مراقبت های بعد از جراحی پلک

از جمله جراحی های زیبایی موثر در بهتر شدن چهره افراد و کمک به افزایش دید ، جراحی پلک و یا شل شدن پوست اطراف چشم زیبا جو نیز می باشد. بهتر است بدانید که عوامل بسیاری می تواند در افتادگی ، چین و چروک و غیره بر روی پوست اطراف چشم ها تاثیر بگذارد ، که با عمل بلفاروپلاستی بهبود خواهد یافت. اما موضوعی که دکتر علی شفیعی ، جراح پلک خوب در تهران ، در این مقاله و پروسه زیبایی تاکید بسیاری بر آن دارد ، مراقبت های بعد از جراحی پلک بوده که می تواند در میزان ماندگاری و داشتن نتیجه ای رضایت بخش و مطلوب تاثیر گذار باشد.

مراقبت های بعد از جراحی پلک

عمل زیبایی پلک در تهران 

در ابتدا بهتر است یک اشاره کوچکی بر روی این پروسه زیبایی داشته باشیم و سپس به مراقبت های بعد از جراحی پلک بپردازیم. عوامل مختلفی همچون افزایش سن ، پیری پوست و وراثت و غیره به مرور سبب افتاده شدن پوست در پلک های بالا و پایین خواهند شد. که جراح بلفاروپلاستی خوب در تهران ، با برداشت چربی و پوست های اضافه علاوه بر کشیدگی پوست و جوان تر شدن چهره افراد ، پف زیر چشم آن ها را نیز به طور کلی از بین می برد. یکی دیگر از مزایای فوق العاده این روش با برداشت پوست اضافه و کاهش سنگینی از روی چشم ها سبب افزایش دید محیطی فرد نیز می شود.

مراقبت های ضروری بعد از جراحی پلک

بهتر است بدانید که مراقبت های بعد از عمل زیبایی پلک ، تاثیر بسیار موثر و مفیدی در کوتاهی دوره نقاهت ، کاهش خطرات احتمالی و عفونت های محل برش خورده دارد. همچنین تسریع روند بهبودی می تواند ، سبب رسیدن افراد به یک نتیجه فوق العاده از عمل پلک ها باشد. بنابراین در این دوره بسیار مراقب باشید و تمامی نکات توصیه شده از جانب پزشک را که در ادامه مقاله به آن اشاره می کنیم ، به خوبی رعایت کنید.

به خوبی استراحت کنید

در هفت روز ابتدایی بهتر است به خوبی استراحت کنید و از انجام هرگونه فعالیت های ورزشی و سنگین بپرهیزید. سعی کنید از برداشتن ابزار های سنگین و یا خم کردن صورت خود بپرهیزید و فعالیت های خود را با پیاده روی های کوتاه مدت و به آرامی آغاز کنید.

مصرف داروهای تجویز شده

  • پماد ها : در دوره مراقبت های بعد از جراحی پلک ، جراح بلفاروپلاستی خوب در تهران ، چندین دارو را تجویز خواهد کرد. از جمله آن ها پماد های مناسب پلک بوده که به منظور جلوگیری از خشکی پوست و محل بخیه و همچنین پیشگیری از کشیده شدن پوست اطراف آن مورد استفاده قرار می گیرد.
  • آنتی بیوتیک ها : توجه داشته با بهتر است بدانید که احتمال بروز عفونت در این پروسه بسیار بالا است ، به همین منظور حتما بهترین جراح پلک تهران ، داروهای آنتی بیوتیک را برای درمان و کنترل عفونت به شما توصیه خواهد کرد.
  • قطره های چشم : وجود سوزش ، خارش و خشکی در چشم ها بعد از عمل بلفاروپلاستی بسیار شایع می باشد ، پس بهتر است بدانید که بکارگیری از قطره های چشم و یا اشک مصنوعی می تواند این دسته از عوارض را بهبود بخشد.

نکته : توصیه می شود موارد نام برده شده در زمان مشخص و مرتبا در مراقبت های بعد از جراحی پلک ، مورد استفاده قرار گیرد تا از افزایش شدت آن ها کاسته شود.

 

 

مسکن و تسکین درد

وجود هر گونه درد به علت انجام تغییرات و برش های ایجاد شده بر روی پوست اطراف چشم ها ، بسیار طبیعی و شایع می باشد. اما با توجه به آستانه تحمل درد در افراد که بسیار متفاوت است ، لازم بوده تا از داروهای مسکن که از جانب دکتر پلک خوب در تهران ، توصیه شده استفاده شود ، تا درد ناشی از جراحی بهبود یابد.

کمپرس های سرد و کاهش کبودی چشم

وجود تورم و التهاب به همراه کبودی در اطراف چشم از عوارض جراحی بلفاروپلاستی نیز می باشد. افراد می توانند در مراقبت های بعد از جراحی پلک از کمپرس های سرد به مدت 20 الی 15 دقیقه هر چند ساعت یکبار بر روی محل کبودی نیز استفاده کنند تا این عوارض بهبود یابند.

نکته : در صورتی که این کبودی ها بعد از بکارگیری از کمپرس های سرد و پایان دوره نقاهت بهبود نیابد ، به علت وارد شدن آسیب به بافت های پلک بوده ، که نیازمند بررسی دقیق تر پزشک می باشد.

فشاری به چشم ها وارد نکنید

با توجه به آن که چشم ها در این شرایط دارای حساسیت بالایی می باشد ، بیمار باید بداند که در مراقبت های بعد از جراحی پلک ، از انجام هرگونه فعالیتی که می تواند به چشم ها فشار وارد کند باید بپرهیزد و از دست زدن ، ماساژ و خارش چشم ها خودداری کند.

نکته: ماساژ دادن چشم و یا وارد کردن هرگونه فشاری می تواند احتمال خطر خونریزی ، عفونت و باز شدن بخیه های پلک را افزایش دهد.

از عینک آفتابی استفاده کنید

با وجود حساسیت بالای چشم به اشعه نور خورشید ، لازم است در هنگام رعایت مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی از عینک های آفتابی استاندار با محافظت بالا نیز استفاده شود.

 

مراقبت های بعد از جراحی پلک - دکتر علی شفیعی

 

آرایش چشم ممنوع

استفاده از کرم های ضد آفتاب و دیگر کرم های صورت در این دوره مانعی ندارد . اما تا بهبودی کامل ، باید از آرایش چشم خود بپرهیزند و بعد از آن با توجه به نظر جراح پلک و استفاده از محصولات ارایشی معتبر از آن ها استفاده کنند.

مراقب عطسه و سرفه های خود باشید

سعی کنید در این دوره نقاهت سرما نخورید ، و در صورت ابتلا فورا برای بهبودی به پزشک مراجعه کنید. در مراقبت های بعد از جراحی پلک انجام مرتب عطسه به همراه آن سرفه و یا داشتن حالت تهوع می تواند فشار خون بیمار ار افزایش دهد و در نهایت سبب خونریزی پلک ها شود.

حمام بعد از عمل پلک

تا یک هفته بیمار تنها می تواند بدن خود را بشوید و بعد از گذشته این دوره و بکارگیری از یک پنبه خیس می تواند به آرامی صورت خود و اطراف چشم ها را پاکسازی کند و به مرور و با استفاده از شوینده های ملایم موهای خود را بشوید.

علت رعایت مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست ؟

تمامی افراد بعد از انجام پروسه زیبایی پلک ها ، مراقبت های لازم و ضروری را به منظور کاهش التهابات ، تورم و از بین رفتن پف موجود بعد از جراحی ، بهبود محل برش خورده و عدم باقی ماندن محل زخم ، رفع مشکلات بینایی و جلوگیری از بروز عارضه هایی مانند خونریزی بخیه ها و داشتن یک نتیجه خوب و فوق العاده انجام می دهند.

فیلم قبل و بعد از جراحی پلک با دکتر علی شفیعی 

 

نحوه شست و شوی پلک ها بعد از عمل

بهتر است بدانید که شست و شو و ضد عفونی کردن پلک ها در مراقبت های بعد از جراحی پلک بسیار حائز اهمیت و حساس می باشد ، که اگر توجه کافی به آن نشود عوارض جبران ناپذیری را به همراه خود خواهد داشت. به توصیه دکتر علی شفیعی رونیزی ، بهترین جراح بلفاروپلاستی تهران ، در یک هفته ابتدایی چشم ها باید توسط سرمی به نام فیزیولوژیک به طور مرتب و هر روز شسته شود.

نکته : باید بدانید که بکارگیری از ابزار های استریل ، نو ، تمیز و یک بار مصرف در روند شست و شو بسیار ضروری می باشد.

در صورتی که افراد دسترسی به سرم را در مراقبت های بعد از جراحی زیبایی پلک نداشته باشند ، می توانند با استفاده از آب جوشیده شده و به دمای محیط رسیده و نمک سرم مورد نیاز خود را تهیه کند. برای شست و شو ابتدا باید دست های خود را به خوبی ضد عفونی کنید . زیبا جو باید به صورت نیمه بنشیند. در این مرحله بانداژ روی چشم ها برداشته شده و گاز استریل را به سرم آغشته می کنیم. تمامی نواحی مختلف پلک و محل برش خورده را به آرامی با استفاده از این محلول و گاز استریل پاکسازی می کنیم ، و در انتها یک بانداژ استریل شده و نو را مجدد بروی چشم بیمار می گذاریم.

نکته : توجه داشته باشید در زمان شست و شو سرم وارد چشم زیبا جو نشود.

چگونه از اشک مصنوعی و قطره های چشمی بعد از بلفاروپلاستی استفاده شود ؟

از مهم ترین موارد در مراقبت های بعد از جراحی پلک می توان به چگونگی بکارگیری قطره های چشمی نیز اشاره کرد. توصیه می شود سه الی چهار روز بلافاصله پس از عمل به منظور کاهش تاری دید و از بین بردن خشکی چشم ها از اشک مصنوعی و یا قطره استفاده شود. برای بکارگیری از این روش لازم است از فرد دیگری کمک بگیرید و دست های خود را به خوبی شسته و ضد عفونی کنید. حال در صورتی که زیبا جو پلک پایین خود را جراحی کرده باشد ، با کشیدن پلک بالا و بدون برخورد نوک تیز قطره آن به داخل چشم قطره را بریزد. اما اگر پلک بالایی او تحت جراحی زیبایی قرار گرفته باشد ، با پایین کشیدن پلک پایین باید قطره داخل چشم ها نیز ریخته شود.

عوارض ناشی از عدم رعایت مراقبت های بعد از جراحی پلک چیست ؟

شاید برخی از افراد ، رعایت این نکات ضروری را در مراقبت های بعد از جراحی بلفاروپلاستی جدی نگیرند ، که حتما با عوارضی ماند: تورم ، التهاب شدید و خونریزی محل برش خورده ، تب بالا به همراه بی حسی پلک و عدم توانی در حرکت پلک ، بروز ترشحات چرکی بخیه ها و سردرد به همراه تنگی تنفس شدید و موارد دیگر روبه رو خواهد شد. که درمان و بهبودی آن ها زمان زیادی برده و می تواند سبب باقی ماند محل بخیه ها بر روی پلک زیبا جو نیز شود.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه