جراحی بینی بسته چه نوع جراحی است و چه مزایایی دارد؟

در سال‌های اخیر، جراحی بینی بسته به یکی از روش‌های جراحی رایج تبدیل شده که در سراسر جهان انجام می‌شود. استفاده روز افزون از رسانه‌های اجتماعی و تشویق این روش جراحی در رسانه‌ها، یکی از عوامل اصلی است که بیشتر متقاضیان و زیباجویان این روش را ترجیح می‌دهند. در دهه اخیر افراد زیادی به جراحی بینی علاقه‌مند شده‌اند و تغییرات زیادی در تکنیک‌های جراحی و فناوری‌های قابل استفاده، طی این عمل‌ها مشاهده می‌شوند. طی سال‌های اخیر جراحی بسته نسبت به سایر روش‌های عمل زیبایی بینی محبوبیت پیدا کرده است. در صورتی که اطلاعات کاملی از این روش جراحی بینی ندارید، می‌توانید مقاله زیر را تا انتها دنبال کنید.

جراحی بینی بسته چه نوع جراحی است و چه مزایایی دارد؟

جراحی بینی بسته، بدون هیچ جای زخم

انواع روش‌های رینوپلاستی وجود دارند که متخصصان با توجه به اهداف بیماران خود بهترین روش جراحی بینی را انتخاب و اجرا می‌کنند. در واقع این متخصصان جراح هستند که بهترین و ایده‌آل‌ترین روش جراحی بینی را برای افراد زیباجو می‌یابند و به مرحله اجرا درمی‌آورند.

جراحی بینی بسته از محبوبیت بالایی برخوردار است؛ زیرا باعث می‌شود علائم خیلی زیادی از جراحی انجام شده قابل مشاهده نباشد. به عبارت دیگر با نگاه کردن به صورت فردی که عمل بسته انجام داده است، شما نمی‌توانید علائم برجسته‌ای را مشاهده کنید.

از این رو تکنیک جراحی بسته برای بسیاری از بیماران کاربردی است و نسبت به سایر روش‌های جراحی بهتر خواهد بود. از آنجایی که ساختار صورت و فرم بینی هر یک از افراد با دیگران متفاوت است، شاید انتخاب بهترین روش جراحی کمی برای متخصصان سخت باشد. ناگفته نماند با جراحی بینی، متخصصان علاوه بر این زیبایی چهره افراد را بهبود می‌دهند، بلکه به تنفس و بویایی آنها نیز کمک بزرگی خواهند کرد.

طی جراحی بسته، متخصص به کل اسکلت بینی فرد نوک بینی تا پشت آن دسترسی کامل دارد و می‌تواند برش‌هایی در فواصل چند میلی‌متر در پشت سوراخ‌های بینی ایجاد کند. این روش جراحی نیز به اصلا موقعیت‌هایی کمک خواهد کرد که تنفس فرد بیمار را تسهیل می‌کند.

جراحی بینی بسته، بدون نیاز به تامپون

در زمان‌های گذشته، متخصصان استفاده از تامپون بینی را یکی از ضروری‌ترین قسمت‌های جراحی بینی می‌دانستند اما در حال حاضر به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از تامپون برای بیماران سخت است. در واقع بیرون کشیدن تامپون امری دردناک و دشوار محسوب می‌شود.

طی جراحی بینی بسته، در واقع شما عمل بینی بدون تامپون را تجربه خواهید کرد. در حال حاضر اسپلینت بینی به جایگزین تامپون شده است. در نتیجه شما طی این روش جراحی با درد و ناراحتی روبرو نمی‌شوید.

کاربرد جراحی بینی بسته

جراحی بسته یک روش عمل زیبایی بینی کم تهاجمی است که عوارض خیلی کمی به همراه دارد. می‌توان گفت حتی این روش جراحی بدون برش و با آندوسکوپ قابل انجام خواهد بود.

از آنجایی که هیچ جای زخمی بر روی بافت بینی شما باقی نمی‌ماند، جراحی بسته می‌تواند گزینه خوبی برای شما محسوب شود. این روش جراحی برای رفع ایرادات و نواقص مختلفی قابل انجام است که آنها را در زیر نام می‌بریم:

  • رفع ناهنجاری‌های بینی
  • ترمیم شکل ظاهری
  • اصلاح ظاهر بینی
  • انجام عمل بینی نیمه فانتزی
  • رفع انحراف بینی
  • درمان پولیپ بینی
  • رفع مشکلات و اختلالات تنفسی

جراحی بینی بسته بهتر است یا باز؟

با جراحی بینی بسته متخصص می‌تواند تمام تغییرات مهم را با اثربخشی بالا انجام دهد. در این روش زیباسازی بینی همانند جراحی بینی طبیعی متخصص به پشت بینی طبیعی و بافت‌های زیرین آن دسترسی پیدا می‌کند. همچنین ساختارهای ناقص و پر ایراد را ترمیم خواهد کرد.

به منظور عمل بسته بینی، متخصصان از دستگاه‌ها و روش‌های مختلف استفاده می‌کنند. در گذشته جراحی بینی تنها با برش استخوان و سوهان کشیدن آن انجام می‌شد اما فناوری فعلی فرصت‌های جدید و به روزی برای تغییر فرم بینی ایجاد کرده‌اند. البته این فناوری‌ها در هر 2 جراحی‌های باز و بسته کاربرد دارند.

پاسخ به پرسش بالا کمی سخت و پیچیده است؛ زیرا متخصص جراح براساس شکل و ساختار بینی هر یک از افراد متقاضی و همچنین براساس نتیجه دلخواه آنها می‌تواند بهترین روش جراحی بینی را انتخاب کند و آن را به مرحله اجرا درآورد.

معرفی 3 روش جراحی بینی بسته

در جراحی بینی بسته، متخصص برخلاف جراحی بینی باز بیشتر بر روی ساختار کلی استخوان بینی شما تمرکز دارد. این در حالی است که طی جراحی بینی باز، پزشک جراح بیشتر غضروف و پوست بینی شما را تغییر می‌دهد. در نظر داشته باشید، جراحی بسته بیشتر برای ایجاد تغییرات ساده‌ انجام می‌شود.

به عبارت دیگر افرادی که قصد دارند قد بینی خود را کوتاه کنند، می‌توانند از این روش جراحی کمک بگیرند. همچنین متقاضیانی که از قوز کوچک بینی خود ناراضی هستند، با کمک همین روش می‌توانند از شر قوز بینی خود رها شوند. به طور کلی این روش جراحی بینی برای تغییرات ظاهری و کوچک بینی بسیار کارآمد هستند.

در صورتی که بینی شما مشکلات شدیدی دارد یا اینکه برای تنفس با سختی روبرو هستید، بهتر است از روش جراحی بینی باز کمک بگیرید. در بخش‌های بعدی 3 روش جراحی بسته را به طور خلاصه شرح می‌دهیم.

جراحی بینی بسته به روش لیزر درمانی

این روش جراحی بینی یکی از کم تهاجمی‌ترین روش‌های جراحی زیبایی و ظاهری بینی است. متخصصان برای رفع ناهنجاری‌ها و ایرادات ساختاری بینی از این روش استفاده می‌کنند.

همان‌طور که از نام این روش جراحی مشخص است، از دستگاه لیزر برای تغییر شکل و ظاهر بینی استفاده می‌کنند. همچنین بافت‌های بینی شما بدون هیچ برشی تغییر می‌کنند.

جراحی بینی بسته به روش پرزرویشن

این روش جراحی بینی یکی از روش‌های جراحی کم تهاجمی است که بر روی رفع عیوب ظاهری بینی شما تمرکز دارد. در واقع این روش جراحی زیبایی بینی سعی دارد آناتومی و ساختار طبیعی و کلی بینی فرد متقاضی را حفظ کند.

همچنین جراحی پرزرویشن آسیب کمی به بافت‌های زیرین بینی شما وارد می‌کند. خبر خوب اینکه عوارض روش جراحی پرزرویشن نسبت به سایر روش‌های جراحی بسیار کمتر است.

جراحی بینی بسته به روش پلاسما جت

جراحی بینی باز

در روش جراحی بینی پلاسما جت هیچ برشی بر روی بینی شما ایجاد نمی‌شود. پلاسما بیشتر در روش جراحی بینی گوشتی قابل اجرا است؛ زیرا طی این روش از دستگاه پلاسما جت استفاده می‌کنند. این دستگاه نقاط ریز روی پوست بینی فرد بیمار را می‌سوزاند.

همچنین برای تولید پلاسما، دستگاه پلاسما جت به کار گرفته می‌شود. با اینکه این روش جراحی بیشتر برای بینی‌های گوشتی کاربرد دارد اما بینی‌های استخوانی نیز می‌توانند از همین روش استفاده کنند. به زبان ساده شما با کمترین عوارض ممکن می‌توانید به بینی خود فرم دهید و آن را اصلاح کنید.

جراحی بسته بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی به هر 2 روش جراحی باز و بسته امکان‌پذیر است. البته متخصص جراح منتخب با بررسی وضعیت بیمار می‌تواند بهترین روش و تکنیک جراحی را انتخاب کند و آن را به مرحله اجرا درآورد. در صورتی که بینی گوشتی شما هر یک از ویژگی‌های زیر را دارد باید از روش جراحی بسته برای ترمیم آن استفاده کنید:

  • دارای پوست ضخیم
  • دارای نوک گرد
  • دارای نوک سرپایین
  • دارای قسمت پایینی پهن

در روش جراحی بسته بینی گوشتی هیچ برشی بیرون بینی انجام نمی‌شود و تمام برش‌ها تنها در داخل بینی قابل انجام خواهند بود. می‌توان گفت تغییرات اصلی از درون بینی اعمال می‌شوند. متخصصان برای رفع ایرادات ظاهری بینی‌های گوشتی از روش بسته استفاده می‌کنند. فراموش نکنید، دوره نقاهت و کبودی‌های بعد از این روش جراحی بینی گوشتی نسبت به سایر روش‌ها کمتر است.

جراحی بسته بینی استخوانی

به طور حتم می‌دانید که بینی‌های استخوانی غضروف و استخوان سفت و محکمی دارند و به طور معمول با قوز یا برآمدگی قابل مشاهده هستند. بینی‌های استخوانی نسبت به بینی‌های گوشتی پوست نازک‌تری دارند. طی جراحی بسته بینی‌های استخوانی متخصص بر روی غضروف بینی تمرکز دارد و از این طریق تغییرات اساسی را اعمال می‌کند. خوشبختانه جای هیچ زخمی بر روی بینی باقی نمی‌ماند.

مزایای جراحی بینی بسته

مهم‌ترین مزیت جراحی بینی بسته به عدم وجود جای زخم و برش برمی‌گردد. طی این روش جراحی متخصص می‌تواند از بافت‌های نرم زیرین بینی محافظت کند و در نتیجه روند بهبودی خیلی سریع خواهد بود. علاوه بر این مزیت، انعطاف طبیعی نوک بینی در این روش جراحی حفظ می‌شود، در نتیجه ظاهر طبیعی بینی زیباتر خواهد بود و فرد به هنگام تنفس نیز احساس راحتی بیشتری دارد.

به طور کلی جراحی بسته از بسیاری جهات می‌تواند گزینه مناسبی محسوب شود؛ زیرا نتیجه دلخواه فرد متقاضی سریع‌تر به دست می‌آید و روند بهبودی آن نیز خیلی طولانی نیست. با این حال هر یک از جراحان و متخصصان با توجه به نوع، فرم بینی و هدف نهایی فرد متقاضی بهترین روش و تکنیک جراحی را انتخاب می‌کنند.

معایب جراحی بینی بسته

پیچیدگی و سختی جراحی بینی بسته جزء معایب اصلی آن محسوب می‌شود. البته اگر جراحی یا متخصص مجرب و باسابقه را برای این عمل بینی خود انتخاب کنید، روند جراحی با اطمینان بیشتری انجام می‌شود. در ضمن جراحی بسته به زمان بیشتری نیاز دارد؛ زیرا متخصص باید به تمام جوانب بینی شما توجه کند تا بهترین نتیجه را در اختیارتان قرار دهد.

در برخی مواقع، جراحی بینی باز روشی منطقی‌تر محسوب می‌شود؛ زیرا جراحی بسته شاید نتواند تمام برآمدگی‌های ناهنجار و بدفرم بینی را به درستی رفع کند. در ضمن عمل ترمیمی بینی برای جراحی بسته به راحتی امکان‌پذیر نیست. به زبان ساده در این روش جراحی نمی‌توان تجدید نظر کرد.

نکات و مراقبت‌های قبل از جراحی بینی بسته

در بخش‌های قبلی نیز گفتیم، قبل از اینکه برای جراحی بینی خود تصمیم قاطع بگیرید، سعی کنید با یکی از متخصصان حاضر در این حوزه مشاوره کاملی داشته باشید و مراقبت های قبل از عمل بینی و نکات بعد از عمل بینی را مطلع شوید . متخصصان طی جلسات مشاوره اطلاعات دقیقی در مورد سابقه پزشکی شما کسب می‌کنند. همچنین در مورد نحوه مصرف داروهای روتین شما نظراتی را اعمال خواهند کرد.

درباره تغذیه بعد از عمل بینی تحقیق کنید وسعی کنید قبل از جراحی بینی داروهای رقیق‌کننده خون نخورید که برخی از رایج‌ترین این داروها، ایبوپروفن و آسپرین است. همچنین باید نوشیدن الکل را ترک کنید تا بتوانید جراحی بسته انجام دهید. متاسفانه سیگار کشیدن نیز دوره نقاهت و ریکاوری شما را طولانی‌تر می‌کند.

بدین ترتیب توصیه می‌کنیم قبل از جراحی بینی خود به روش بسته، سعی کنید از مصرف سیگار بپرهیزید. با توجه به اینکه شما بعد از جراحی نمی‌توانید به راحتی مطب را ترک کنید، بهتر است شخصی را به عنوان همراه در کنار خود داشته باشید.

هزینه جراحی بینی بسته

هزینه هر یک از روش‌های جراحی با یکدیگر متفاوت است و شما برای برآورد هزینه باید به متخصصان حرفه‌ای مراجعه کنید تا بعد از معاینه بینی شما بتوانند بهترین روش جراحی را برایتان انتخاب کنند و هزینه آن را نیز به شما اطلاع دهند. برخی از عوامل تاثیرگذار بر روی هزینه جراحی بینی بسته را به طور خلاصه ذکر می‌کنیم:

  • هزینه‌های جانبی جراحی بینی
  • تجربه متخصص جراح
  • تجهیزات ضروری حاضر در مطب پزشک جراح
  • نحوه اجرای جراحی
  • تکنیک‌های به کار رفته طی جراحی
  • میزان پیچیدگی روش جراحی
  • دستمزد تیم متخصص جراح
  • تکنولوژی‌ها و امکانات ضروری و موجود برای اجرای جراحی بسته
  • کیفیت خدمات ارائه شده برای انجام جراحی بینی
  • داروها و مراقبت‌ های بعد از عمل بینی بسته

در نظر داشته باشید هزینه جراحی بسته با هزینه یک شب بستری شدن در مطب یا کلینیک متفاوت است. همچنین شما براساس فاکتورهایی که در بالا ذکر شد ممکن است با هزینه‌های زیاد و کم روبرو شوید.

سعی کنید به سراغ متخصصی بروید که میانگین هزینه‌های مربوط به جراحی بینی را از شما دریافت کند. با مشاوره آنلاین و غیر حضوری می‌توانید تا حدودی هزینه کلی عمل بسته بینی خود را برآورد کنید.

نتیجه‌گیری

جراحی بینی بسته بینی نیز مانند جراحی بینی باز، یکی از تکنیک‌ها و روش‌های عمل زیبایی بینی است که جزء پیشرفته‌ترین و موفق‌ترین روش‌های جراحی سال‌های اخیر محسوب می‌شود. شما برای اینکه بهترین روش جراحی بینی را تجربه کنید، به کمک متخصصان حرفه‌ای نیاز دارید.

یکی از بهترین پزشکان حاضر در این روش جراحی، دکتر علی شفیعی متخصص گوش، حلق و بینی است که می‌تواند براساس نیاز و هدف شما بهترین روش جراحی بینی را انتخاب کند. سپس روش منتخب را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. این پزشک حاذق توانایی اجرای سایر جراحی‌های زیبایی را نیز دارد.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه