نکات ضروری مراقبت های بعد از تزریق چربی

در میان بروز چین و چروک و پیری پوست در افراد ، امکان کاهش حجم صورت و دیگر اعضای بدن نیز وجود خواهد داشت. تزریق چربی یکی از پروسه های درمانی کم تهاجم بوده که از آن به عنوان یکی از روش های موثر برای رفع چین و چروک و افزایش حجم یاد می شود. اما در میان این مشکلات نیازمند مراقبت های بعد از تزریق چربی بوده ، که بسیار مفید و ضروری است. ما در ادامه این مقاله از دکتر علی شفیعی ، بهترین جراح پلاستیک صورت و بینی در تهران ، برای آشنایی بیشتر شما با مراقبت های لازم در خصوص فرآیند جوانسازی با تزریق فیلر مواردی مهمی را توضیح خواهیم داد که رعایت آن ها از بروز بسیاری عارضه های جانبی پس از درمان جلوگیری کرده و ماندگاری نتایج را افزایش می دهد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی - دکتر علی شفیعی

تزریق چربی

بهتر است در ابتدا و قبل از آغاز مراقبت های بعد از تزریق چربی ف نگاهی به این پروسه جوانسازی داشته باشیم. با استفاده از این تکنیک می توان نواحی مختلف بدن را حجم دهی کرد. در واقع بهتر است بدانید که این چربی از بدن خود فرد گرفته خواهد شد ف بنابراین کاملا ایمن و کم تهاجم می باشد.

روز های ابتدایی تزریق چربی

دو روز ابتدایی

در دو روز اول بعد از تزریق و رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی باید به خوبی استراحت کنید و از انجام مواردی همچون ماساژ ، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و قرار گرفتن در محیط هایی با دمای بسیار بالا بپرهیزید.

یک هفته اول

در ابتدا باید بگوییم در این روند بهبودی لازم است که به درستی استراحت کرده و بخوابید. در ابتدا سعی کنید محل تزریق شده را بالا تر از قسمت های دیگر قرار دهید. در صورت بروز درد شدید و غیر قابل تحمل از مسکن های توصیه شده توسط بهترین دکتر برای تزریق چربی در تهران ، استفاده کنید.

هفته دوم

در این بازه زمانی ، تورم التهاب بسیار کاهش پیدا می کند. اما همچنان باید مراقبت های بعد از تزریق چربی را با دقت و حساسیت بسیار بالایی رعایت کنید و از قرار گرفتن در هر محیطی که گرمای بسیار زیادی دارد بپرهیزید زیرا ممکن است روند درمان شما را دچار اختلال کند.

مهم ترین نکات مراقبتی بعد از تزریق چربی

هرگز به سمت سیگار نروید

استعمال دخانیات قبل و بعد از این پروسه جوانسازی به هیچ عنوان به افراد توصیه نمی شود. زیرا مصرف سیگار می تواند تاثیرات چربی تزریق شده را بسیار کاهش دهد به همین علت شما باید تا چند ماه بعد از تزریق از مصرف آن خودداری کنید.

ورزش های پرتنش

بهتر است بدانید که هر فعالیت شدید و پرتنشی مانند ورزش می تواند بر روی چربی و فرایند در مانی آن به هنگام رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی ، تاثیرات منفی بگذارد به همین علت ، دکتر علی شفیعی رونیزی ، دکتر خوب برای تزریق چربی در تهران ، توصیه می کند تا بهبودی کامل از انجام این دسته فعالیت ها دوری کنید.

آب بنوشید و بدنتان را هیدراته نگه دارید

در هر زمینه ای با نوشیدن مقادیر کافی از آب می توانید ، روند بهبودی خوب و رضایت بخشی را داشته باشید. در مراقبت های بعد از تزریق چربی نوشیدن روزانه 8 لیوان آب ، به شما کمک می کند تا ماندگاری این روش را بسیار افزایش دهید.

ثابت نگه داشتن وزن یک نکته مهم

ثابت نگه داشتن وزن بعد از تزریق کردن چربی ، یکی از مهم ترین و ضروری ترین نکاتی است ، که افراد در مراقبت های بعد از تزریق چربی ، باید به آن توجه داشته باشند. اگر قصد آغاز یک رژیم لاغری را دارید و یا می خواهید برنامه غذایی خود را تغییر دهید ، بهتر است دست نگه دارید. کاهش وزن می تواند نتیجه نهایی تزریق شما را به طور کامل از بین ببرد.

کمپرس های یخ ، بهبود تورم

شاید بهترین دکتر تزریق چربی تهران ؛ در مراقبت های بعد از تزریق چربی ، بسیار به شما توصیه کرده باشد که از کمپرس های یخ برای کاهش التهاب و تورم خود استفاده کنید. اما لازم به ذکر است به هنگام بکارگیری از این روش ، کمپرس یخ را داخل حوله ای قرار داده و سپس بر روی محل مورد نظر خود بگذارید.

نکته: بهتر است توجه کنید ، که استفاده طولانی مدت از این کمپرس ها می تواند سبب بسته شدن مویرگ ها و وارد شدن آسیب به پوست بیمار شود.

💭فیلم تزریق چربی به صورت با دکتر علی شفیعی

 

داروهای توصیه شده

پزشک شما حتما در دوره مراقبت های بعد از تزریق چربی ، داروهایی را به منظور جلوگیری از عفونت و آبسه برای شما تجویز خواهد کرد. تمامی این دارو ها را در ساعات مشخص شده مرتبا مصرف کنید تا هیچ گونه مشکلی پروسه جوانسازی شما را دچار مشکل نکند.

لباس مناسب

شاید برای شما هم جالب باشد که پوشیدن لباس های تنگ به همراه یقه های کیپ می تواند این پروسه جوانسازی را در دوره مراقبت های بعد از تزریق چربی دچار اختلال کند. به همین علت در این دوره تا بهبودی کامل ف حتما از لباس های آزاد و دکمه دار استفاده کنید تا هیچ گونه فشاری بر روی محل تزریق ایجاد نشود.

محصولات آرایشی

اگر چربی را در قسمت های مختلفی از صورت خود تزریق کرده اید ، باید بدانید مصرف هرگونه لوازم آرایشی بدون مشورت بهترین دکتر زیبایی در تهران ، و بعد از گذشت یک هفته ممنوع می باشد. در مراقبت های ضروری بعد از تزریق چربی باید بدانید که مصرف ضد آفتاب هم ممنوع بوده و نیازمند اجازه پزشک می باشد.

ماساژ محل تزریق چربی ممنوع

در مراقبت های بعد از تزریق چربی توصیه می شود ناحیه تزریق شده را لمس نکنید و یا ماساژ ندهید. این کار می تواند سبب درد و افزایش التهاب همراه با تورم شود. همچنین ممکن است ، از برخورد محکم با این محل چربی تزریق شده حرکت کند.

در دوره مراقبت های بعد از تزریق چربی چه بخوریم ؟

داشتن یک روتین غذایی سالم همراه با میوه و سبزیجات بسیار ، می تواند در بهبودی و کاهش التهاب و تورمات ناشی از تزریق به شما کمک کند. اما بسیار توصیه می شود در فرایند مراقبت های بعد از تزریق چربی ، به مقدار کافی چربی سالم مصرف کنید. از جمله این چربی ها می توان به آووکادو ، ماهی غزل الا و روغن نارگیل ، بادام و مواد غذایی مفید دیگر نیز اشاره کرد.

آیا بعد از تزریق چربی می توان صورت را شست ؟

در مراقبت های بعد از تزریق چربی ، دکتر علی شفیعی توصیه می کند بعد از گذشت سه الی چهار روز از تزریق و بهبودی نسبی ، ناحیه مورد نظر را به آرامی و بود وارد کردن هیچ گونه فشار و بدون استفاده از شوینده های قوی با استفاده از آب ولرم شست و شو دهید.

💭 تزریق نانوفت ( چربی) جهت درمان اسکار آکنه و جوش و از بین بردن لک صورت ، توسط دکتر علی شفیعی.

 

 قرینه نبودن نقاط تزریق شده در دوره نقاهت

توجه داشته باشید در دوره مراقبت های بعد از تزریق چربی هرگونه عدم قرینگی در ناحیه تزریق شده طبیعی و شایع است. این فرایند نیازمند صبر و حوصله زیبا جو نیز می باشد ، تا بعد از بهبود تورم و التهاب نتیجه نهایی مشخص شود.

نکته: در صورتی که بعد از دوره نقاهت و بهبود عوارض تزریق چربی ، همچنان عدم قرینگی وجود داشت ، باید به پزشک برای بررسی آن مراجعه کنید.

یک نکته مهم در هنگام شستشوی صورت بعد از تزریق چربی

تمامی افراد باید به هنگام شست و شو و در مراقبت های بعد از تزریق چربی ، توجه کنند که از آب بسیار سرد و یا بسیار داغ استفاده نکنند. زیرا آب با دمای پایین سبب جمع و گلوله شدن چربی تزریق شده می شود و آب با دمای بالا علاوه بر حرکت چربی به نقاط دیگر می تواند تاثیرات آن را به طور کامل از بین ببرد. به همین منظور توصیه می شود از آب ولرم در این مواقع استفاده کنید.

آیا مراقبت از ناحیه برداشت چربی ضروری است ؟

بهتر است بدانید که چربی برداشته شده از یک ناحیه انتخاب شده توسط پزشک می باشد ، که طی یک فرآیندی میزان چربی لازم برداشته می شود. پس از آن پزشک خوب برای تزریق فیلر در تهران ، نواحی مورد نظر را پانسمان خواهد کرد و توسط یک باند کشی آن را خواهد بست. در این مواقع توصیه می شود به مدت دو هفته از دستکاری این محل در دوره مراقبت های بعد از تزریق چربی ، خودداری کنید.

نکته : در این مواقع پزشک حتما از شما می خواهد تا از گن و باندهای کشی برای نگهداری این محل استفاده کنید.

در صورت بروز چه عوارضی باید به پزشک مراجعه کنیم ؟

در برخی موارد و در هنگام رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی ، اگر با عوارضی همچون ، التهاب و تورم شدید ، کبودی بسیار زیاد و درد شدید در اولین فرصت به پزشک مراجعه کنید. گاهی اوقات ممکن است بر اثر عدم مصرف داروی تجویز شده زیبا جو دچار عفونت و یا آبسه شود که در ابتدا ان ها را استفاده کنید و در صورت این عوامل به پزشک اطلاع دهید.

رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی چه اهمیتی دارد ؟

به طور کلی باید بگوییم انجام هر یک از مراقبت های بعد از تزریق چربی ، توصیه شده می تواند کمک بسیار مفید و موثری به زیبا جو کند. برای مثال می توانید دوره نقاهتی کوتاه و رضایت بخشی را داشته باشید و بعد از بهبودی عوارض به نتیجه دلخواه خود برسد. همچنین رعایت این موارد می تواند به افراد برای جلوگیری از هرگونه مشکلات احتمالی که می تواند ، این پروسه را دچار اختلال کند پیشگیری کند. پس بهتر است تمامی این نکات را به خوبی رعایت کنید و به دستورات پزشک خود توجه بسیار زیادی داشته باشید. همچنین باید بدانید در صورت شکست این تکنیک نیازمند درمان مجدد و در نتیجه افزایش هزینه درمان خواهید شد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه