کم کردن فاصله لب و بینی بدون جراحی

در جستجوی هماهنگی بین اجزای صورت، بسیاری از افراد به طور فزاینده‌ای نگران نسبت اجزای صورت خود هستند. یکی از نگرانی‌های رایجی که در حال حاضر بیشتر دیده می‌شود، دغدغه افراد در مورد فاصله بین لب‌ها و بینی‌شان است. این فاصله اغلب به عنوان نسبت لب به بینی خوانده می‌شود که می‌تواند به طور قابل توجهی بر ظاهر کلی صورت تاثیر بگذارد.

در حالی که جراحی می‌تواند روش مناسبی برای تغییر این فاصله باشد اما جراحی بهترین روش نخواهد بود؛ زیرا روشی تهاجمی، پرهزینه و خطرناک است که دوره ریکاوری آن طولانی محسوب می‌شود. خوشبختانه شما می‌توانید این فاصله را بدون جراحی نیز از بین ببرید تا به افزایش زیبایی چهره‌ خود کمک کنید و اعتماد به نفستان نیز افزایش یابد. در این مطلب اطلاعات کاملی در مورد تکنیک‌های مربوط به کم کردن فاصله لب و بینی بدون جراحی توضیح می‌دهیم.

کم کردن فاصله لب و بینی بدون جراحی

فاصله ایده‌آل میان لب و بینی چقدر است؟

قبل از اینکه به فکر کم کردن فاصله لب و بینی خود باشید باید درک کامل و درستی نسبت به فاصله ایده‌آل لب و بینی پیدا کنید. درک نسبت ایده‌آل لب و بینی برای تعیین چگونگی دستیابی به ظاهری متعادل‌تر امری ضروری است.

با اینکه استانداردهای زیبایی در فرهنگ‌ها و براساس ترجیحات شخصی می‌توانند به طور قابل توجهی متفاوت باشند، برخی از روش‌ها برای ایجاد تناسب مناسب بین لب و بینی کارآمد هستند.

بهترین نسبت میان لب و بینی باید بدین شرح باشد: فاصله پایه بینی تا لب بالایی به طور تقریبی یک سوم کل فاصله بین بینی تا چانه. این نسبت از نظر زیبایی‌شناسی ظاهری به تایید رسیده است.

چرا فاصله لب و بینی مهم است؟

فاصله بین لب‌ها و بینی می‌تواند بر جوانی یا بلوغ ظاهری افراد موثر باشد. فاصله کوتاه‌هر اغلب با جوانی بیشتر همراه است. در حالی که فاصله طولانی‌تر می‌تواند ظاهری بالغ‌تر ایجاد کند. علاوه بر این، تقارن صورت نقش مهمی در زیبایی ظاهری دارد.

نسبت نامتناسب لب و بینی می‌تواند تعادل کلی صورت شما را مختل کند و منجر به نارضایتی شما از ظاهر یا صورتتان شود. به همین دلیل است که فاصله بین لب و بینی برای برخی افراد بسیار مهم خواهد بود.

روش‌های کم کردن فاصله لب و بینی بدون جراحی

 

با اینکه عمل زیبایی روشی است که نتیجه پایدارتری به همراه دارد اما به دلیل دردسرهایی که این روش برای فرد بیمار ایجاد می‌کند استفاده از روش‌های غیرتهاجمی بیشتر مورد استقبال متقاضیان قرار می‌گیرد. برای اینکه بتوانید بهترین روش را برای کم کردن فاصله لب و بینی خود انجام دهید باید با متخصص مورد نظرتان مشورت کنید.

پزشک منتخب بعد از بررسی شرایط شما و در نظر گرفتن سابقه پزشکی‌تان، بهترین روش را برای کم کردن فاصله لب و بینی برآورد خواهد کرد. در بخش‌های بعدی برخی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین روش‌ها برای کمک کردن فاصله لب و بینی بدون جراحی را معرفی می‌کنیم.

پرکننده‌ها یا فیلرهای پوستی

یکی از محبوب‌ترین روش‌های غیرجراحی برای کاهش فاصله بین لب‌ها و بینی استفاده ازپرکننده‌های پوستی است. این درمان‌های تزریقی می‌توانند حجم لب‌ها را افزایش دهند، وضوح بیشتری بر روی لب‌ها ایجاد کنند و به طور محسوس نیز نسبت بینی تا لب‌ها را تغییر خواهند داد.

فیلرهای پوستی به طور معمول از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند. این ماده به طور طبیعی در بدن افراد وجود دارد و به حفظ هیدراتاسیون و انعطاف‌پذیری پوست آنها کمک می‌کند. هنگامی که فیلرها به لب‌ها تزریق می‌شوند، می‌توانند حجم و شکل لب‌ها را تغییر دهند. بنابراین فاصله بین لب و بینی نیز کمتر به نظر می‌رسد.

این روش کم کردن فاصله بین لب‌ها و بینی با استفاده از روش‌های غیرجراحی فواید زیادی به همراه دارد. برای مثال شما می‌توانید خیلی سریع نتیجه این فرآیند را مشاهده کنید. بسیاری از بیماران متوجه بهبودی فوری ظاهر لب خود می‌شوند. در ضمن با این روش شما به استراحت طولانی نیاز نخواهید داشت.

تزریق بوتاکس به گوشه‌های دهان

علاوه بر فیلرها، روش‌های مختلفی برای بزرگ کردن لب وجود دارند. در واقع تکنیک‌های مختلفی می‌توانند بر روی بزرگ کردن لب شما بدون جراحی موثر باشند. یکی از روش‌های کم تهاجمی بزرگ کردن لب تزریق بوتاکس در گوشه‌های دهان و لب بالایی است.

این روش باعث می‌شود تا لب شما کمی به سمت بیرون بچرخد و ظاهر لب‌های شما پرتر به نظر رسد. البته این روش بدون افزودن حجم قابل توجه به بزرگ شدن لب شما کمک خواهد کرد. این روش نسبت به سایر روش‌های بدون جراحی نیز مزایای زیادی دارد. با تزریق بوتاکس فرم لب بالایی شما بهبود می‌یابد.

در ضمن زیبایی پوست شما بیشتر می‌شود و فاصله کمتری بین لب و بینی شما به چشم می‌آید. با این روش حدود 3 تا 4 ماه فاصله لب و بینی شما کم خواهد بود.

نخ لب

نخ لب

نخ لب یکی دیگر از تکنیک‌های ابتکاری است که شامل قرار دادن نخ‌های قابل حل در لب‌های شما خواهد بود. با این کار حجم لب شما افزایش می‌یابد و خط کانتور نیز بهتر دیده می‌شود. این روش می‌تواند شکل و پری لب‌ها را افزایش دهد و به طور نامحسوس فاصله بین لب‌ها و بینی کاهش می‌یابد.

اصلی‌ترین مزیت روش نخ لب، مربوط به مدت زمانی است که بر روی صورت شما دوام می‌آورد. نتیجه نخ لب از 6 ماه تا یک سال بر روی چهره شما باقی می‌ماند و روشی است که روند اجرای آن به طور نسبی سریع خواهد بود. توجه داشته باشید به منظور اطمینان از ایمنی و نتایج مطلوب، بهتر است برای انجام این روش کم کردن فاصله لب و بینی از متخصصان حاضر در همین حوزه کمک و راهنمایی بگیرید.

تزریق ژل

در صورتی که از ظاهر و فرم لب خود ناراضی هستید و تصور می‌کنید فرم لب شما باعث شده تا فاصله بین لب و بینی‌تان بیشتر به نظر برسد، توصیه می‌کنیم روش تزریق ژل به لب را امتحان کنید. این روش برای افرادی که از باریکی لب‌های خود ناراضی هستند، گزینه مناسبی خواهد بود.

