساژ بعد از عمل بینی

یک نکته مهم جهت مراقبت از بینی در موارد انجام ماساژ بعد از جراحی بینی ، پاکسازی پوست می باشد. در واقع تمامی افراد به خصوص افراد با بینی های گوشتی بعد از انجام تکنیک ماساژ به علت تجمع چربی بر روی پوست ، باید با استفاده از یک پنه آغشته شده به آب چربی های موجود را از پوست بینی پاکسازی کنند.

آیا فرورفتگی های بر روی بینی با ماساژ بهبود می یابند ؟

در برخی موارد امکان بهبود فرورفتگی با ماساژ بعد از عمل بینی وجود خواهد داشت و در برخی موارد افراد نیازمند تزریق کورتون خواهند بود. البته بهتر است بدانید که ممکن است عارضه فرورفتگی با هیچ یک از این تکنیک ها بهبود نیابد و فرد نیازمند جراحی ترمیمی باشد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه