مصرف قرص راکوتان بعد و قبل از عمل بینی

تا چند سال گذشته افرادی که از ظاهر خود ناراضی بودند، تعداد بیشتری داشتند اما خوشبختانه در حال حاضر به دلیل پیشرفت‌های زیاد پزشکان، داروها و تجهیزات پزشکی افراد خیلی سریع برای رفع ایراد چهره و ظاهر خود اقدام می‌کنند. علاوه بر جراحی‌ روش‌های مختلفی برای اصلاح چهره وجود دارد. برای مثال اگر از جوش‌ها و آکنه‌های بیش از حد صورت خود ناراضی هستید، می‌توانید براساس تجویز متخصص پوست از قرص راکوتان استفاده کنید. در صورتی که مصرف‌کننده این دارو هستید و قصد جراحی بینی دارید، شاید برایتان سوال شود که  آیا مصرف این دارو بر روی روند جراحی و نتیجه نهایی عمل بینی شما موثر است؟ برای اینکه بیشتر با تاثیر راکوتان قبل و بعد از جراحی بینی آشنا شوید، می‌توانید مطلب زیر را تا انتها دنبال کنید.

 مصرف قرص راکوتان بعد و قبل از عمل بینی

آیا مصرف قرص راکوتان بر روی روند جراحی تاثیرگذار است؟

به هر حال قرص راکوتان یکی از داروهای شیمیایی محسوب می‌شود و مصرف داروهای شیمیایی بر روی روند جراحی و دوره بهبودی بعد از آن موثر خواهد بود. برای اینکه با تاثیر این قرص بر روی روند جراحی بینی خود بیشتر آشنا شوید، بهتر است در جلسات مشاوره قبل از جراحی سوالتان را مطرح کنید.

برخی از داروها هرگز نباید قبل از رینوپلاستی مصرف شوند؛ زیرا خونریزی بعد از جراحی را افزایش می‌دهند و باعث بروز مشکلاتی خواهند بود. داروهایی همانند آسپرین، ناپروکسن و غیره از جمله داروهایی هستند که قبل از عمل بینی با منع مصرف روبرو خواهند بود که راکوتان از جمله این داروها است.

این قرص سرشار از ویتامین A بوده و به همین دلیل متخصصان زیبایی و پوست برای رفع آکنه و جوش آن را تجویز می‌کنند. توجه داشته باشید شما قبل و حتی بعد از عمل بینی طبیعی، فانتزی، نیمه فانتزی و غیره خود نباید از این قرص استفاده کنید؛ زیرا در روند جراحی و بهبودی بعد از آن اختلال ایجاد می‌کند.

منع مصرف قرص راکوتان قبل از عمل بینی

در صورتی که داروهای آنتی‌بیوتیک‌دار برای درمان جوش و آکنه صورت شما موثر نباشند، ممکن است متخصص زیبایی و پوست قرص راکوتان را برای شما تجویز کند. راکوتان به کوچکی غدد چربی بدن شما کمک می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا چربی پوست صورت شما کاهش یابد و کمتر جوش بزنید.

با اینکه این قرص فواید زیادی بر روی زیبایی ظاهری شما دارد اما در صورتی که قصد دارید بینی خود را عمل کنید، باید حداقل از 3 ماه قبل از جراحی بینی، مصرف این دارو را کنار بگذارید. متاسفانه راکوتان باعث می‌شود در زمان جراحی بینی دچار نکروز شوید یا بافت شما بمیرد.

همچنین مصرف راکوتان قبل از عمل بینی ترمیمی می‌تواند باعث بدشکل شدن بینی شما شود و پوست آن را بیش از حد نازک کند. همچنین شما با مصرف این قرص قبل از جراحی خود ممکن است، شاهد سیاهی بیش از حد بینی‌تان باشید. به همین دلایل نباید راکوتان را قبل از جراحی بینی مصرف کنید.

قرص راکوتان و کوچکی بینی

نحوه مصرف قرص راکوتان

در بخش‌های قبلی اشاره کردیم که قرص راکوتان چربی روی پوست شما را کاهش می‌دهد بنابراین مصرف این قرص بر روی برخی از بینی‌ها تاثیرگذار است. برای مثال افرادی که بینی گوشتی دارند با مصرف این قرص ممکن است متوجه کوچک شدن بینی خود شوند.

البته مصرف این نوع قرص برای کوچک کردن بینی گوشتی همیشه پاسخگو نیست و شما برای اینکه از شر بینی گوشتی خود خلاص شوید باید به سراغ یک متخصص جراح بروید. با این وجود برخی از افراد برای کاهش چربی پوست صورتشان و حتی کوچک کردن بینی گوشتی خود از همین دارو استفاده می‌کنند.

در نظر داشته باشید، نباید راکوتان را بدون تجویز و نظریه پزشک مصرف کنید. به طور کلی مصرف هر دارو باید تحت نظر متخصص انجام شود؛ زیرا برخی از داروها عوارض جدی دارند که باید تحت بررسی دقیق قرار گیرند.

فواید مصرف راکوتان قبل از جراحی بینی‌های پوست ضخیم

بهتر است حدود 3 تا 6 ماه قبل از جراحی بینی خود از مصرف قرص راکوتان دست بکشید؛ زیرا ممکن است با عوارض جبران‌ناپذیر و سختی روبرو شوید. اگر پوست بینی شما ضخیم و در مقابل ساختار استخوانی آن ضعیف است، این امکان وجود دارد که بعد از عمل بینی گوشتی  با نتیجه دلخواهتان روبرو نشوید.

راکوتان در چنین شرایطی می‌تواند ناجی شما باشد. با مصرف این دارو و کاهش غدد چربی، بافت زیرین بینی شما نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد. بنابراین نوک بینی پوست ضخیم شما فرم بهتری به خود می‌گیرد و بافت‌های اطراف بینی‌تان راحت‌تر تحت تاثیر عمل جراحی قرار می‌گیرند.

در نتیجه افرادی که قبل از جراحی بینی پوست ضخیم خود، چند هفته‌ای راکوتان مصرف کرده‌اند از نتیجه نهایی عمل رضایت دارند. یکی از موثرترین تغییراتی که راکوتان بر روی بینی شما ایجاد می‌کند کاهش ضخامت پوست آن خواهد بود. البته که این قرص برای همه متقاضیان جراحی بینی تجویز نمی‌شود و باید براساس نظر متخصص جراح خود آن را مصرف کنید.

فواید قرص راکوتان بعد از جراحی بینی گوشتی

بینی‌های گوشتی نیز به طور معمول از پوستی با ضخامت بالا برخوردار هستند، بنابراین مصرف قرص راکوتان بعد از این نوع جراحی‌ها محدودیتی ندارد. برای اینکه نتیجه جراحی بینی گوشتی خود را زودتر ببینید، می‌توانید 2 ماه بعد از جراحی بینی مصرف این دارو را آغاز کنید.

بدون شک می‌دانید که راکوتان منافذ چربی روی پوست شما را که باز هستند، به طور کامل می‌بندد. بدین ترتیب ترشح چربی صورت شما تا جای ممکن کم می‌شود. در نتیجه همین روند پوست بینی گوشتی شما بعد از جراحی نازک خواهد شد. در نهایت اینکه بینی شما کوچک می‌شود.

آیا مصرف قرص راکوتان به ورم بینی بعد از جراحی کمک می‌کند؟

 مصرف قرص راکوتان بعد و قبل از عمل بینی

موارد منع مصرف قرص راکوتان

با اینکه مصرف راکوتان 6 ماه از قبل از جراحی و 6 ماه بعد از آن توصیه نمی‌شود اما این دارو در برخی موارد می‌تواند فواید و تاثیرات مثبتی داشته باشد. برای مثال این امکان وجود دارد که بعد از جراحی بینی با مصرف راکوتان ورم بینی شما کاهش یابد و بتوانید نتیجه نهایی جراحی را زودتر مشاهده کنید.

البته قرص راکوتان همیشه به کاهش ورم بینی کمک نمی‌کند بلکه تنها در صورتی که بینی شما گوشتی است و پوست بسیار ضخیمی دارد یا چربی روی بینی‌تان بیش از حد است، می‌توانید از این قرص برای کاهش ورم بعد از عمل بینی استفاده کنید. به طور معمول مصرف راکوتان 2 ماه بعد از جراحی بینی می‌تواند ورم آن را کاهش دهد.

هرگز فراموش نکنید که نظریه و تجویز پزشک جراح در مصرف این دارو بسیار موثر است و شما نباید براساس خواست و نظر دلخواه خود برای مصرف داروی راکوتان دست به کار شوید. حتی برای کاهش ورم بینی بعد از جراحی نیز متخصص باید این دارو را برای شما تجویز کند.

تاثیرات مثبت مصرف قرص راکوتان بعد از جراحی بینی

همیشه عوارض و مزایای یک قرص و دارو در همه افراد یکسان نخواهد بود و به همین دلیل شما قبل از مصرف هر دارو باید از متخصص مجرب حاضر در آن حوزه کمک و راهنمایی بگیرید. در بیشتر موارد قرص راکوتان برای رفع ورم بینی بعد از جراحی بینی‌های گوشتی با پوست ضخیم کاربرد و تاثیر مثبت داشته و دارد.

همچنین با مصرف این قرص بعد از جراحی شما التهاب کمتری احساس می‌کنید و حتی زخم‌های بعد از جراحی بینی گوشتی خیلی سریع رفع می‌شوند. برخی دیگر از فواید مصرف راکوتان بعد از جراحی بینی‌های گوشتی با پوست ضخیم را در زیر نام می‌بریم:

  • ترمیم سریع محل برش و زخم
  • از بین رفتن خون مردگی
  • رفع کبودی بعد از عمل
  • کاهش درد بعد از جراحی
  • کاهش التهاب ناشی از عمل بینی

عوارض مصرف قرص راکوتان در جراحی بینی پوست نازک

برخلاف بینی‌هایی که پوست ضخیم دارند و مصرف راکوتان می‌تواند به فرم‌دهی بهتر آنها کمک کند، بینی‌های پوست نازک از این قرص تاثیر منفی می‌گیرند. قرص راکوتان باعث نازک شدن پوست بینی می‌شود، بنابراین افرادی که بینی با پوست نازک دارند نباید از این قرص کمک بگیرند.

در واقع مصرف راکوتان قبل از جراحی بینی‌های پوست نازک با عوارض همراه است که نمی‌توان از آنها چشم‌پوشی کرد. برخی از عوارض ناشی از مصرف راکوتان قبل از جراحی بینی پوست نازک عبارت هستند از:

برای اینکه با عوارض این قرص بعد از عمل بینی پوست نازک خود روبرو نشوید، باید حداقل 6 ماه از راکوتان استفاده نکنید تا عوارض و تاثیرات آن به طور کامل از بین بروند. در صورتی که تاثیری از این دارو در بدن شما وجود نداشته باشد، پوست و بافت بینی شما بهتر اصلاح شده و ترمیم پیدا می‌کند.

چند وقت بعد از جراحی بینی می‌توان مصرف قرص راکوتان را شروع کرد؟

تجویز قرص راکوتان توسط متخصص

برای اینکه بعد جراحی بینی خود بتوانید دوباره قرص راکوتان مصرف کنید، باید تحت نظر متخصص جراح دست به کار شوید. در واقع مشاوره گرفتن از پزشک جراح قبل از مصرف این دارو بسیار مهم است و نباید آن را امری ساده تلقی کنید.

همان‌طور که بهتر است حداقل 6 ماه قبل از جراحی بینی خود مصرف این دارو را کنار بگذارید، بد نیست تا 6 ماه بعد از عمل بینی نیز مصرف این دارو را تعویض بیندازید. برای مصرف دوباره راکوتان باید تا بهبودی کامل بینی خود صبر کنید. بعد از اتمام دوره ترمیم بینی می‌توانید دوباره راکوتان بخورید.

زمان تایید شده برای مصرف دوباره راکوتان به عوامل مختلفی بستگی دارد و در هر از افراد زیباجو متفاوت خواهد بود. برای مثال وضعیت سلامت شما در زمان مصرف دوباره این قرص موثر است. همچنین شما باید طبق نظریه متخصص جراح خود برای مصرف دوباره این دارو دست به کار شوید و متخصصان نظریه‌های متفاوت دارند.

مصرف راکوتان و تزریق کورتون بعد از جراحی بینی

از آنجایی که بیشتر بیماران بعد از جراحی بینی خود کورتون تزریق می‌کنند، شاید به هنگام مصرف راکوتان بعد از جراحی بینی گوشتی با پوست ضخیم، همچنان نگران عوارض این دارو باشند. به عبارت دیگر سوالی که در ذهن زیباجویان تداعی می‌شود، مربوط به رابطه کورتون و راکوتان است.

بیشتر افراد بر این تصور خواهند بود که تزریق و مصرف این 2 نوع دارو به طور همزمان بعد از جراحی بینی عوارضی به همراه دارد و روند بهبودی را با تداخل روبرو می‌کند. خبر خوب اینکه این 2 نوع دارو هیچ تداخل خاصی با هم ندارند و شما کافی است که براساس تجویز و نظریه پزشک جراح خود برای مصرف آنها اقدام کنید.

عوارض کلی مصرف قرص راکوتان بعد از عمل بینی

با وجود اینکه این قرص در رفع ورم بینی شما تاثیرگذار است اما با عوارض مختلفی همراه خواهد بود. برای مثال راکوتان باعث خشکی مخاط بینی شما می‌شود و همین امر می‌تواند دلیلی برای خونریزی شدید بعد از عمل بینی به شمار آید. در ضمن این قرص به کبد شما ضرر می‌زند و خوردن آن خیلی فکر خوبی نیست.

در صورتی که به مصرف این قرص عادت دارید باید هر 3 ماه یک بار از بهبود عملکرد کبد خود مطمئن شوید. به هر حال مصرف قرص راکوتان تنها تحت تجویز و نظریه پزشک متخصص توصیه می‌شود. در ادامه برخی از عوارض کلی مصرف این قرص بعد از جراحی بینی را به طور خلاصه نام می‌بریم:

  • خشک شدن لب
  • خشک شدن بینی
  • خشکی چشم
  • خشک شدن دهان
  • خونریزی شدید در بینی
  • بروز حساسیت پوستی نسبت به نور خورشید
  • آفتاب سوختگی سریع
  • بروز احساس خستگی شدید در بدن
  • سردردهای خفیف
  • بروز احساس درد خفیف در قسمت مفاصل
  • احساس درد خفیف در ماهیچه‌ها

سخن آخر

در نهایت اینکه فرقی ندارد قصد مصرف چه نوع دارویی را دارید، باید از قبل از مصرف آن با متخصص جراح بینی خود مشورت کنید. شما نمی‌توانید براساس سلیقه و نظریه شخصی خود دارویی را بخورید. در جلسات مشاوره قبل از عمل شرکت کنید تا از عوارض مصرف انواع داروها آگاهی یابید.

البته اطلاعاتی که متخصص در اختیار شما قرار می‌دهد مهم است. پس سعی کنید متخصص مجربی را بیابید که به اندازه کافی دانش و آگاهی داشته باشد. دکتر شفیعی متخصص گوش، حلق و بینی یکی از بهترین جراحان عمل‌های زیبایی بینی است که طی جلسات مشاوره اطلاعات کاملی از انواع داروها برای شما آماده می‌کند.

 

 

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات

نوشته‌های تازه