تزریق ژل لب یکی از موثرترین روش‌های بدون جراحی برای کم کرده فاصله لب و بینی است. اگر یک بار این روش زیباسازی لب و بینی خود را تست کنید، به طور حتم از انتخاب خود راضی خواهید بود و همین مسئله باعث می‌شود از جراحی سخت و زمان‌بر کم کردن فاصله لب و بینی منصرف شوید.

تا زمانی که با روش‌های ساده‌تر می‌توانید فرم لب و بینی خود را تغییر دهید، عمل جراحی خیلی منطقی به نظر نمی‌رسد. ناگفته نماند تمام روش‌های بدون جراحی و غیرتهاجمی شاید خیلی زمان‌بر نباشند اما دوام آنها نسبت به جراحی کوتاه‌تر خواهد بود. بنابراین اگر به دنبال روشی بادوام و طولانی مدت هستید، عمل بهترین گزینه است.

تزریق چربی

تزریق چربی

با اینکه تزریق فیلر، ژل و چربی تا حد زیادی یکسان هستند اما شما برای انتخاب بهترین روش کم کردن فاصله لب و بینی خود به کمک افراد متخصص نیاز دارید. پزشکان و متخصصان زیبایی بعد از معاینه نوع بینی و ساختار لب شما می‌توانند بهترین روش بدون جراحی را به شما پیشنهاد دهند.

تزریق ژل نسبت به تزریق چربی در تهران محبوبیت و شهرت بیشتری دارد، به همین دلیل است که شاید شما خیلی تعریف واضحی از تزریق چربی مشاهده نکرده باشید.یکی از دلایلی که شاید باعث عقب ماندن تزریق چربی شده است، نیاز این روند به روشی مجزا برای استخراج چربی از بدن فرد متقاضی خواهد بود.

متخصصان باید برای تزریق چربی به لب فرد متقاضی، در ابتدا مقداری از چربی بدن او را ساکشن کند. همین مرحله اضافه شده تا برخی از متقاضیان تزریق چربی را گزینه ایده‌آلی در نظر نگیرند. در ضمن هزینه تزریق چربی به دلیل روند سخت و پیچیده‌ای که دارد، نسبت به سایر روش‌های بدون جراحی با هزینه زیادی همراه است.

مزایای کم کردن فاصله لب و بینی بدون جراحی

بدون شک می‌دانید که همیشه انجام جراحی با هزینه‌های زیادی همراه است. از این رو انتخاب روشی غیر تهاجمی و بدون جراحی برای کم کردن فاصله لب و بینی هزینه‌های کمتری را دربردارد و همین مسئله می‌تواند دلیل مزیت روش‌های غیرتهاجمی محسوب شود.

شما با کم کردن فاصله بین لب و بینی خود به زیبایی ظاهری‌تان کمک بزرگ خواهید کرد. در نتیجه خیلی سریع متوجه تغییرات واضح صورت خود می‌شوید. لیفت لب یا کم کردن فاصله بین لب و بینی حتی به جوانسازی صورت شما نیز کمک می‌کند. در بخش‌های قبلی گفتیم هر چه فاصله بین لب و بینی شما کمتر باشد، به طور حتم شما جوان‌تر به نظر می‌رسید.

در ضمن جراحی همیشه جزء روش‌های پرخطر با ریسک بالا است اما روش تغییر فاصله لب و بینی بدون هیچ جراحی می‌تواند شما را از هرگونه خطر و ریسک محافظت کند. البته این روش‌های غیرتهاجمی بادردسرها و عوارضی نیز همراه هستند، برای مثال نیاز به تمدید دارند و هرگز دائمی نخواهند بود. در ادامه برخی از مزایای لیفت لب یا کم کردن فاصله لب و بینی با استفاده از روش‌های غیرتهاجمی را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • هزینه کم
  • بدون خطر
  • قابل تغییر و تنظیم
  • برگشت‌پذیر
  • نتیجه سریع
  • بدون نیاز به دوره نقاهت طولانی
  • قابل اجرا بدون دردسر و پیچیدگی
  • زیبایی بیشتر چهره
  • کمک به جوانسازی صورت

آیا فیلرهای پوستی کاهش‌دهنده فاصله لب و  بینی، بی‌خطر هستند؟

از آنجایی که برخلاف روش‌های جراحی تزریق فیلر به زمان خیلی کمی به بهبود نیاز دارد و بیشتر افراد بلافاصله بعد از این روش می‌توانند به فعالیت‌های روزانه خود برگردند، تزریق فیلر به روشی محبوب برای کم کردن فاصله لب و بینی تبدیل شده است. البته این روش نیز با عوارض احتمالی همراه خواهد بود.

با اینکه پرکننده پوستی به طور کلی بی‌خطر است، شما باید قبل از اجرایی کردن این روش با یک متخصص حرفه‌ای مشورت کنید. این متخصصان می‌توانند نیاز و هدف شما را تحت ارزیابی دقیق قرار دهند و بهترین روش درمان را بیابند. نتیجه این روش‌ها بین 6 ماه یا یک سال باقی می‌ماند  پس از آن ممکن است از روش‌های تمدیدی استفاده کنید.

هزینه کم کردن فاصله لب و بینی بدون جراحی

هزینه کم کردن فاصله لب و بینی بدون جراحی

به طور حتم می‌دانید که هر یک از این روش‌ها با هزینه‌های متفاوتی همراه هستند. همان‌طور که هزینه عمل بینی گوشتی یا هزینه عمل بینی استخوانی به دلیل تفاوت‌هایی که در روند جراحی وجود دارد، یکسان نیست. هزینه کم کردن فاصله لب و بینی بدون جراحی نیز یکسان نخواهد بود.

شما به عنوان یک فرد متقاضی باید تمام جوانب را در نظر بگیرید و با توجه به بودجه خود بهترین و ایده‌آل‌ترین روش را انتخاب کنید. هر یک از این روش‌ها نیز به تجهیزات و شرایط متفاوتی نیاز دارند و همین مسئله باعث می‌شود تا هزینه اجرای آنها متفاوت باشد. انتخاب فرد مجری بسیار مهم است.

در واقع هزینه اصلی اجرای این روند، به حق الزحمه متخصص بستگی دارد. در برخی موارد متخصصان با هزینه‌های متوسط این تغییرات را بر روی صورت شما اعمال می‌کنند و در برخی موارد دیگر نیز متخصصان به دلیل موقعیتی که دارند حق الزحمه زیادی را درخواست خواهند داشت. برخی از فاکتورهای موثر بر روی هزینه کم کردن فاصله لب و بینی بدون عمل را در زیر نام می‌بریم:

  • روش منتخب بدون جراحی برای کم کردن فاصله بین لب و بینی
  • تجهیزات مورد نیاز برای اجرای روش منتخب
  • متخصص و فرد مجری ( تخصص، سابقه و تجربه)
  • موقعیت مکانی مطب اجراکننده

سخن آخر

کاهش فاصله بین لب‌ها و بینی بدون جراحی به طور کامل با ترکیبی از پرکننده‌های پوستی، تکنیک‌های آرایشی و تمرینات صورت یا حتی تغییر سبک زندگی امکان‌پذیر است. فرقی ندارد به دنبال تغییرات ظریف صورت خود هستید و یا اینکه نتایج قابل توجه‌تری را جستجو می‌کنید، در هر حال متخصصی که برای این کار در نظر دارید بسیار مهم است.

سعی کنید به سراغ افراد متخصصی بروید که در حوزه زیبایی و جراحی تجربه داشته باشند. دکتر علی شفیعی متخصص گوش، حلق و بینی علاوه بر جراحی‌های زیبایی، توانایی کم کردن فاصله لب و بینی را نیز دارد. شما می‌توانید از تیم متخصص این پزشک حاذق کمک و یاری یا بهترین مشاوره را بگیرید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه